Welke brushless motor inplaats van de element?

• Topicstarter Topicstarter mikky32
  • Startdatum Startdatum
M

mikky32

Guest
Hoi allemaal.

Weet iemand al wat voor motor er komend jaar bij de clubs worden gereden inplaats van de 19t motor?
Wij krijgen dit 10 Februari te horen maar zou wel eens willen weten of het bij iedere club nu anders is of dat ze allemaal de Nomac volgen.

Wij rijden op de mach in heemstede met de lrp 10.5 stock in plaats van van een 19 turns motor..
Ik weet het ook niet zeker voor dit jaar hoe alles gaat worden ik heb er gelukkig geen last van want ik ga in de modified rijden..maar ik wacht de aankomende vergadering wel af wat er allemaal wordt beslist..

groeten

John

De 10.5t met 5 cellen is inderdaad een goede vervanger. Ook de 13.5t met een lipo is vergelijkbaar.

De 10.5t met 5 cellen is inderdaad een goede vervanger. Ook de 13.5t met een lipo is vergelijkbaar.

Ja maar welke 10,5?
Straks rijd iedere club met een ander merk motor en word het lastiger om een keer met een andere club mee te doen als ze een openclub wedstrijd organiseren.
Moet je namelijk wel die motor hebben.

Zou kunnen maar makkelijker zou het dan zijn om tijdens een "open club" ook de merken vrij te geven. Hebben we tijdens de indoor wedstrijden op de MACH ook gedaan. De MACH indoor wedstrijden zijn openclub en dus 10.5 merk vrij...

Je kan moeilijk verwachten dat heel NL met één merk motor gaat rijden denk ik...

Joost.

Zou kunnen maar makkelijker zou het dan zijn om tijdens een "open club" ook de merken vrij te geven. Hebben we tijdens de indoor wedstrijden op de MACH ook gedaan. De MACH indoor wedstrijden zijn openclub en dus 10.5 merk vrij...

Je kan moeilijk verwachten dat heel NL met één merk motor gaat rijden denk ik...

Joost.

En het veschil zit hem over het algemeen niet in de motor maar in de regelaar. Dus de merken kan je inderdaad prima vrijgeven... Als je voor de LRP gaat zit je in 90% van de gevallen wel safe...

Het is wel het makkelijkste om de motoren geheel vrij te geven maar well het meoilijkste te controleren.
Hoe weet je of het echt een 10,5 dan is en niet een 9,5?

Ik vind het fijnste voor de clubwedstrijden om met 1 motor te rijden zodat het makkelijk te controleren is.
Heb al wel gemerkt dat het verschil in de motoren kleiner is dan met de brushed motoren.
Tuurlijk zit het verschil in de regelaar maar leg dat maar eens aan iedereen uit.
weet nou al wat er gebeurd als er 1met zijn motor zoek gereden word omdat ie niet de juiste regelaar heeft.

maar als het bij een openclub vrij word gegeven word het wel makkelijker om een keer mee te rijden.

Aangezien wij bij ERCE altijd openclub wedstrijden hebben word het nog kijken wat er het makkelijkste is.
Al is ruim 90% van de 19t klasse clublid en zijn zelfs de meeste wedstrijden met alleen maar clubleden gereden.
Al was bij ons de motor afgelopen jaar vrij.
nouja vast vertimde 19t motoren.
Hiervoor hadden we het element en die had iedereen wel 1.

Je kunt hetzelfde doen als we bij ons op de club waarschijnlijk gaan doen. Wij maken gebruik van de EFRA homologatielijst voor 10.5T motoren. Dan heb je motoren waar je niets aan kunt doen en die allemaal vergelijkbaar zijn aan prestaties.
De lijst wordt binnenkort bekend gemaakt, maar hij is gelijk aan de BRCA lijst waarop tot nu toe de Speedpassion, de Novak, de Nosram en de LRP staan (en nog een dacht ik, maar weet niet meer welke)

Je kunt hetzelfde doen als we bij ons op de club waarschijnlijk gaan doen. Wij maken gebruik van de EFRA homologatielijst voor 10.5T motoren. Dan heb je motoren waar je niets aan kunt doen en die allemaal vergelijkbaar zijn aan prestaties.
De lijst wordt binnenkort bekend gemaakt, maar hij is gelijk aan de BRCA lijst waarop tot nu toe de Speedpassion, de Novak, de Nosram en de LRP staan (en nog een dacht ik, maar weet niet meer welke)

De lrp, nosram en de novak zij te vertimen.
De speedpassion niet.

