Welke brusless motor op pico jet

Hallo,

ik heb een multiplex pico jet met 480 motor maar wil hem uitrusten met een brushless motor,

iemand idee welke {typhoon,axi......}

en welke regelaar,{misschien als set}

en waar koop ik deze{prijs}

Hey Raijmond,
Is er op het forum niets te vinden hier over??

Er vliegen naar mijn weten genoeg brushles picojet's rond.
Je kunt ze uitrustten met diverse motoren. Neem een mega 16-15-3 en je kunt hem loodrecht laten klimmen.. wel heb je wat redelijke accu's nodig.
Van deze mega motoren kan er vast een hele reeks op.

Ook de nieuwe axi 2208-20 zou een hele leuke aandrijving zijn, met bijvoorbeeld lipo's houd je het gewicht heel laag.

Ik denk dat er nog wel meer mensen hun ervaringen zullen posten..
Succes er mee.

Groeten Vip-er

Loodrecht met een mega 16/15/3 alleen met lipo's ;) Met 8 x FAUP 1950 krijg ik hem niet verticaal met een 5.2x5.2 cam prop. Met 850 gram (combat versie) ook niet erg licht maar in een goede duikvlucht wel erg snel.... Hoe zwaarder hoe stabieler en sneller in een duikvlucht. Ik zou niet boven de 900 gram gaan, dan wordt hij wel erg zwaar. Heb hem nu op 910 gram met onboard camera enz. en dat wil met windstil weer net weg ;) Vliegt dan ook met windkracht 4 - 5 nog erg goed en strak. Da's een groot voordeel....

pico jett combat met 16-15-03 8 of 10 cellen cp1600ers
en een 5,5x4,3 graupner cam speed propje ,
met 10 cellen 40a en 400watt ongeveer 1100gram mooie ragbak
vloog perfekt .maar beter wat lichter denk ik hiermee moet je wel leren vliegen /landen.
groeten wiebe

Hey bedankt allemaal voor de snelle respons,

Ik ben cker geen beginner dus een echte ragbak is wel welkom,ben alleen nieuw in de borstellozen.

Zoveel axi's 28*...28*.....
En Typhoon .....

waar moet ik op letten.

Alvast weer bedankt

hoi,

Ik heb een projety en ik vlieg die met een Typhoon Micro 6 brushless motor, met een kontronik 1000 en een Camspeed 5,5x5,5 propje. En
met 3cellen 1500 mAh Poly-Quest lipo's. Ik kan daarmee 13 minuten volle gas vliegen en hij gaat heel snel. En omdat de pico jet nog ligter is denk ik dat het een ideale moter is voor u.

Kris

Projeti1.JPG

Hoi,

Het ligt er net aan wat je wilt..
Wat voor cellen heb je of wil je gebruiken?
Daarmee weet je je maximale stroom.. en je regelaar.
Dan kun je een motor kiezen die daarbij past.
Of je kiest een vliegstijl.. en kiest er accu's en een motor bij.

Denk dat een Mega 16-15-3 het prima doet..

groeten Vip-er

Back