welke "betere" electrozwever?

  • Topicstarter Topicstarter dentompie
  • Startdatum Startdatum
D

dentompie

Guest
Hallo,

Ik ben op zoek naar een leuk bouwdoosje van een goede electrozwever.
Reeds heb ik:
De Easyglider. Dit is nogal veel easy en weinig glider. Zweven doet ie natuurlijk wel maar komt geen meter vooruit bij een beetje wind.. Beetje afstand afleggen op zoek naar thermiek is ook een hel...
De Graupner Junior. Vind ik een goeie zwever, maar met een speed600 en NiMH3300 batterijen aan de zware kant (1.5kg voor 2m10). Ook is ie al meer dan 10 jaar oud :-)
Tijd voor iets nieuws dus! Met brushless en lipo's uiteraard

Tot nu toe spreken de callisto en yoda (te vinden bij RBCkits) mij wel aan.

Update: de zwever noemt callistic en niet callisto :-)
 
dentompie, als u het niet erg vind, kijk ik even met je mee :P
ik ben ook opzoek naar een goede electro zwever, kunnen we eens wat zweven in onze toekomstige club :)

ikzelf vind de dimona van graupner een heel mooi ding, maar wel wat aan de dure kant, die van bmi vliegt naar het schijnt voor geen meter :(

groeten
 
Nog iemand met een abonnementje ... .

De vereiste bij mij zijn minimum 2 meter ... liefst meer.
Fully functional (--> Rol + Flaps.) ... een andere vleugel te maken/kopen met V-stelling (zodat de vriendin er ook mee zou kunnen vliegen.) waar hij dan ook nog heel lekker mee vliegt.

Heel veel voor 1 bakje maar als het nog iets meer mag zijn dan had ik ook nog graag

:oops:


de kans om een ander schuifkapje (dat de motor vervangt/bedekt) te installeren zodat ie ook nog als F3J starters/beginnerskist aan de bak kan komen. Ik weet het wel een heleboel eisen maar ja ik ga gewoon eens rondsnuffelen.
 
Als die Graupner Junior een bouwdoos is pas je hem toch gewoon aan naar borstelloos en lipo. Schilt erg veel in gewicht.
Als het een ARF is wordt dat veel lastiger. (Neus is dan vaak tekort voor echte gewichtsbesparingen)

De 600 + nicad vervangen door een Typhoon 15/10-13 van 75 gram of een 29-10-?? variant van 125 gram en een 2200MAH 10C of 20C lipo erachter (ligt aan de motorkeuze)
Dan kun je 300 tot 500 gram (of misschien zelfs meer) besparen op aandrijving.....
 
@sanka: Dat heb ik ook al gedacht, maar het was een ARF. De vleugel was al eens gebroken, en die heb ik gereversed engineered ;-) en zo terug opgebouwd. Ook de romp heeft al enkele harde landingen te verwerken gekregen. Het ontwerp zelf is ook al redelijk oud en de romp vrij zwaar :-)
Door dat hoge gewicht (1.5kg) en het snelle profiel, heb ik echt heel veel ruimte nodig om te landen.
De NiMH 3300mAh vervangen door LiPo's kan ook al enkele honderden grammen gewicht besparen. Iemand enig idee hoeveel ampère een speed 600 trekt?

Tom
 
Een 600 zal iets van 15 a 25A trekken.

Ik sleurde met een 29-10-12 met een 11x6,5 klapper op 3S lipo een 1,4 kilo zwever vertikaal het luchtruim in op ongeveer 25 a 30A...
Ik ben nu een nieuwe romp aan het bouwen voor een 15-10 of 15-13 want dan gaat het nog goed genoeg omhoog.... Gewicht zakt dus ook meteen naar ongeveer 1100 gram...
 
Hey Tom,
ben zelf ook op zoek naar een iets degelijkere e-zwever... ik heb zitten kijken naar de thermik dream (of iets kleiner: de electra/pro). Betaalbaar tsjechisch materiaal, beschikbaar bij een aantal online shops. (oa bichler)
http://www.topmodelcz.cz/

edit: èn optionele flaps en dergelijke ook beschikbaar. Nog geen reviews van gevonden...
 
Ha Maarten, ge leeft nog ;-)

Die Thermic dream ziet er inderdaad mooit uit. Met brushless erbij zal het wel prijzig zijn denk ik.

Kunnen de eigenaars van de callistic zich eens melden? :-) Het lijkt een leuke zwever te zijn voor rustig te thermieken. Maar penetreert hij de wind goed? Want naar ik lees vliegt ie redelijk traag en zijn holle profiel zal niet echt ideaal zijn bij wat wind...


UPDATE: eigenlijk valt het nog mee. goeie 200 euro voor thermic dream en iets meer voor de electra (waarom zou deze duurder zijn?) op http://www.pigs-airlines.be
 
Ik ben erg tevreden over de Multiplex Alpha 27 met standaard erbijgeleverde motor en prop.

Ook de Condor Magic 2.9 met brushless doet het prachtig, alleen heb ik daar ivm mijn onvoldoende vliegervaring nog niet zelfstandig mee gevlogen.
 
ter info:

Yoda:
yoda3_.jpg


Callistic:
calist-1.jpg


Mooie bouwdoosjes in elk geval :-)
 
bouw een eon 600, is door veel mensen bij ons op de club gebouwd, en vliegt erg goed. deze is te kijgen als bouwdoos, maar ook alleen als tekening.
 
Tom,

Ken je deze review van de callastic?

http://www.parkflyer.de/index.html?http://www.parkflyer.de/calisticflug.htm

calistic_17.jpg


Andere links:

http://www.mbg-pizsol.ch/pdf/Modellbericht Callistic.pdf

Der erste Versuch mussten wir abbrechen. Der Wind war für das Federgewicht (besser für
den Piloten = Schwergewicht) einfach zu stark.

Hij is dus net als de Easystar, vrij licht, en dus gevoelig voor wind.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2...&start=15&postdays=0&postorder=asc&highlight=

Aandrijftips: http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=31320

http://www.casserini.net/fc/Seiten/Flugmodelle/callistic.html
 
Yo dentompie :)

Als je een budget hebt van ongeveer 500 Euro zou ik echt voor de Super Dimona gaan.

vliegt als een droom en enorm wendbaar toestel.
greetz
kurt
 
welja ik zeg het ik wil die dimona ook, maar das wel een heel erg duur ding van graupner, en van bmi issie al stukken goedkoper, maar ik heb er wel slechte criticen over gehoord maar ook deels goede, wat vinden jullie van die bmi dimona?

greets
 
Die super dimona is een schaal gemotoriseerde zwever.

Ik doelde meer op een modelzweefvliegtuig dat speciaal ontworpen is om lang te thermieken, zoals die thermik dream.
 
heb je die maxie sport al gezien van graupner?
an als je at duurder wilt is er die nieuwe soarmaster ook van graupner ;)

greets
 
eon 600 is lang thermieken zeker als deze met lipo's wordt gevlogen. Kijk eens in de shop van staufenbiel naar de condor 2,5 m spanwijdte 2,5 m met een prijs van € 119,00. Yoda heb ik inmiddels een bouwdoos van liggen spanwijdte 1,6 m.
 
Back
Top