Welke accu voor Honeybee FP?

Bij een Honeybee FP zit standaard een 8,6V 650mAh NiMh accu. De elektronica echter is hetzelfde als in de King 2 met een 11,1V 1000mAh.
Ik heb echter ook een 7,4V 1300mAh accu gezien, voor vrijwel dezelfde prijs, en die bijna net zo zwaar is als de 11,1V en een stuk lichter dan de standaard 8,6V NiMh accu. Ik heb een 7,4V accu uitgeprobeerd van de Lama V4 en daar vliegt hij goed op.
Ik vraag me nu af welke beter is: de 11,1V 1000mAh of de 7,4V 1300mAh.

Groeten,
Willem.

Willem,

Geef even de maximale maten door die je kwijt kunt, volgens mijn informatie zou een 11,1 V 1300 mAh ook moeten passen.

Groeten,

John

Hi John,

Dank voor je reactie.
Het zijn niet zozeer de maten waar ik me zorgen over maak, maar de spanning. Ik weet dat een FP de spanning wel aankan wat de elektronica betreft, maar ik vraag me toch af of deze overspanning op den duur niet zal gaan leiden tot storingen en zo. En wat zal de motor er van vinden om in plaats van 7,4V 11,1V toegevoerd te krijgen? Last but not least: een 11,1V 1300mAh levert natuurlijk ook weer extra gewicht op vergeleken met een 7,4V.

Groeten,
Willem.

Willem,

Ik weet niet wat voor motor e.d. in de Honeybee zitten, maar een collega website in Zweden adviseert zowel 7,4 als 11,1V pakketten in 1000 en 1300 mAh voor de Honeybee. Misschien kun je aan de hand van het type motor en regelar achterhalen wat maximale spanning is. Gewicht is 65 gram voor 7,4 Volt 1300 mAh en 97 gram voor 11,1 V 1300 mAh.

Groeten,

John

Ik vlieg inmiddels meer dan 1 jaar met 11,1V en de standaard electronica en M24 bladen. Dat gaat uitstekend! 7,4 is echt te weinig.

Back