Welke 4x4 elektrisch offroad

Een beetje aan het dubben wat nou leuk is maar ook verstandig.

Ik wil een nieuwe auto, 4wd, bijvoorkeur truggy/ truck, geschikt voor of met brushless, om offroad te rijden, niet direct bashen, parcours maar geen wedstrijd aspiraties. Moet goed te handelen zijn, goed stof en jump bestendig, veel rijden/ weinig sleutelen.

Op dit moment neig ik naar de traxxas slash 1/16 maar tegen de tijd dat er veel bekend is over deze auto (rijeigeschappen/ kwaliteit) is de zomer al een aardig eind voorbij. De slash 1/10 vind ik erg mooi over de baan gaan, bijna als een echte auto maar is mij net te groot en ik ben meer van 4wd, vandaar dat de slash 1/16 een goed alternatief zou kunnen zijn.

De associated en de xray 1/18 zijn me eigelijk net even te klein maar rijden prima.
De rc8e en de sc8e evenals de revo is me eigelijk te groot.
Gaan voor de factory team asso b44, als de meest verstandige keus?

Of toch maar gaan voor de slash 1/16 zodra hij verkrijgbaar is. Even vragen naar jullie mening.

De auto's liggen ver uit elkaar, dat klopt, ben benieuwd naar jullie mening (en evt alternatieven beter dan de genoemde auto's).

Update 16-02-2011 Het is een slash 1/16 geworden (onverwoestbaar), en een slash 4x4 (meer collega rijders)!

Laatst bewerkt:
Maverick Strada XT

4WD, is verkrijgbaar in:

Buggy 150 euro
Monster Truck 170
Truggy 160

Is een submerk van HPI, onderdelen zijn uitwisselbaar, schijnt erg stevig te zijn.

HPI Brama 10B Buggy 220 euro

Tamiya DF-03 buggy 350 euro, is een kit, zelf bouwen en zelf lader, besturingsset, servo, regelaar en verf zoeken.

*Op last van robert verwijderd*

Laatst bewerkt door een moderator:
Open

De strada, open tandwielkast, behalve op kleibaan wil ik ook op zomaar op een offroad locatie rijden, dan is een open tandwiel overbrenging niet handig. De brama, een buggy, dan zou ik dat wel willen gecompenseerd willen zien in mooie onderdeeltjes/ technische top zoals bij de B44, maar het blijft een buggy.. Als die nou een truggy huisje had...

Liever niet rtr, Traxxas verplicht RTR maar de zender wordt direct vervangen door mijn Megatech 3pm, welke auto dan ook, daar wil ik deze zender bij gebruiken omdat daar ook mijn andere auto's op rijden, makkelijk overstappen

Ik ga regelmatig op bergschenhoek kijken maar ben er niet uit. De buggy's gaan dusdanig hard dat het geen vergelijk meer heeft met een echte auto, ieder zijn ding, maar 'real car ride op zo'n baan' dat vind ik mooi, met een beetje driften door het stof (dat de buggy's erg hard gaan is toe te schrijven aan de rijders, daarmee niet gezegd dat ik mij daar mee kan meten, ben recreatief rijder...).

de revo, vandaag was er 1, heel stoer maar da's mij echt te groot, vandaar. Zoals de aanhef van mijn eerste mail, tsja, welke auto...

Laatst bewerkt:
4WD slayer is brandstof, of je wilt hem ombouwen, e-revo is geen optie omdat hij eigenlijk te groot is.

Als je al een zender hebt (en ontvanger) kun je de tamiya nemen, die hebben enorm veel hop-ups, die zijn ook overal te krijgen

ik heb de slash 4x4 evenals de 2wd ook heb ik de M18t 4x4 gehad, mijn oordeel is :

de Slash 4x4 is erg leuk en fun om mee te rijden, nadeeltje is de grote ,hij ligt beter op de weg /zand/gravel dan de 2wd en stuurt ook meer voorspelbaar, ook is ie beter hanteerbaarder dan de M18T.

Erg leuk model wat ook "hangt"in de veren als de 2wd en heeft zeker , als je met 2x lipo's parallel , rijdt power genoeg.

De Slash 2WD is een stuk groter en rijdt ook leuk, alleen is minder controleerbaar als de 4x4 zeker in de bochten , is meer een "drifter"op gravel, los zand ,ed.Maar ook leuk om mee te rijden omdat je niet zo maar de 2wd de bocht in kan gooien maar dat gecontroleerder moet doen, ook deze met een lipo en VXL setje voldoende top en trekkracht , is wat groter dus wat meer realistischer.

De M18T is er leuk voor in de tuin of een kleine plaats , breekt snel uit en is op gravel en los zand wat meer moeilijker onder controle te houden , is op asfalt redelijk snel, maar heeft als neiging snel over de kop te gaan , dit ivm de afmetingen, zeker ook met een lipo en brushless setje voldoende power , en kracht.

welnu de M18T is de deur uit en daar is de slash 4x4 voor terug gekomen, en dat was meer de moeite waard qwa rijgedrag en bochten werk,ik heb nu al een 6 tal ladingen meegereden en ga hem steeds leuker vinden, ook de duurzaamheid tot nu toe is okee.(maar pas 6 tal lipo's gereden) en er zijn al tal van spare's en hot-up's te verkrijgen net zoals de groter broers van Traxxas.

Voor mij wil ik nu niks anders dan de Traxxas slash en de slash 4x4 mede door de verkrijgbaarheid van de onderdelen en de prijs kwaliteit verhouding,hiervoor heb ik gereden met : FG Marder , FG Marder 4x4,FG Beetle,FG Quad ,FG MT,Hórmann HT1 en 2 ,FG Leo,en nu ben ik helemaal overstag met de lipo accu's en brushless power.

suc6

Jeb..

