Welke brushless setup voor Multiplex Twinstar

Hallo,

Graag had ik jullie advies ingewonnen betreffende de juiste brushless keuze voor een Twinstar II.
Ik ben reeds in het bezit van enkele 2s en 3s lipo's van 2200mAh.
Graag had ik geweten welke regelaar en welke motoren ik best kan gebruiken (en welke schroef).
Ik heb hier nog een Kontronik Jazz 55-6-18 liggen, alsook een Kora 10-14 maar ik vermoed dat deze hiervoor niet kunnen dienen...
Als besturing gebruik ik een FF7.
Alvast bedankt voor jullie advies!

Ik denk er tevens aan om mijn oude Easystar (met permax/rondo setup) te vervangen voor een nieuwe. Ook daarvoor dus dezelfde vraag (regelaar / motor)... Momenteel vlieg ik die op een 2s pack.

Groetjes,
Roel

Laatst bewerkt:
Kerel.
Ik zal het je zeggen: maak eens gebruik van de zoekfunctie op dit machtige Forum.
Zoek dan onder: Multiplex Twin Star.
Dan kom je uit op een paar draadjes en 1 daarvan telt meerdere pagina's waarin alles haarfijn wordt uitgelegt en er ook nog eens verschillende set ups de revieuw passeren aangaande de Twin Star.
Leesvoer genoeg zou ik zeggen.
Sukses.
Vr Gr E

Kerel.
Ik zal het je zeggen: maak eens gebruik van de zoekfunctie op dit machtige Forum.
Zoek dan onder: Multiplex Twin Star.
Dan kom je uit op een paar draadjes en 1 daarvan telt meerdere pagina's waarin alles haarfijn wordt uitgelegt en er ook nog eens verschillende set ups de revieuw passeren aangaande de Twin Star.
Leesvoer genoeg zou ik zeggen.
Sukses.
Vr Gr E

Ik heb gebruik gemaakt van de zoekfunctie via google maar kon niet meteen iets vinden voor Twinstar II. Ik zal jouw zoekterm eens uitproberen ;-)

Er staan er wel meer op het forum maar dat is een goed draadje om mee te beginnen.

Uitgebreide zoekfunctie gebruiken, meer selectie-mogelijkheden dan de gewone zoek-funnctie: rechtermuisklik op gewone zoek en vervolgens openen in nieuw venster. Zoeken binnen titel op twinstar OR "twin-star" OR star, selecteer alleen het elektro-vliegen subforum ter doorzoeking.

Meer zoektips, ook zeer bruikbaar voor Google e.d. in
zoekfunctie FAQ

Ik vond er meer dan onderstaande maar daarvoor moet je zelf de zoekfunctie aantrappen. Ik denk dat je hier wel even mee vooruit kunt.

Laatst bewerkt:
Ik heb alvast besloten om voor Turnigy 30A regelaars te gaan.
Deze lijken me ook naar herbruikbaarheid toe de betere keuze (en voor het geringe prijsverschil met een 25A versie moet je het niet laten).
Qua motor denk ik nu aan:

- NTM SERIES 28-26 1350KV / 310W BORSTELLOZE MOTOR @ 22,75 euro
- Emax FC 28-12 BORSTELLOZE OUTRUNNER 1534KV @ 10,50 euro
- TURNIGY D2826-10 1400KV BORSTELLOZE OUTRUNNER @ 13,95 euro

Enige raad nog welke de betere keuze zou zijn alsook met welke prop erop?
Verticale klimkracht lijkt me erg leuk, maar het moet vooral voor een beginner nog bestuurbaar blijven en ook voldoende vliegtijd geven (accu is 3s 2200mAh).
Alvast bedankt voor elke constructieve feedback...

Zit er eigenlijk een noemenswaardig verschil tussen een samengestelde setup zoals deze hierboven en bijvoorbeeld deze set @ 145,70 euro.

Back