Hallo Olap,
Nee, 26000 toeren op een onderwaterschroef is veel te veel voor het Kyosho gebakje, een 60 cm competitieboot loopt met zo'n motor en een oppervlakteaandrijving al ruim 50 km/h, de Sunstorm zal met zo'n aandrijving amper op het water te houden zijn.
Daar komt nog bij, dat elke keer als de boot compleet uit het water springt, de motor die 26000 toeren ook zal halen; als 'ie dan weer terug in het water valt, breken met dat toerental de bladen van de prop...
Een boot is geen vliegtuig; lood in de neus zal niet kunnen verhinderen dat de boot bij overmotorisering gaat springen; eenmaal in de lucht zal het lood er wél voor zorgen dat de boot met de neus naar beneden gericht het water zal raken, als het tegen zit kun je de reddingsboot opblazen, óf, als het écht tegen, zit een duiker regelen.
De Kyosho constructeurs hebben het ook nodig gevonden, om hun boten niet te voorzien van een 'echte' schroefaskoker met aan weerskanten een lager.
In plaats daarvan is het een pijpje, dat over de volle lengte de schroefas raakt, als je de as invet om geen lekkage te krijgen, loopt 'ie zó zwaar, dat de boel uit het water na een paar minuten al warm wordt, heet zelfs.
Deze weerstand vreet stroom, dus je laat het vet weg en gebruikt olie.
Olie is zomaar in het water (en in je boot) verdwenen dus zal de as gaan vreten op de koker.
Als je de motor vervangt, kun je het beste ook de schroefaskoker vervangen door eentje met lagers en een smeerpijpje, zodat je er zo nu en dan wat dun vet in kunt drukken.
Groeten, Jan.