Q,

Goed van je te horen, voorkeur heeft de slash 1/16 ivm met de ride van zijn 2wd 1/10 broer. Je hebt het over hangen in de veren, da's precies wat de slash doet en zijn 'ride' geeft. Als je op Bergschenhoek zou gaan rijden, geef een seintje.. Met een beetje geluk zou ik over een dag of 10 ook een een slash '1/16 kunnen hebben, heb me nl ingeschreven op zo'n ding maar ben wat huiverig voor een zeepert. Vandaar de overweging hem te laten staan en bv de b44 + corally combo te pakken.

De regelaar in combinatie met de brushless, da's bruikbaar/ goeie match? Gelijk voor de 3 cells lipo gaan of eerst met 2 cells van start? (ben met een andere auto 3 cells/ 4227kv offroad en onroad 3 cells/ 8000kv gewend). Vandaar de 'noodzaak' van de 3pm zender..

Dank je!

kijk maar eens in dit draadje :

traxxas-1-16-slash-topic

staan mijn bevindingen tot nu toe, enige wat een puntje aandacht heeft zijn de veren /schokbrekers met name aan de achterkant.Staat ook een klein filmpje in van de 4x4.

Het rijden in Berschenhoek wil ik zeker nog een keer gaan doen met zowel de 4x4 als de 2wd , alleen even een keer een datum prikken.

Ik rij nu met 2s lipo's parallel en rij zo'n beetje 20 min met de lipos(2x1800mah 25C) ,ik vindt het nu meer als genoeg, tuurlijk kan je gelijk voor de 3s gaan maar is voor op het rijden op een baan meer overkill, ik denk dat het prima gaat met de 2s lipo, twee Nimh's is ook optie je krijgt wel een hogere spanning(*serie)maar de Nimh zijn snel hun piek spanning kwijt en kunnen op de langere duur minder capaciteit leveren als de Lipo's .Mijn keuze is dus de 2s , binnenkort komt er een setje uit Hongkong ,2x 2200Mah zippy's , dan zal de rijtijd zeker langer worden.

mzzl

1/16 of full-size

King, de 1/16 revo of de full-size revo? De full-size, niet mijn ding en onpraktisch in Bergschenhoek (1/18 gaat goed maar net wat te klein, wat speelgoed feel maar niet qua rijden, de 1/10 gaan goed maar ergens 1/16 net even de leuke matcht voor die baan, maar dat is mijn mening...) Wat je een beetje hebt met dat spul kleiner dan 1/10 is vaak het lage gewicht en dat maakt naar mijn mening minder breuk. Daar komt bij dat het net allemaal wat aangenamer qua prijzen is, qua aanschaf van de kit, qua onderdelen (een beetje stoer set banden/ velgen voor een full-size revo, da's serieus centen), grote lipo's. Ook leuk met dat kleine spul de lange rijtijd in verhouding tot het aantal Ma's van je lipo en hij zit ook zo weer zo vol. Vandaar mijn voorkeur voor het spul kleiner dan 1/10...

Voor op de baan zou ik toch eerder voor de revo gaan ivm. griprol(omslaan) en veel grotere banden keuzen.

ik heb vandaag de e-revo zien rijden op de baan in bergschenhoek. man dat ding is huge, echt groot. veel te groot voor zon baan. je ben alleen maar aan het remmen , veel te veel power. volgens mij zijn er maar bar weinig circuits in NL waar je uberhaupt met zon grote bak terecht kan.

mooi om te zien gaan hoor. maar je hebt erg veel ruimte nodig

ik heb vandaag de e-revo zien rijden op de baan in bergschenhoek. man dat ding is huge, echt groot. veel te groot voor zon baan. je ben alleen maar aan het remmen , veel te veel power. volgens mij zijn er maar bar weinig circuits in NL waar je uberhaupt met zon grote bak terecht kan.

mooi om te zien gaan hoor. maar je hebt erg veel ruimte nodig
de topic starter wil/heeft het over een 1/16 niet de 1/10 versie

King, de 1/16 revo of de full-size revo? De full-size, niet mijn ding en onpraktisch in Bergschenhoek (1/18 gaat goed maar net wat te klein, wat speelgoed feel maar niet qua rijden, de 1/10 gaan goed maar ergens 1/16 net even de leuke matcht voor die baan, maar dat is mijn mening...) Wat je een beetje hebt met dat spul kleiner dan 1/10 is vaak het lage gewicht en dat maakt naar mijn mening minder breuk. Daar komt bij dat het net allemaal wat aangenamer qua prijzen is, qua aanschaf van de kit, qua onderdelen (een beetje stoer set banden/ velgen voor een full-size revo, da's serieus centen), grote lipo's. Ook leuk met dat kleine spul de lange rijtijd in verhouding tot het aantal Ma's van je lipo en hij zit ook zo weer zo vol. Vandaar mijn voorkeur voor het spul kleiner dan 1/10...

1/16 revo.

En heb toch liever dat ie wat makkelijker rijdt dan dat je in elke bocht op zijn dak ligt;).

bckOCZB4cQA[/media] - E-Revo 1/16 - Astroturf Tracktime - El offroad buggy track

Misschien dat ik er ook een 1/16 Revo koop maar eens kijken als ik mijn vakantiebaan geld binnen heb:p

of een tamiya TXT , met een dikke lipo erin kan je echt heel lang mee rijden ,en ook nagenoeg onverslijtbaar in de stock configuratie , geen snelheidsmonster maar rijd bijna overal over en door :) .

*Op last van robert verwijderd*

Back