Welk voltageinstelling bec trex 500 esp

Dat zeg ik toch niet. Ik heb alleen hele andere ervaringen. Normaal moet het niets uitmaken qua warmte ontwikkeling of je 5 of 6V op je bec uitgang hebt. Ook met liniar niet aangezien je van 22V naar 5 of 6 gaat (op 6s lipo). In beide gevallen heb je een grote dissipatie die niet veel verschilt. Een geschakelde bec regelt het zonder verlies en die zou bijna elke spanning tussen 0 en ingangs spanning zonder problemen moeten kunnen leveren. Uiteraard is het rendement bij een bepaald voltage het hoogst maar het verschil tussen 5 en 6v is erg klein.

Dat er warmteontwikkeling ontstaat bij de interne BEC van Align dat wisten we dus al.
Ik blijf erbij hoe hoger de uitgangsspanning voor de Bec hoe minder warmteontwikkeling.

Nogmaals de UBEC lost (dit probleem?) helemaal op.

Nogmaals de UBEC lost (dit probleem?) helemaal op.

Daarom dat ik het ook gedaan had, toen ik met digitale servo's ging vliegen en flybarless. Maar in feite had ik daarvoor met mijn geïntegreerde BEC ook nooit problemen gehad. Enkel kwestie van een veiliger gevoel.

ik heb een flightpower 8a bec in m 90er brandstoffer zitten , voorzien van 3 maal bls451 servos en een gy611/bls251 . en dat gaat super , eerst had ik er zelfs een 5a flightpower bec op zitten , ging ook super . heb hem puur voor gemoedsrust omgeruild .
de bec heb ik op 5 volt staan .
hij zal er in theori wat warmer van worden , maar in de praktijk is het zwaar overbemeten [wordt max handwarm , en mag 80 graden worden ofzo]
aangezien ik een heli heb met onwijs veel vermogen , en ik daar zo onbenullig mogelijk mee stickbang en al zon 200 vluchten onderweg ben , durf ik te beweren dat dit bulletproof is , waar ik , als ik hem op 6v had laten draaien , waarschijnlijk de servos al aardig op hun einde had gehad .

Kunnen we de servo's op 2v laten werken, gaan ze nog langer mee...

Ik dacht dat (sommige digitale) servo's werkten op 6v?
Als een servo slijtage vertoont dan vervang ik die gewoon, hoewel ik
dit nog nooit ben tegen gekomen.

Ik verander regelmatig van Heli met nieuwe inboedel...

Back