Nou ja, laten we het zo zeggen, de turnigy heeft NAUWKEURIGER weerstanden, en idd kool of metaalfilm, maakt nogal wat...
De balancer werkt onderandere met deze weerstanden, dus ja, het doel is zoveel mogelijk op de 4.20 te komne, maar je mag wel wat afwijking hebben. +/- 0,05V is geen probleem. Dus dan zit je tussen de 4.15 en 4.25 ONDERLINGE AANVAADBARE cels panning na balancen..
DE turnigy's zitten na gebruik, dus tussen deze waardes. De "slechtste" die ik heb gezien deed 4.18 tot 4.21 (laagste, en hoogtse spanning). De beste deed 4.19 - 4.20.
Zo uit de doos , zonder calibratie.
De bekende merken doen dit trouwens ook,(lichtelijk afwijken na laden) en zijn wat betreft lipo laden niet altijd beter.
Lipo laden is in feite een hele simpele laad manier!
Lees alleen verder als je het interesant vindt...
Na calibratie, dan vertel je de meter in de lader dat hij er iets naast zit,(dat zitten ze bijna allemaal, maar met een gecalibreerde multimeter, kan je op goed vertrowd meten, en zie je dat de lader, er toch altijd wat naast zit) kan je hem "tunen", hiermee, word hij meestal flink nauwkeuriger. De mijne heeft nu een afwijking van 0,003 volt. 4.197 - 4.200
Totaal zinloos eingelijk, want na je pack aangesloten te hebben, en een keer gas geven is de "onbalans" in je pack meestal al weer een stuk groter!!!!
Edit: dmm= digitale multimeter, en nee zou ik niet kopen, de lader is gewoon goed. Doet niet onder voor bekende merken ALS HET OM LIPO"S LADEN GAAT.
Als je in de buurt woont, en je wilt alles uit je lader halen, wil ik hem wel even calibreren voor je, stelt niets voor, enkel een GOEDE multimeter is wel vereist, en die zijn DUUR! Maar goed ik heb ze in mijn bezit. Omdat ik voor mijn andere hobby deze meters nodig heb.