welke accu lader

• Topicstarter Topicstarter braadworst
  • Startdatum Startdatum
B

braadworst

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum en wil me hierbij even voorstellen.
ik ben Fernand en ben lid van R.M.V.C The Eagles Z.W.H.(model vliegtuig club zuid-west hoek Friesland).
Ik ben dus op zoek naar een kwalitatief goede lader die mijn accu packs(zender en ontvanger) goed kan laden en op peil kan houden en het liefst geheel automatisch.Ik heb zelf de Robbe lader 5,die niet geheel van deze tijd meer is(moet zelf in de gaten houden hoe lang hij laad).Ik heb tevens nieuwe accu-packs besteld(1800maH 9,6V,zender NiCad en 3000maH 4,8V ontvanger ook NiCad) ik kon met de zoek opdracht helaas niets vinden die bij mijn vraag past.
Mocht iemand een voorstel hebben dan hoor ik dat graag.
mvg,

Fernand.

Koop je er een gestabiliseerde voeding bij, kun je thuis ook laden.
Werkt prima.

hoeveel geld wil je besteden?

ben je ook nog van plan om te gaan elektro vliegen?

overigens lijkt me een 3000mAh ni-cd erg zwaar als ontvangeraccu.

mohammed zei:
hoeveel geld wil je besteden?

ben je ook nog van plan om te gaan elektro vliegen?

overigens lijkt me een 3000mAh ni-cd erg zwaar als ontvangeraccu.

Ik wil zo'n 100 euro besteden(+/-)maar wil er niet elektro mee vliegen.
Hoe bedoel je dat een 3000mAH ni-cd zwaar is,capacitief gezien? of gewicht? ik weet wel dat het een 4 cell accu is, en niet veel groter dan 90x45x25mm is.

Gerard Smolders zei:
Koop je er een gestabiliseerde voeding bij, kun je thuis ook laden.
Werkt prima.

dat is inderdaad een mooie oplossing.Ik vind zelf dat er wat meer keus is op 12V gebied dan op 220V.

braadworst zei:
.
Hoe bedoel je dat een 3000mAH ni-cd zwaar is,capacitief gezien? of gewicht? ik weet wel dat het een 4 cell accu is, en niet veel groter dan 90x45x25mm is.

massa.
Ik vlieg met gewone penlites, AA dus. Nihm of nicd.

Inderdaad.

Gebruiksaanwijzing heb ik er op papier ook nog bij, net als de doos.

Gr Erwin.

Ik zou wel de graupner 20A voeding nemen. Zie ik al voor 35 euro !!! (duitsland maar toch). Heb je nog 65 over.... digipeak oid?

Graupner Ultramat 10
Werkt op 12V EN 220V

6410gr.jpg

Laadt 1-4 lipo/1-10 NiCad/NiMH cellen tot 3 ampere laadstroom:

http://www.shop.graupner.de/webapp/.../macros/main.d2w/report?lang=en&show_cat=5633
O.a. te verkrijgen bij J & J Modelbouw in Amsterdam voor slechts 64 euri :)

http://www.jenjmodelbouw.nl/auto.html

Telefonisch bestellen/opsturen kan daar ook

Hmm,probleem nu is dat er zoveel keus is met laders(10 jaar geleden was dat wel anders)dat je bijna niet meer door de bomen het bos kunt zien.Ik hoor ook van enkele clubleden dat je met een normale lader ook Ni-Mih kunt laden(met een Robbe 5 lader).hoewel ik daar wel over twijfel,want die kun je toch niet zomaar overladen toch?
Ik heb daarom ook Ni-Cad accu's besteld zodat die ook met m'n huidige lader te laden zijn,nu lees ik ook hier in dit topic dat ik beter voor een 220V lader kan gaan,punt is dat veel laders maar één accu tegelijk kunnen laden(12V laders trouwens ook)wat ik dus zou willen is dat ie dus en de zender en ontvanger accu kan laden(tegelijk)en dan ook de lading in de gaten houdt wanneer hij vol is en dus eventueel op druppelen overgaat(schijnt ook niet goed te wezen als dat te lang duurt).

mohammed zei:
braadworst zei:
.

massa.
Ik vlieg met gewone penlites, AA dus. Nihm of nicd.

De massa is evengroot als mijn huidige accupack(ook 4 cell)de afmetingen zijn ook evenredig,capaciteit is ruim 2x zo groot als wat ik nu heb.

@ spookhol:
dat is de v3, er is al een v3.1.
maarja deze lader is alleen op 12V

er zijn weinig laders met 2 uitgangen, en dan is vaak de 2e uitgang een beetje waardeloos. (maar waarschijnlijk wel goed genoeg voor jou)
iedere vlieger gaat in de toekomst naar elektro, dus het ligt er ook een beetje aan hoe ver je vooruit wilt denken.

er zijn idd erg veel goede laders op de markt!

je zal toch een keuze moeten maken tussen:
-12/230V lader
-nu een 'tijdelijke'/ of meteen een goed waar je nog erg lang plezier van hebt.

ps. een 3000mAh nicd accu, in AA formaat. Dat wil ik wel eens zien :wink:

Ik ga voor een goede(wat is de definitie van goed)220V lader en ik heb al een paar op het oog(graupner en robbe)iedereen bedankt voor de tips.
mvg,

Fernand.

mohammed zei:
@ spookhol:
dat is de v3, er is al een v3.1.
maarja deze lader is alleen op 12V

er zijn weinig laders met 2 uitgangen, en dan is vaak de 2e uitgang een beetje waardeloos. (maar waarschijnlijk wel goed genoeg voor jou)
iedere vlieger gaat in de toekomst naar elektro, dus het ligt er ook een beetje aan hoe ver je vooruit wilt denken.

er zijn idd erg veel goede laders op de markt!

je zal toch een keuze moeten maken tussen:
-12/230V lader
-nu een 'tijdelijke'/ of meteen een goed waar je nog erg lang plezier van hebt

ps. een 3000mAh nicd accu, in AA formaat. Dat wil ik wel eens zien :wink:

Je had wel gelijk wat die accupack bertreft,het is een Ni-Mh,foutje van de leverancier,kwam er pas achter toen ie al geladen was op m'n lader voor Ni-cad accu's,hopelijk is ie niet stuk :cry:

accupack is nog goed gelukkig,maar ik ga nu wel kijken voor een Delta-peak lader.

Back