welke accu en oplader??????

Ron 01 zei:
Maar voor die prijs is het een top ladertje :D
Ik begrijp wat je bedoelt maar dan komen we in een andere prijsklasse.

Precies, maar er werd zo idolaat over dit ladertje gedaan, dus daarom de opmerking, maar jij hebt hem door :pim:

ik heb ook zo'n graupner Ultramat 14, prima lader, ik laad zelf vaak op 5A en die delta piek instelling op 7mV.
Maar een ventilator er bij kan geen kwaad, de sticker laat los op de behuizing...

Kun je met de Protech mega peak 3000 ook gewoon "Intellect 6 Cell 1200mAh Ni-MH" Laden???...

Omdat op de site van Pkracing staat dat ie geschikt van 1500 mah is.....

Ik hoor het wel

Paul

Paulus zei:
Kun je met de Protech mega peak 3000 ook gewoon "Intellect 6 Cell 1200mAh Ni-MH" Laden???...

Ik hoor het wel

Paul

Hallo Paul

Volgends de gebruiksaanwijzing is hij als geschikt vanaf 1300 mA tot 3000 mA

Na alle reacties en het lezen van de gebruiksaanwijzing heb ik besloten om de lader komende week toch om te ruilen voor de graupner Ultramat 14.

Las net dat de megappeak eigenlijk alleen geschikt is tot 3000 mA.

Haha, wat zo'n topic al niet kan doen! Maar even serieus, ik heb me voor laten lichten en het grootste pluspunt vond ik dat hij ook lipo's en lilo's kan laden. Als ik straks wil gaan (electro) vliegen, komt dat goed van pas. Verder ook de 5A laadstroom. Jammer dat hij niet kan ontladen, maar daar zijn andere manieren voor en voor sommige accu's niet eens nodig dacht ik.

Paulus zei:

Ik hoor het wel

Paul

De Megapeak 3000 laadt alleen op 3A, die 1500mAh accu krijgt dan 2C op zijn donder wat voor veel accu's net aan is maar hier wordt wel uit gegaan van Sub-C cellen.

De Micro accu's moet je niet met meer dan 2.5A laden anders zie je de levensduur achteruit gaan. Ook hier weer een pluspunt voor de Graupner, die is meer veelzijdiger in gebruik.

imprezapino zei:
Na alle reacties en het lezen van de gebruiksaanwijzing heb ik besloten om de lader komende week toch om te ruilen voor de graupner Ultramat 14.

Las net dat de megappeak eigenlijk alleen geschikt is tot 3000 mA.

Zoals ik eerst al schreef heb ik net de megapeak omgeruild voor de Ultramat 14!
Gelukkig was het geen probleem.

Ik moet zeggen dat het er goed uitziet die Ultramat 14

Back