welke balancer en lipo bij ultramat 14??

ruudxd

Forum veteraan
hallo allen,
zoals de titel al zegt zoek ik een goede goedkope lipo en balancer voor een ultramat 14.
ik ga waarschijnlijk een traxxas rustler kopen en daar moet dit voor dienen.
iemand tips?

alvast bedankt,
Ruud

hallo allen,
ik was vergeten te zeggen dat ik het graag in NL wil.
en is rcshoproal een goede winkel?
hebben jullie nog tips over welke lipo?
hij gaat waarschijnlijk in een rustler en een E10 dienen.

mvg,
Ruud

Heey!
Is dit wat?
http://www.rcshoproal.nl/easyshopmaker/easyshopmaker_info.html?00022gm3064
Ik zie alleen nog niet echt een goede goedkope lipo...
Kunnen jullie even helpen zoeken?
Dit is een uitstekende balancer die ik 2 jaar lang in combinatie met mijn Ultramat 14 heb gebruikt. Niet de goedkoopste maar zeker van zeer goede kwaliteit een goede balancering.Bedenk dat goedkope LiPo's ook als zodanig presteren. Wat op de sticker staat, wordt vaak niet waar gemaakt.

(ik heb mijn Ultramat 14 en balancer weggedaan omdat ik grotere laadstromen en 6S nodig had maar anders had ik hem nog steeds ;))

-edit-
Let er ook op dat de balanceeraansluiting dezelfde connector heeft. Goedkope LiPo's hebben een JST-XH balanceerconnector en de voorgestelde balancer een connector voor Graupner/Kokam. FlightPower en PowerQuest LiPo's hebben weer een andere connectoren.

Laatst bewerkt:
Dat geeft aan de maximale belasting van de lipo pack, eenvoudig de capaciteit x het aantal c geeft de maximale stroom.

Dus in jouw voorbeeld van de 3600mAh, 30c is dat een maximale belasting van 108A, iets wat dus niet al te hoog is. Soms mag de piekbelasting hoger zijn, maar ik zou dat met lipo alleen aandurven als het er ook echt op staat.

Goed vantevoren kijken wat je motor nodig heeft voordat je wat koopt !

Heey!
oké dus ik kan beter kijken naar een accu met iets meer "c"?
of meer capaciteit?
en ik rij met mijn E10 met het standaard HPI pack.
dus dat moet wel kunnen denk ik.
en met een rustler weet ik dat niet daar zal ik nog wel ff naar kijken/vragen.
of zijn er nog betere opties dan deze accu?
graag een beetje goekoop.

mvg,
Ruud

De maximale ontlaadfactor (aantal C) bepaald voornamelijk de prijs van een LiPo. Als je echt meer nodig hebt, is het waarschijnlijk goedkoper om twee accu's parallel te schakelen. Accu's met een kleinere capaciteit zijn veelal goedkoper.

Een normale accu voor 7,4V is twee cellen in serie geschakeld, aangeduid 2S. Als slechts twee cellen in serie staan dan heb je dus niets parallel (anders dan die ene cel) en dat is 1P. Dus een 2S1P combinatie. Als een losse cel 3000mAh kan leveren dan kunnen twee parallel geschakelde cellen 6000mAh leveren. Voor 7,4V heb je dan een 2S2P configuratie. Als je die 6000mA maal 30C doet dan is dat al 180A. Dergelijk configuratie kun je voor auto's prima krijgen, zelfs in een harde behuizing om risico's op schade te beperken (hard cased). Kijk even bij PK Racing.

Denk er ook aan dat de laadstroom van een Ultramat 14 beperkt is tot 5A. Een pakketje van 6000mAh doet er dus ruim een uur over om op te laden.

Ik wil een lipo lader en 2 lipo accus bestellen bij hobbycity.com
Word de eerste keer, dus wil even vragen hoe de ervaring met deze webshop is.
Veel kans op extra kosten naast het aankoop en verzendbedrag ?
Snelle levering ?

-edit-
Let er ook op dat de balanceeraansluiting dezelfde connector heeft. Goedkope LiPo's hebben een JST-XH balanceerconnector en de voorgestelde balancer een connector voor Graupner/Kokam. FlightPower en PowerQuest LiPo's hebben weer een andere connectoren.

Kan je die goedkope Lipo's met JST-XH connector dan helemaal niet gebruiken met de combo ultramat 14 + graupner lipo blancer plus?
Of is het dan enkel kwestie van een graupner connector (wat is de correcte naam) te kopen en aan de lipo te solderen? Of misschien beter een verloopje te hebben (is dat in da handel kant en klaar te verkrijgen?)

Zou dit verloopstekkertje het ook doen?
https://www.hobbycity.com/hobbycity/store/uh_viewitem.asp?idproduct=8803

Maw is de uitkant van de graupner plus balancer op "natuurlijke"wijze gemaakt voor wat ze op de site Kokam lipo's noemen? (ik dacht dat Graupner gelijk was aan JST-EH en nu dus ook gelijk aan "Kokam"?)

Zo ja, volgende vraag: zit ik correct dat ik een female JST-XH naar male Kokam nodig heb, of heb ik dat mannelijk/vrouwelijk gedoe toch niet goed voor en heb ik dus eerder dit setje nodig: https://www.hobbycity.com/hobbycity...ct_Name=Male_JST-XH_<->_Female_Kokam_2S_(10cm)

Net zo makkelijk als ik toch in deze shop de zippy lipo's zou kopen en dit verloopje is heel wat goedkoper dan dat verloopje op de graupner shop (en dan spreek ik nog niet over de verzendkosten). Als ik dan ooit naar 3s overga, koop ik er wel nog een verloopje bij.

Back