welke 1/10 buggy om binnen te gaan rijden in de winterperiode...

Om het het topic van de BCA in Charleroi niet te bevuilen, even een aparte vraag hier...

Ik heb mijn 1/8 electrische verkocht. Ik bezit 3 leuke nitro modellen voor buiten en zou nu graag een electrische 1/10 voor binnen willen aankopen.

Welk model kunnen jullie mij aanraden? Hij dient gewoon om in de winter indoor wat rond te crossen, met voorkeur in charleroi en Mol. Eventueel wil ik later als het mooi weer is een toertje buiten op een circuit ook wel overwegen.

Namiddag ga ik eens kijken bij Hobby Car Shop, deze verdelen volgens mij de Durango Dex410R en de Asso B4.

Maar ik zie bvb bij traxxas een zeer gunstig geprijsde Bandit VXL staan voor ongeveer 300euro rtr... Kan je met deze buggy ook uit de voeten op een circuit? Of kan je beter gaan zien voor bvb die Asso B4. Wat natuurlijk dan ook weer duurder uitkomt denk ik...

Het is niet de bedoeling competitie te rijden, maar zou wel zo eens een clubwedstrijdje willen meedoen :)

Alle info en bijdragen zijn welkom!

Zoals al genoemd gaat ge met een Asso B4 geen miskoop doen.

Auto kan nog steeds mee op niveau.

Overall onderdelen te verkrijgen en veel mensen op een training of koerske gaan u ook kunnen voorthelpen met onderdelen.

Traxxas bandit kan ik me niet over uitspreken maar als ge RTR wilt gaan is er normaal ook een B4.1 rtr met brushless te verkrijgen.

Zo'n B4 blaast een Bandit aan de kant.

Met B4 kun je zeker goed mee komen en zoals Associaal al zegt zijn er voldoende shops die spares en hop-ups verkopen. Een broer van de B4 is de B4J van JConcepts, wellicht een optie als je die kunt vinden.

Die Durango moet echt top of the line zijn naar wat ik hem gelezen. Daar betaal je waarschijnlijk ook voor, reken dan nog de mindere beschikbaarheid van het materiaal mee en dan denk ik dat een B4 de beter keuze is voor jou.

Laatst bewerkt:
Hmmmm dus zo een B4 is zeker de moeite dan :)

Mol indoor is alleen weekends in de sporthal.
Geschikt voor 1/12 en 1/10 onroad en 1/10 buggy

Net eentje die ik ook tegenkwam RTR voor niet zoveel geld: Kyosho DBX VE
Of een Thunder Tiger XXB Sparrowhawk...
Of een Kyosho Lazer ZX-5 brushless...

Of ook niet van de kwaliteit van een Asso B4?

Laatst bewerkt:
Of een Tamiya ?:) (srry SII)

De trf201x ofzo (2wd)

Tamiya heeft ook leuke 4wd buggy's bv. DF03ms TRF501X

Laatst bewerkt:
eerst uitzoeken waar de andere mee rijden op die binnenbaan, is veel leuker om met z'n tienen met een 2wd te rijden in plaats van 9 man met een 2wd en jij met een 4wd.

En als buggy natuurlijk de kyosho RB5 sp2, zou me niks verbazen als je er daar meer van gaat zien in de buurt van Mol ;-)

HPI Cyber 10b?
Een afstammeling van HB Cyclone D4, als ik het goed heb uit m'n hoofd.
Niet te duur, heb er over gedacht om die te kopen. Tot ik besloot 1/8 te gaan rijden :).
Heb zelf een DB01 met wat hopups en daar ben ik erg tevreden mee.

hmmm dadelijk eens kijken bij Hobby Car Shop wat ze daar aan te bieden hebben :)

thanks voor de tip basb84

als iedereen loopt te propen met hun favoriete merk dan:)
hierbij een teamc tc02 pro geweldige buggy:)
onderdelen zeer betaalbaar en in nederland te verkrijgen
buggy is echt goed en ze hebben ook een super 4wd en een shortcourse roar spec.

501x is al een tijd vervangen voor de 511 die ondertussen ook nog maar op enkele plekken te krijgen is.
DF-03ms zou ik persoonlijk niet eens in de vergelijking gooien.

Het hangt er ook vanaf wat voor batterijen je hebt in het geval van 4WD.
De meeste 4WD buggys rijden namelijk op saddle packs.
Met de enige uitzonderingen die ik weet de tamiya db-01(r) en de schumacher cat sx.

Meeste buggies van (serieus)competitieniveau rijden idd op sadlepacks.
Dat was de reden dat ik in eerste instantie de Cyber10b van HPI wilde, die gebruikt wel stickpacks.

4 wd buggy stick

Hallo allen,

de Kyosho ZX5 rijdt ook op stick packs.
Losi XX4 met wat aanpassingen is ook met een stick pack
te rijden.
Losi XXX4 is ook een stick pack auto.

Meer kan ik er ook ff niet verzinnen.

Hans

Back