welke brushless voor minimag

Ik heb me uiteindelijk toch een minimag aangeschaft met drijvers om er deze zomer de Franse wateren mee onveilig te maken ;-D.
Nu ben ik aan het uitvissen welke motor ik er best zou voor nemen, ik dacht aan een brushless van 50à60gr en met 1000à1300tr/volt al naargelang ik er 2 of drie lipo's ga voor nemen. Wie van jullie vliegt dit kistje en wil mij hier vertellen welke configuratie je gebruikt.

Dirk

http://www.rctechnics.eu/bm240912-brushless-outrunner-1570kv-p-80.html

hallo dirk

ik heb deze motor er in zitten
gaat oneindig verticaal
heb er een 3 cel lipo 160 gram 2200amp
heb er een alu motor schot in gemaakt zie link http://www.mijnalbum.nl/Album=VVAQX8TX
mijn vliegtuig is van 50 60 meter recht de grond in gevlogen met een rot gang,,,,dit motor schot heb er niks van gemerkt
alleen scheurtje in hoofd vleugel
de bel van de motor zit 5mm vrij van voorkant vliegtuig
heb je echt nodig voor zwaarte punt,,,,,hij mag wel naar 1 cm komt er ook meer wind [koeling] het vliegtuig in
alleen het staat wat minder mooi als i er voor uit steekt
heb net met dikke windkracht 4 gevlogen ,,,moest de lipo zo ver mogelijk naar voren doen ivm zwaartepunt met meer wind
met deze motor kan je naar mijn inziens bij een doorstart verticaal voor een franse berg langs de ruimte weer opzoeken voor nieuwe landing
ps er valt heel veel te lezen over de minimag op dit forum

groeten rob

ik heb een roxy 2827-26 (met een 9x5 ) en dat gaat op een 3 cells ook vertikaal :lol: ( 2 cells ook wel maar niet zo ver..)

ik vlieg hem met een roxxy 2827-34 ,vliegt wat rustiger maar zeer stabiel en krachtig.
Ook vliegt hij in veel wind nog goed omdat de motor grotere props rondslingerte etc.

mvg sven

weet toch wel dat je in frankrijk niet met 35mhz mag vliegen. ;)

spaan14 zei:
weet toch wel dat je in frankrijk niet met 35mhz mag vliegen. ;)

Dat weet ik zeker maar:
Ten eerste vlieg ik al 26jaar op 40MHz. Nu mag dat in Frankrijk ook niet want daar vliegen ze op 41Mh, daar zit ik dus met mijn 40.835 niet al te ver af maar evengoed illegaal.
Dus ben ik zowel in Belgie en Frankrijk lekker in overtreding '8)'
Ten tweede ga ik al bijna 15jaar hellingzweven her en der in Frankrijk en de meesten van mijn kameraden die meegaan zitten op 35Mhz band en hebben daarmee nog nooit problemen gehad.

En voor de anderen alvast bedankt voor de info over jullie Minimag tegen dat ik een motortje op de kop getikt heb zal ik het zeker laten weten hoe het presteerd.

Dirk 8) 8) 8)

Back