Welke brushless motor?

Hallo,

sinds kort heb ik een 1;18 monstertrug gekocht. hij gaat ongeveer 35 - 40 km per uur. Ik ben normaal nitro auto's gewend, en dit is me eerste elecktro auto. de nitro auto's wat ik heb gaan veel sneller. Daarom wil ik er graag een nieuwe motor in bouwen.

Hij moet dan wel 70 + km per uur kunnen behalen, en mijn budget is -/+ 100 euro.

Welke moet ik halen, en passen alle brushless motor's erin? en is het moeilijk om die nieuwe brushless- motor erin te bouwen?

Alvast bedankt,

Hallo,

sinds kort heb ik een 1;18 monstertrug gekocht. hij gaat ongeveer 35 - 40 km per uur. Ik ben normaal nitro auto's gewend, en dit is me eerste elecktro auto. de nitro auto's wat ik heb gaan veel sneller. Daarom wil ik er graag een nieuwe motor in bouwen.

Hij moet dan wel 70 + km per uur kunnen behalen, en mijn budget is -/+ 100 euro.

Welke moet ik halen, en passen alle brushless motor's erin? en is het moeilijk om die nieuwe brushless- motor erin te bouwen?

Alvast bedankt,

Is hij al brushless? Want anders gaat hij geen 35-40... Mogelijk wel als er een lipo in zit. Heb jij al lipo?
Welk model heb je? Dat is wel handig om te weten.
Er zijn weinig 1:18 autotjes die 70 gaan zonder in 123 kapot te gaan.
Ik denk dat 70 ook wel veel is. Als je het wilt, mij best, maar 50-60 is leuk genoeg voor mij.

Met die 100€ ga je geen (nieuwe) Graupner, Losi (die regelaar is blijkbaar niet zo goed) of Castle Creations brushless setje kunnen kopen.
Zeker niet als je nog alle batterij zooi moet kopen.
Heb je al een lipo lader?
Een 3s lipo zal ook zeker nodig zijn als je 70 wilt gaan.
Voor jou lijkt me het beste om een 1:18 ezrun setje te nemen met een 3s lipo en lader van hobbyking.

Dit is een link naar mijn verslag van mijn 1:18 brushless + lipo (2s): http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-autos/95875-vorderingen-lrp-shark-18-race-monster-%5Bupdate%5D.html

Regelaar: HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Motor: HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

Die regelaar lijkt me zeker O.K. Maar de motor zou ik niet weten, je zou ook kunnen kijken voor een brushless heli motor, maar dan moet je goed zoeken en kijken of hij past. Ik weet dat er voor de LRP Shark-18 een goede heli motor bestaat, maar in de Shark heb je dan ook redelijk wat ruimte. (Nogmaals, laat even weten welke auto je hebt. Ik ben ook wel nieuwschierig. (1:18 fan))

Grts

Laatst bewerkt door een moderator:
duw er gwoon een ezrun 60 ampere regelaar met 5.5 turns motor erin. je geeft volgas en hij is aan duiten :P
maar hij ging wel 70 :)

duw er gwoon een ezrun 60 ampere regelaar met 5.5 turns motor erin. je geeft volgas en hij is aan duiten :P

Haha, zoiets zal het wel zijn...
Alleen moet je het autotje al mollen als je er een 5.5 turns in wilt proppen. :cool:

Grts

Die past niet eens ..

Er zijn van ezrun wel speciale 1:18 sets verkrijgbaar volgensmij, zou je even op ebay moeten kijken.

Hallo,

Alvast bedankt,
hier ik heb er al een binnen 1 min HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

kijk maar eens naar het Traxxas vxl setje uit de E-Revo vxl en Slash vxl. da's een 380 sized motor (hoewel wel aand e grote kant)
waterdicht, en extreem snel. :)

ik heb dit 1/18setje onder mijn mini lst gehad
EZRUN-25A-SL-L
en ik moet zeggen dat dit meer dan genoeg is .zekers op 3s.
voor zo een klein autotje tegen die snelheid.levensgevaarlijk.
voor het autoke dan wel he;)

Gewoon Mamba-25 8000kv setje erin en hij zal wel 70km/h halen.
Weet nu niet wat die setje tegenwoordig kosten.

Je weet dat met een hogere spanning de stroom lager wordt? ;)

Dus met 3s trekt de motor minder A? Of wat?

Kan iemand dit even uitleggen?

Het is dus niet zwaarder voor de regelaar als je er 3s aanhangt? (Volgens het boekje moet de regelaar natuurlijk wel 3s kunnen.)

Grts

Dus met 3s trekt de motor minder A? Of wat?

Kan iemand dit even uitleggen?

Het is dus niet zwaarder voor de regelaar als je er 3s aanhangt? (Volgens het boekje moet de regelaar natuurlijk wel 3s kunnen.)

Grts

Vermogen (P) = Stroom (I) * Spanning (U)
P = I * U
I = P / U
U = P / I

Voorbeeld:
P = 300W
U = 7.4V (2 cellen)
P / U = I
300 / 7.4 = 40,5Ampere

P = 300W
U = 11.1V (3 cellen)
300 / 11.1 = 27Ampere

En wat klamath zegt klopt ook. Als je bijvoorbeeld met nimh accu's rijdt die niet zo veel vermogen kunnen leveren, zakt de spanning in en kan het maximale vermogen van de motor niet gehaald worden.
Als je dan op accu's gaat rijden die de stroom wel kunnen leveren, dan zakt de spanning minder in en wordt het vermogen wel (of bijna wel) gehaald.

Want:
Als je motor bv. 200W is, je accu kan maar 20 ampere leveren en de spanning zakt daarbij al in tot 6V, dan heb je maar:
20A * 6V = 120W.

Laatst bewerkt:
Back