welke banden?!

• Topicstarter Topicstarter steef_tamiya_freak
  • Startdatum Startdatum
S

steef_tamiya_freak

Guest
ik wil morgen bij quartel naar nieuwe banden kijken :)

ik rij nog niet op circuit's dus gewoon parkeerplaatsen enz enz. dus geen dure wedstrijdbanden.....(wel slicks)
welke banden kan ik dan het beste nemen?!?!!?
hoe duur gaat dat ongeveer kosten!??! (50 euro zoiets?!)
hoe zit het met slijtage!?!?
en inserts?!!?
merken?!
ik wil er niet meer als 40 a 50 aan uitgeven.......

ik vraag het maar even zo omdat de site van quartel heeel onoverzichtelijk is!!

alvast bedankt!

greetz steef

Carson heeft leuke set's hangen, 20 euro voor banden met insurts velgen gelijmd en wel. Je kunt ook velgen kopen die net echt lijken, ik weet alleen niet of Quartel die heeft, maar RC-Pitstop heeft ze ! Ze slijten gewoon normaal, zo als iedere band.

Groet robo

carson is toch die duitse winkel!?
en dan moet ik zeker online bestellen!?
of zijn carson banden ook gewoon in elke winkel te koop?!

bedankt robert :wink:

ik heb al iets gevonden op de quartell site:

art. nummer: car13054
beschrijving: carson band+velg '' deep star''
prijs: 19.95
en zo heb ik nog 3 artikel nummers

art nummer: 13662
beschrijving: carson band+velg+insert
prijs: 15.95

morge er maar is naar vrage en een mooi setje uitzoeken.....
ik schrok wel van sommige prijzen op rc winkel sites :o 25 euro voor 2 stuks banden met velg :o :o die carson banden zijn veel beter geprijsd 8) maar is dit nou goede kwaliteit!? of zijn die banden na 3 keer rijden al weg gesleten!??! :?

greetz steef

De insurt die er in zit, is van een wat zachter matereiaal, daardoor zal de band veel meer over de velg gaan rollen, en zul je. bij hoge snelheden, merken dat de band sneller zou slijten, maar goed, dan vergelijk ik het wel met wedstrijd banden van 50 euro voor een set van 4.

Groet Robo

Robert K zei:
De insurt die er in zit, is van een wat zachter matereiaal, daardoor zal de band veel meer over de velg gaan rollen, en zul je. bij hoge snelheden, merken dat de band sneller zou slijten, maar goed, dan vergelijk ik het wel met wedstrijd banden van 50 euro voor een set van 4.

Groet Robo
kan je me dat eens beter uitleggen ?

bedoel je dat de badn bij hoge snelheid bol gaat liggen ? ofwat ?

ja dat snap ik ook even niet :? .........

bij hoge snelheden bolt een band op en dan kan die nooit de velg raken........dat lijkt mij hoor :o

hoe zit het nou :roll: !?!?!?!?!

Lastig, Ik hoop dat ik het begrijpelijk genoeg verwoord.

De banden die nu op je Tamiy chassis zitten steef, die hebben geen insurts, je kunt ze ook gemakkelijk indrukken en bewegen. Daardoor rij je met enkel de randen van je banden (buitenste punten). Deze slijten sneller, omdat je oppervlakte verkleind is. Neem jij een band waar een insrut in zit, zal het middenste gedeelte van de band, niet ingedrukt worden, en zul je dus een groter oppervlakte hebben. Hierdoor slijt je band ook minder. Nu heeft de dikte(stijfte) van je insurts ook nog er mee te maken. Een zachte insurt veert nog steeds veel in, en zal dus minder oppervlakte geven (minder grip) een harde insurt zal de band ietsjes doen bollen waardoor je dus volledig oppervlakte hebt. (meestal).

Wat ook nog is, er zit een verschil tussen de Carson banden en bijvoorbeeld de CS-27GS banden. Deze zijn heel plat en hebben maar een dun randje. hierdoor kan de band haast niet bewegen en zit hij strak op de velg. Een carson band is hoger op de velg geplaatst. Rij jij door een bocht, zal de band zich vervormen en zal zijn rij oppervlakte weer verplaatsen naar de buitenste randen van de band. (voor uitleggedetaileerde uitleg, kijk discovery :wink: ).

