Welke brushless motor inplaats van de element?

• Topicstarter Topicstarter mikky32
  • Startdatum Startdatum
Regelaar geeft niet zo'n extreem verschil als iedereen zegt. Bewijs is geleverd door Tommy Bergfeldt die tijdens de DHI Cup met een LRP TC de Stock klasse won en net zo hard ging als de mensen met een Stock Spec regelaar.

Dit verhaal klopt niet helemaal,

Bij de zelfde ratio is het verschil wel groot,
maar als je erg lage ratio's kunt kiezen
kun je het verschil daarmee verkleinen.

Ha Jeffrey, had ik al gehoord ja.
AMCA en Real80 ook.
Word wat voor rijders van clubs waar ze een ander regelement gaan doen. moeten ze een motor aanschaffen als ze geen sp hebben om mee te kunnen doen.
Daarom lijkt mij het makkelijkste om de Nomac te volgen.

euhhh wat gaan we doen bij real 80 met een speedpassion rijden???????????
ik weet nog van niks en er komt nog een vergadering...
of ik moet dit niet helemaal snappen....

er staat wel wat nieuws op de real 80 site dit word een beetje een testjaar.

Laatst bewerkt:
dan heb ik me vergist.
sorrie. daht real 80 ook gehoord te hebben.

de regelaar maakt zeker uit maar het licht ook aan de baan.
Indoor is het verschil wat kleiner, maar daar is het verschil ook kleiner met de motors onderling.

100% zeker van wel dat ze te vertimen zijn...

LRP - Vector X11 10.5 T Brushless Stock Spec

Even kijken bij "features" en dan het 9e pijltje van boven... Denk dat je in de war bent met de Eraser motoren van LRP...

De X11 Stock Spec motoren zijn zeker wel te vertimen... Afgelopen seizoen hebben we alle 10.5's op een door de wedstrijdleiding vastgezette timing met lak behandeld dus...

Joost.

De mijne niet. En ik ben niet de enige. ;) Deze motor komt wel uit de VS...

Edit: wel dus. Zo leer je nog eens wat. :D

Laatst bewerkt:
De mijne wel. heb het getest en het werkt. je moet wel de juiste ring verdraaien ;)

de Novak kun je ook vertimen maar die staat standaart al verder vertimed.

de speedpassion kun je niet vertimen. nouja als je een beetje handig bent wel maar niet zo makkelijk als de andere.

Hmmm, kun jij de timing aflezen dmv 8 streepjes? Of heb je net als mij maar een streepje op het motorhuis?

-edit: 9 streepjes :P

Laatst bewerkt:
Dit verhaal klopt niet helemaal,

Bij de zelfde ratio is het verschil wel groot,
maar als je erg lage ratio's kunt kiezen
kun je het verschil daarmee verkleinen.

Klopt je moet wel de vertanding aanpassen, maar als je met een TC regelaar ong. 3 tanden groter zit dan iemand met een SPX regelaar is het gelijkwaardig. Er zal misschien wel wat verschil in zitten helemaal op grotere banen, maar over het geheel zullen de regelaars dus niet zo extreem veel van elkaar verschillen.

Klopt je moet wel de vertanding aanpassen, maar als je met een TC regelaar ong. 3 tanden groter zit dan iemand met een SPX regelaar is het gelijkwaardig. Er zal misschien wel wat verschil in zitten helemaal op grotere banen, maar over het geheel zullen de regelaars dus niet zo extreem veel van elkaar verschillen.

Meer dan je denkt.
Op een korte baan minder maar op een lange baan zoals je zecht is het verschil groter.
Maar we zullen zien wat het brengt komend jaar.

Meer dan je denkt.
Op een korte baan minder maar op een lange baan zoals je zecht is het verschil groter.
Maar we zullen zien wat het brengt komend jaar.

Misschien is het verschil op een langere baan wel groter, maar het verschil tussen de NK-rijders is ook een stuk groter dan het verschil tussen de DHI-cup rijders, dus dit zal elkaar wel opheffen en zal er waarschijnlijk juist minder verschil zijn :wink:

Emiel,

Wat zijn jou bevindingen van het vertimen dan? Want je geeft aan dat "het werkt". Maar wat werkt er in jou ogen dan met de vertiming? :roll:

Groet Robert

op een lange baan ga je op het rechte stuk iets harder.
Op een korte baan ben je ook wat sneller maar je merkt wel dat er wat koppel weg is. is anders rijden.
alleen bij te veel vertiming word je motor alleen maar warmer.
je gaat dan ook niks harder meer en je kunt je motor opfikken.
zelf vertime ik hem niet. doe het met de regelaar.
plus je moet je vertanding aanpassen. anders fik je hem ook op.

laat je motor niet boven de 80 graden uitkomen
liever onder de 75 blijven dan is het goed.

Back