Welke accu Traxxas 1:16

Wil je langer rijden of hard? Voor langer zou ik een 2s lipo aanschaffen. YellowRC heeft de 2200 35c 2s. En maxxtraxx heeft ook nog wat.
Voor wat meer power (topsnelheid ook hoger) een 3s Lipo.

Helaas is HobbyKing gestopt met het verkopen van de lipo's voor de 1/16 auto's van Traxxas.

Ah thx voor de tips ik heb al wat gezocht en heb een traxxas 3s lipo batterij voor maar 30euro en een snelheid van 85km/h goed he

Persoonlijk was ik eerst voor een 2S gegaan als je daar nog niet meer gereden hebt.
Maar als hij al besteld is kan ik daar weinig meer aan doen :)
De snelheden op sites en dozen zijn vaak hoger dan je normaal zal halen, en zijn met hoge vertandingen en onder optimale omstandigheden gehaald.
Als ik deze site mag geloven ( en dat doe ik ) dan zul je ongeveer 63km per uur gaan theoretisch.
Maar dat is al erg hard met zo'n klein autotje, plus dat de diffs en assen het moeilijker zullen gaan krijgen.
Ik zou voor je gaat rijden even kijken of de slipkoppeling goed is afgesteld, en op een grote open ruimte voor het eerst gaan rijden, zodat je een beetje gevoel krijgt over hoe dat gaat zonder gelijk je auto stuk te rijden.
Let ook op de temperaturen van de motor en regelaar!

Zeker eerst op 2s. Vond hem op 3s echt niet te besturen... 85 voor zo'n kleine 1/16 is best pittig hard... Met 2s is het veel leuker rijden+je rijdt minder snel wat kapot

Persoonlijk was ik eerst voor een 2S gegaan als je daar nog niet meer gereden hebt.
Maar als hij al besteld is kan ik daar weinig meer aan doen :)
De snelheden op sites en dozen zijn vaak hoger dan je normaal zal halen, en zijn met hoge vertandingen en onder optimale omstandigheden gehaald.
Als ik deze site mag geloven ( en dat doe ik ) dan zul je ongeveer 63km per uur gaan theoretisch.
Maar dat is al erg hard met zo'n klein autotje, plus dat de diffs en assen het moeilijker zullen gaan krijgen.
Ik zou voor je gaat rijden even kijken of de slipkoppeling goed is afgesteld, en op een grote open ruimte voor het eerst gaan rijden, zodat je een beetje gevoel krijgt over hoe dat gaat zonder gelijk je auto stuk te rijden.
Let ook op de temperaturen van de motor en regelaar!
hahaaha ok ma heb ook een hpi racing met 4slipo dus ik denk wel dat ik weet hoe ik het moet besturen hahahaah

Toch wel een 2S?

Vaak zijn kleinere auto's moeilijker om te besturen als ze zo snel gaan, en zeker een met een hoog zwaartepunt.

Back