Kortom. je moet platte banden met vrij harde insurts nemen (insurts zijn ook grip bepalend), wil je weinig slijtage hebben, maar dit gaat vaak in de centen lopen. Nu wil ik niet per definitie zeggen dat de banden set van Carson slecht is, maar hoogst waarschijnlijk zal de band onder de zelfde omstandigheden sneller slijten dan een "wedstijdband".

Groet Robo

Is je E knop kapot Robert? Volgens mij is het altijd nog insert.

Wedstrijd bandvoor 50 euro?
Take off setje cs27 met dish velgen en inserts kosten 40 euro. :wink:

Groet,
Cees

DyslExie CEEs :wink: ga ik niEt vErdEr op in

En banden, nou loop naar Pitstop en je betaald er 50 voor, bij Roal misschien wat minder. iedere winkel verschil klaar.

:ontopic:

Groet robo

ok bedankt voor de uitleg, ik begrijp het nu :lol: :hammer:
eigenlijk niet zo moeilijk.... dat insert gedoe :D

en het kan nog goedkoper....maar dan moet je al wel een set hebben. Je koopt alleen de banden en de velgen. Je knipt van de oude set de band open wel oppassen dat je niet in de insert knipt en je haalt de insert eruit en zo hoef je niet inserts te kopen.

ik heb van de week een setje venom banden gekocht met losse velgen
de banden zijn helemaal niet duur 7.50 per twee en je hoef er geen insert bij te kopen want er zit zoon membraam in band
enige wat je los moet kopen zijn dus velgen en dan ben je iets van 25 euro kwijt en heb je goede banden want die venom banden slijten niet zo snel en die carson banden heb ik zelf ok gehad die waren letterlijk naar drie keer rijden kats versleten dus kun je beter andere banden nemen
grtzz terence

waar heb je ze gekocht!??!
als die carson banden zo snel slijten wil ik toch liever betere banden :roll:

maar das dan 25 euro voor velgjes plus 2 keer banden ,7.50 keer 2 =15 das bij mekaar 40 euro 8O 8O
MAAR nou liep ik op de site van quartel te zoeken en toen vond ik het volgende:

artikel : TA2601040
beschrijving : VENOM Hyper-band + velg "Nitrous" (2)
prijs : 12.95 €

artikel : TA2601041
beschrijving : VENOM Hyper-band + velg "Speedster" (2)

artikel : TA2601042
beschrijving : VENOM Hyper-band + velg "Twisted t" (2)

artikel : TA2601043
beschrijving : VENOM Hyper-band + velg "Zurg" (2)

ik hoef dus geen losse velgen bij de banden te kopen!
die venom banden/velgen worden per 2 verkocht en dan heb je VELG plus BAND... en 2 keer 12.95 =25. 90 euri
40.00 euri min 25.90 = 14.10 die je in je broekzak stopt

maar dan nu de grote vraag!!!!
zijn de banden die hierboven staan met dat membraam... dat je geen inserts nodig hebt?!?!?!?!??!

ja want alle venom banden vor zover ik weet hebben allemaal dat membraam
ik heb de banden bij pk racing gekocht met losse velgen van hpi van 7.95 per twee dus was in totaal ongeveer 30euries kwijt
grtzz terence

ok bedankt
het worden denk de venom banden :)
met de standaard banden heb ik 3 kwart jaar mee kunnen rijden
eergister waren ze echt op......(ze waren helemaal kaal)
carson is mischien dan goedkoper, maar in dit geval is ''goedkoop >duurkoop''

bedankt voor alle hulp en ik ga (over)morgen is een keer naar quartel

ja de banden zijn binnen :lol: :lol:
denet even test gereden en ze rijden heerlijk 8)
enige punt is volgens mij heb ik 2 verschillende soorten banden
maar het zijn wel dezelfde velgen............
ik zal later ff een fotootje posten

Back