welke accu..

• Topicstarter Topicstarter duc town
  • Startdatum Startdatum
D

duc town

Guest
ik ben nieuw hier,maar kon ff geen voorstel topic vinden..
maar ff een vraag die mischien al 100 keer gevraagd is
ik heb sinds een paar dagen een rc offroad 1/10 het is een geweldig aparaat en heb er al 2 keer mee gereden,,,nou denken jullie wanne koekerd wij rijden al jaren haha
maar ff serieus...die accu die erbij zit is al na 10 min leeg:sleeping: het is een 7,2 2000..nou heb ik gekeken en er zijn jongens bij die er een 11.4 1800 mah in doen uit een vliegtuig,,,en dan gaat ie als een sneltrein
is het mogelijk dat ik er bij mij ook 11,4 v in doe.....of word het dan een brandweer auto :)
ik moet er gewoon een paar accu`s bij hebben ...anders is de fun er zo vanaf
weet iemand raad en toevallig een adres waar je ze kan kopen
alvast bedankt

Welkom op het forum.
Om daar antwoord op te geven moeten we weten welk type 1:10 je hebt en wat de specs zijn en wat voor accu(merk C waarde) je nu gebruikt.
Als je van 2S 2000mAh naar 3S 1800mAh gaat dan is je accu i.i.g. nog sneller leeg.
Als die andere jongens het zelfde type auto rijden dan kunnen zij ook je vraag beantwoorden. ;)

Laatst bewerkt:
Welkom op het forum.
Om daar antwoord op te geven moeten we weten welk type 1:10 je hebt en wat de specs zijn en wat voor accu(merk C waarde) je nu gebruikt.
Als je van 2S 2000mAh naar 3S 1800mAh gaat dan is je accu i.i.g. nog sneller leeg.
Als die andere jongens het zelfde type auto rijden dan kunnen zij ook je vraag beantwoorden. ;)

Goeie morgen..om te beginnen ik ben nog groen op dit gebied..die jongen op de camping waar ik het over had die heeft een wagen die kost ff 1300 euro..die rijd er wedstrijden mee.....
Ik heb een off road van himoto er zit een vega power 2000mah accu in..nou heb ik op you tube gezien dat ze er een upgrade ( brushler motor) inzetten en een 11.4 1500 mah uit een heli indoen
Dus mijn vraag was of ik er een zwaardere accu in kan zetten bv een 7.2 4500 mah of een 8.4 4000 mah of iid een 11.4 mah
En kan je die stekkertjes los kopen......

Duc, denk voorlopig NIET aan veranderen, rij voorlopig met de accu die je erbij hebt en koop er één of twee bij zodat de ene kan laden terwijl je met de andere rijdt. Ga je ondertussen verdiepen in wat voor accu's er zijn en wat er gebeurt als je een hoger spanning gaat gebruiken of een grotere capaciteit. Als je dat goed door hebt kan je met je gezonde verstand bepalen wat je wilt en kunt. Aan wat die wedstrijd rijder doet ben jij voorlopig nog niet toe. Hij heeft eerst ook met een eenvoudig model veel ervaring opgedaan en geleerd wat er allemaal bij komt kijken.
Hier op dit forum zijn vele draadjes te vinden waar je kunt lezen wat er gebeurt als je een hogere spanning op je motor zet. Je kan er ook vinden wat je moet doen om een andere motor te kunnen gebruiken en nog veel meer. Ga eerst ook flink oefenen met je auto, het kost meer moeite dan je denkt om hem onder alle omstandigheden goed onder controle te houden. Als de prestaties nog groter worden door een andere motor en accu dan moet je hem goed onder controle kunnen houden.
Allemaal zaken die je moet weten om veilig en verstandig met je model om te kunnen gaan.
Succes.

Laatst bewerkt:
hallo ernst..je hebt wel gelijk wat je zegt..ik wil eigenlijk te veel in het begin,,,maar goed ik ga er wel een paar accu`s bij halen want anders is de lol er zo vanaf
iig bedankt voor je reactie

Waarschijnlijk heb je er een Nimh accu in zitten 2000mAh 7,2v.

Persoonlijk zou ik liever overstappen op lipo accu,s die zijn gewoon beter, kan je sneller laden etc
Maar daarvoor eerst dit lezen: wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Maar je regelaar heeft geen lipo afslag denk ik, dit moet je nagaan.

Wil je gewoon langer rijden dan moet er een accu in met meer mAh.
Onhoud wel dat deze accu groter zal zijn en dus kwijt moet kunnen.
Ook word ie dan zwaarder, wat een en ander beinvloed.

Zet je er een 4000 mAh van 7.2v dan kun je ipc 2x zo lang rijden.
In de praktijk gaat het niet op omdat je ook meer gewicht mee zult nemen wat meer energie kost.

Wil je harder dan verbruik je meer dus rijdt je korter.
Je kunt een accu nemen met een hoger voltage.
Mits je regelaar, motor en de rest dit aan kan.
Dat kan ik uit deze info niet opmaken.

Je zou b.v ipv een 7.2v 2000 een 8.4v nimh kunnen nemen. Dat zal je esc zoiezo wel aan kunnen denk ik, dan gaat ie wat harder.
Ook kun je een ander pion zetten voor meer topsnelheid.

Wil je het makkelijk houden en gewoon langer kunnen rijden dan koop je gewoon accu,s met meer mAh b.v een dotje van deze:

Turnigy 7.2V 3000mAh High Power Series Ni-MH Stick Pack

Laatst bewerkt door een moderator:
Back