Welke acculader/balancer gebruiken jullie ( 450 klasse )

Hoi, Ik wil binnenkort een 450 size heli gaan bouwen.
Nu heb Ik gelezen dat als ik een tijdje niet ga vliegen, de accus moet balanceren, zodat deze niet lui gaan worden.
Daarom mijn vraag : Welke accu-lader/balancer gebruiken jullie voor 450 size heli?
Als er 1 is die iedereen heeft, koop ik die ook!
b.v.d.

Accucel 8. Gelijk aan Imax B8 en een heleboel anderen. Is een goede en makkelijk te bedienen lader. Gaat tot 8 cellen en 7A. Beetje overkill voor een 450 maar ik gebruik hem ook voor andere dingen. Kost 70$ bij HC.

Ok. laat ik het zo vragen.
Welke acculader die ook kan balanceren kan ik het beste kopen voor mn 450 size heli?
b.v.d.

Alright, Ik zal maar voor de iMax B6 gaan dan maar.
Kost 35 dollar, als de handleiding maar niet in chinees is!
bedankt voor de reacties.

Neem dan de accucel6 van turnigy,kost net zoveel, maar heeft betere weerstanden , wat resulteerd in een veel nauwkeuriger balancer! Standaard minder dan 17 milivolt, na calibratie zelfs tot 3mv!

De calibratie, is ook nog eens een min of meer vast onderdeel, en kan ten alle tijdne weer gecalibreerd worden, en niet zoasl een aantal laders, eenmalig. Neem wel een goede dmm meter! voor calibratie, een welke tot minimaal 3 achter de komma meet.!

De handleiding is in english.

Dus behalve een lader/balancer, moet ik nog iets apart erbij kopen?
een dmm meter.
Met al die termen erbij zoals milivolt en calibratie snap ik er niks meer van.
Mischien kun je uitleggen, waar het voor dient, a.u.b. b.v.d.
greetz

Nou ja, laten we het zo zeggen, de turnigy heeft NAUWKEURIGER weerstanden, en idd kool of metaalfilm, maakt nogal wat...

De balancer werkt onderandere met deze weerstanden, dus ja, het doel is zoveel mogelijk op de 4.20 te komne, maar je mag wel wat afwijking hebben. +/- 0,05V is geen probleem. Dus dan zit je tussen de 4.15 en 4.25 ONDERLINGE AANVAADBARE cels panning na balancen..

DE turnigy's zitten na gebruik, dus tussen deze waardes. De "slechtste" die ik heb gezien deed 4.18 tot 4.21 (laagste, en hoogtse spanning). De beste deed 4.19 - 4.20.
Zo uit de doos , zonder calibratie.

De bekende merken doen dit trouwens ook,(lichtelijk afwijken na laden) en zijn wat betreft lipo laden niet altijd beter.
Lipo laden is in feite een hele simpele laad manier!

Lees alleen verder als je het interesant vindt...
Na calibratie, dan vertel je de meter in de lader dat hij er iets naast zit,(dat zitten ze bijna allemaal, maar met een gecalibreerde multimeter, kan je op goed vertrowd meten, en zie je dat de lader, er toch altijd wat naast zit) kan je hem "tunen", hiermee, word hij meestal flink nauwkeuriger. De mijne heeft nu een afwijking van 0,003 volt. 4.197 - 4.200

Totaal zinloos eingelijk, want na je pack aangesloten te hebben, en een keer gas geven is de "onbalans" in je pack meestal al weer een stuk groter!!!!

Edit: dmm= digitale multimeter, en nee zou ik niet kopen, de lader is gewoon goed. Doet niet onder voor bekende merken ALS HET OM LIPO"S LADEN GAAT.
Als je in de buurt woont, en je wilt alles uit je lader halen, wil ik hem wel even calibreren voor je, stelt niets voor, enkel een GOEDE multimeter is wel vereist, en die zijn DUUR! Maar goed ik heb ze in mijn bezit. Omdat ik voor mijn andere hobby deze meters nodig heb.

Laatst bewerkt:
De mijne standaard 3, en bij hires,zelfs 4.
Maar goed dat zijn ook meters van euro 450+ ( fluke 87 V )

Nog niet te spreken over mijn scope een 123 van fluke...
Maar goed das weer een heel ander verhaal...

Ik heb robbe power peak 6s EQ.
Begonnen met 1800 mah 15c lipo's te laden.
Later heb ik wat betere lipo's gekocht, 2200 mah 35c ontlading, maar 5c laadcapaciteit.

Maar ja nu gaat mijn lader niet harder dan 2c, dus dat vind ik wel jammer. Ik zou voor een lader gaan die wel 5c kan laden, omdat de techniek veel beter wordt.

Ik heb trouwens ook nog een E-Sky acculader liggen, ( 2&3 cell , 7,4 & 11,1 volt ) van mijn coaxiale heli.
Zou ik deze ook tijdelijk kunnen gebruiken, om die Zippy 2200 mA accus te laden?

Back