Ik zou persoonlijk meer voor de ROAR lijst zijn.

100% zeker van wel dat ze te vertimen zijn...

LRP - Vector X11 10.5 T Brushless Stock Spec

Even kijken bij "features" en dan het 9e pijltje van boven... Denk dat je in de war bent met de Eraser motoren van LRP...

De X11 Stock Spec motoren zijn zeker wel te vertimen... Afgelopen seizoen hebben we alle 10.5's op een door de wedstrijdleiding vastgezette timing met lak behandeld dus...

Joost.

bij ons op de club is het de 10,5 SpeedPassion geworden (conform NOMAC).
tevens is de 13,5 (wordt SpeedPassion of LRP) toegestaan bij ons met 6 cellen, Lipo dit jaar nog niet.

Martijn

Wij HFCC zullen hoogstwaarschijnlijk het BRCA reglement volgen, dat houd in:

LRP 10.5
Nosram 10.5
Speed Passion 10.5
Novak 10.5

Groet Robert

Nu is het wachten tot eindelijk een instantie of zij zelf een keer de Orion motoren aan gaan bieden...

Gelukkig rijden wij aankomend seizoen in de Pro10 met 10.5 merk vrij...

Joost.

p.s. @Robert... ;)

zijn de motoren die genoemd zijn: novak, lrp nosram etc. inderdaad allemaal gelijkwaardig? zijn er mensen die dit hebben getest? Of wordt er toch over het algemeen voor 1 type merk gekozen omdat die net wat beter is?

@joost wat is er zo speciaal aan de orion motoren?

Ik ben namelijk ook zoekende naar een 10.5t vandaar.

Laatst bewerkt:
Er zit weinig verschil tussen de verschillende 10.5 motoren...

Wat er speciaal aan is? Geen idee, ik vind het goede motoren. Zowel qua performance als opbouw en uiterlijk. Persoonlijk favorietje een beetje...

Joost.

zijn de motoren die genoemd zijn: novak, lrp nosram etc. inderdaad allemaal gelijkwaardig? zijn er mensen die dit hebben getest? Of wordt er toch over het algemeen voor 1 type merk gekozen omdat die net wat beter is?

@joost wat is er zo speciaal aan de orion motoren?

Ik ben namelijk ook zoekende naar een 10.5t vandaar.

nee van de novak, nosram, lrp en de speedpassion is de novak verweg de snelste.
Daarna de lrp en de nosram en daarna de speedpassion maar dat maakt niet veel uit.
De Novak is wel de duurste. Staat wel tegen over dat ie veel meer power leverd en net als de lrp(nosram) te vertimen is.

om de motoren gelijk te hebben moet je voor 1 motor gaan.
maar dan heb je nog de regelaars waarbij ik nu al merk dat iedereen bezig is met een nieuwe.

Ted bij welke club word het conform de Nomac?

Ha Jeffrey, had ik al gehoord ja.
AMCA en Real80 ook.
Word wat voor rijders van clubs waar ze een ander regelement gaan doen. moeten ze een motor aanschaffen als ze geen sp hebben om mee te kunnen doen.
Daarom lijkt mij het makkelijkste om de Nomac te volgen.

Regelaar geeft niet zo'n extreem verschil als iedereen zegt. Bewijs is geleverd door Tommy Bergfeldt die tijdens de DHI Cup met een LRP TC de Stock klasse won en net zo hard ging als de mensen met een Stock Spec regelaar.

Back