welke 1/10 buggy om binnen te gaan rijden in de winterperiode...

In navolging van Kurtje hier dezelfde vraag.

De wagen zal een asso B4 team factory worden ivm spares uitwisselen met Kurt.
Ik heb de onderdelen gekozen, kunnen jullie hier wat advies over geven.
Wagen zal vooral indoor bij BRCC charleroi gebruikt worden en af en toe ook eens outdoor.

Aan te kopen:
ESC: LRP Sphere Competition Brushless 2007
Motor: Vector X12 Brushless Modified 7.5 Turn
sensorkabel: LRP Sensorkabel "HighFlex" 100mm

Reeds in bezit:
servo: mijn spare ACE DS1015
Lipo: heb 6 turnigy 2s hardcase lipo's (5200mAh - 30C) die het wel zullen doen

Zit ik goed met deze combo, of is er iets dat er niet tussen past?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zit je daar wel goed tussen hoor...
Maar dat kunnen de 1/10 mannen beter kunnen uitleggen ;)

Voor de fun wat rond te crossen lijkt me da meer als genoeg ...

Beetje gelijkwaardige setup als ik met mijn B4 FT + Nosram Matrix Power + Speed passion 8.5t :)
 
Laatst bewerkt:
Voor de B4 alvast een wat langere sensorkabel.
Eerder richting 180mm a 200mm zo uit het hoofd.

De X12 7.5 lijkt een beetje overkill.
De X12 motoren mag je met een turn lager vergelijken heb ik me laten wijsmaken en worden ook redelijk warm.

Geloof dat de meeste van de A-finale in het Bnk met 9.5 a 8.5 rijden.
Dus dan lijkt me die 7.5 of 6.5 teveel van het goede.

Voor de rest zit je er spot op.
En dezelfde wagen als je maat voor wisselstukken is ook altijd een goed plan.
 
Duidelijk. Lijstje is nu dus als volgt

Aan te kopen:
ESC: LRP Sphere Competition Brushless 2007
Motor: Vector X12 Brushless Modified 8.5 Turn
sensorkabel: LRP Sensorkabel "HighFlex" 200mm

Reeds in bezit:
servo: mijn spare ACE DS1015
Lipo: heb 6 turnigy 2s hardcase lipo's (5200mAh - 30C) die het wel zullen doen
 
lekker zo'n komende indoor periode! Mijn RB5 sp2 is ook binnen, nu eens rustig opbouwen en vanaf 1 oktober aan de slag in Haarlem! Combi met Orion Vortex Race spec regelaar & Orion 7.5 turns met 5400 2s lipo's.
 
Heb geen verstand van 1/10de, hoop dat mijn combo wel een beetje voorruit gaat. Maar dat zal wel zeker als een 7.5t te snel is.

Iemand een idee of er een groot verschil is tussen een X12 en X12 octa?
Ze worden verkocht voor dezelfde prijs.
 
Da zal wel zijn Stewie da het vooruit gaat... :)

Ik heb een 8.5 en da is voor te leren al meer als genoeg :) Je kan hem op circuit toch nergens voluit laten gaan, heb ik in Kampenhout ook gemerkt... Enigste waar je dat kunt is op het rechte stuk even...
 
Duidelijk. Lijstje is nu dus als volgt

Aan te kopen:
ESC: LRP Sphere Competition Brushless 2007
Motor: Vector X12 Brushless Modified 8.5 Turn
sensorkabel: LRP Sensorkabel "HighFlex" 200mm

Reeds in bezit:
servo: mijn spare ACE DS1015
Lipo: heb 6 turnigy 2s hardcase lipo's (5200mAh - 30C) die het wel zullen doen


die combo set wat kost die ongeveer?
 
Heb geen verstand van 1/10de, hoop dat mijn combo wel een beetje voorruit gaat. Maar dat zal wel zeker als een 7.5t te snel is.

Iemand een idee of er een groot verschil is tussen een X12 en X12 octa?
Ze worden verkocht voor dezelfde prijs.

Dat komt wel goed. Ik heb een X12 6.5 in m'n 2WD liggen en dat is duidelijk teveel van het goeie.
Het geeft mooie wheelies en crashes maar daar schiet je niet veel mee op.

Verschil tussen octa en normaal is dat de octa iets meer vermogen levert en iets minder toeren maakt.
Moet zeggen dat ik het verschil nog niet echt gemerkt heb in m'n 4WD.
 
Mannen vandaag lekker gaan rijden in Arendonk voor de eerste maal...

Alles ging zeer goed en leuk... Alleen een ball end afgebroken, maar die had ik in bestelling staan en ga ik morgen afhalen.

Maar het viel ons (Stewie en mezelf) op dat wanneer je van stilstand in vol gas vertrekt, de slipper een metertje ongeveer werkte en daarna was ie weg. Zover zo goed natuurlijk... Echter hij had regelmatig wanneer je volgas wegtrok, dat er een piepend/schurend/krakend geluidje voortkwam. Ditzelfde geluid had hij ook na het rechte stuk vol in de remmen te gaan.Het geluid was er niet altijd...

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, of waar dit juist aan kan aan liggen? Slipper? Differentieel?

De slipperpads hebben we vlug al bekeken, en deze leken ons nog dik en goed genoeg... De gearmesh van de tandwielen is ook in orde.
 
Ik denk dat het je differentieel is.

Zorg ervoor dat je slipper altijd eerder slipt dan je diff. Dus probeer je diff wat strakker te zetten of je slipper iets losser.
 
Ahhh ok wat doet het diff juist als je dit geluid hoort?
Heeft dit schade opgeleverd?

Kan dit zijn omdat er enorm veel grip was?
 
Back
Top