welke banden voor e-revo ???

• Topicstarter Topicstarter barefoot
  • Startdatum Startdatum
Je kunt beginnen met de veren wat strakker aan te draaien. Ook kan je de swaybar wat stijver zetten, door de link wat lager te zetten of voor een dikkere bar te gaan

Uhhh welke Swaybar ? :mrgreen:

Wordt dus echt tijd die te monteren.....bedankt mannen,

@savage, nee hoor. De rijhoogte wordt bepaald door hoeveer de schokbreker uit kan veren en de positie van de pushrod op de draagarmen. Je kunt het rijgedrag behoorlijk beinvloeden, alleen maar door de veren strakker of losser te draaien.
Ik heb zelf in totaal 4 mm aan ringetjes op de zuigerstang gestopt, onder de zuiger. Dit beperkt de uitslag van de schokbreker, waardoor die minder veer uit de veren komt bij acceleratie. Alleen aan de voorzijde. Is een beetje primitief, maar effectief. Auto wordt daar veel stabieler van.
Swaybar is inderdaad een onmisbare hop-up om de auto race waardig te maken

@savage, nee hoor. De rijhoogte wordt bepaald door hoeveer de schokbreker uit kan veren en de positie van de pushrod op de draagarmen. Je kunt het rijgedrag behoorlijk beinvloeden, alleen maar door de veren strakker of losser te draaien.
Ik heb zelf in totaal 4 mm aan ringetjes op de zuigerstang gestopt, onder de zuiger. Dit beperkt de uitslag van de schokbreker, waardoor die minder veer uit de veren komt bij acceleratie. Alleen aan de voorzijde. Is een beetje primitief, maar effectief. Auto wordt daar veel stabieler van.
Swaybar is inderdaad een onmisbare hop-up om de auto race waardig te maken

Bedoel je 4 ringetjes IN de schokbreker onder de zuiger ?

En waarmee bepaal je hoe ver de schokbreker uitveert (en daarmee de rijhoogte) onder het eigen gewicht van de auto :?::?: Juist ... Met de preload op de veren....

De veren strakker of losser draaien heeft weinig uitwerking , ze hebben een bepaalde veerkracht die je maar zeer beperkt kan vergroten of verkleinen met behulp van de preload ring. Dat is ook de rede dat er zoveel verschillende veren zijn.....

Daarom hebben wedstrijdrijders ook altijd een compleet assortiment aan veren in verschillende hardheden in de koffer zitten ;)

Lees het Hudy set-up boekje maar eens en dan vooral het gedeelte over de "ride height" en "shock damping" :

www.teamxray.com/teamxray/showfile.php?file_id=4461

@savage, bedankt voor het set up boekje. Dat gaat vanavond onder mijn kussen, zodat ik dat morgen uit mijn hoofd weet. Naar deze info was ik op zoek, om de juiste set-up te vinden.
Maar door de spring pre-load te veranderen, heb ik toch zeker veranderingen in het rijgedrag gemerkt.

Dat boekje wordt zo'n beetje als DE offroad set-up bijbel gezien ;) Is er trouwens ook in een onroad versie.... Er staat nog ergens iets fout in het boekje daar hebben ze wat omgedraaid , zal nog ff proberen om dat terug te vinden voor je ;)

Het verschil in rijgedrag komt door de veranderingen in de rijhoogte , het spelen met je rijhoogte heeft ook invloed op het rijgedrag van de auto. Maar dat ga je aan de hand van het boekje nog wel leren .....

Hudy Setup guide

Bedankt voor die HudySetup link,
ben nu op de zaak dus kan ik mooi die 40 pagina,s uitprinten in de Pauze,
Grt
Jean

FF een vraagje kam iemand mij uit leggen wat de m1 m2 m3 bij de banden van proline betekend? volgens mij heeft het met de hardheid te maken van het rubber. wat kan je als beste kopen???

Thanks Ronald (Diver)

Is inderdaad het compound van het rubber (de hardheid ja. ) M3 is zachter dan M2 (M2 is een erg prettige compound voor all-around, alleen in de winter redelijk weinig grip. maar daarvoor zlijten de banden ook weinig. :) )

M1 banden heb ik zelf nog neit gehad. maar ik denk dat die wel erg hard zullen zijn.

Back