@highspeeddirt,
De "curve" van het koppel van een electromotor is eigenlijk een rechte lijn uitgezet op het toerental. dus overal en altijd het zelfde koppel bij wat voor toerental dan ook.
Het is zaak om de juiste verhouding tussen motor/tandwielen/regelaar/accu's te kiezen. Dit klinkt heel stom maar er komt toch wel wat bij kijken. het is namelijk belangrijk om de temperatuur te meten als je een setup bouwt. Als een motor hele hoge toerentallen moet draaien om vooruit te komen zal de regelaar warmer worden omdat deze een hogere pulsfrequentie heeft. M.a.w. heb je een te kleine overbrenging dan kan de regelaar dus te warm worden. Als je nu een motor hebt die in verhouding veel warmer wordt dan de regelaar dan heb je een te grote overbrenging(auto moet zwaar trekken). Zorg ervoor dat beide tempraturen ongeveer gelijk blijven dan zit je veilig. Blijf in ieder geval voor beide onder de 50 graden om een efficiente combinatie te behouden. Dit kun je dus d.m.v de overbrenging al redelijk onder controle houden. Bij een brushed combinatie is dit fenomeen dus anders om.....
Hierbij een uitdraai uit mijn MGM compro regelaar. Je ziet wat voor peikstromen er gemeten worden:
Gereden met een 6S lipo en 1360kv Tekno Neu
Maximal current peak [A] :216,48Current in full throttle [A] :29,52Voltage of battery at switch off [V] :20,3875Max. temperature [°C] :40,93