welke carburateur ??

Discussie in 'Brandstof auto's' gestart door hilbren, 16 aug 2003.

  1. hilbren

    hilbren Guest

    de carburateur van mij hpi fe.15 begint nu toch wel een beetje gaar te worden. ik ben dus aan het zoeken gegaan naar een nieuwe het probleem is alleen dat de buiten diameter (van het rondsel wat in de motor gaat) er soms of helemaal niet bij staat. ook ben ik erachter gekomen dat er meerdere bebestigings metodes zijn voor een carb. nu vroeg ik mij af of jullie misschien weten welke soorten er allemaal op een hpi FE.15 passen.

    P.S. die van hpi zelf zijn erg duur en ik wil graag een twee naalds carb hebben, schuif of draai maakt mij niet uit...

    (ik zoek hem eigenlijk tweedehands, ik was al een topic gestart in "gezocht" maar omdat daar niemand op reageerd)
     
  2. Is het zo'n caburateur waar aan de zijkant 2 schroefjes zitten?
     
  3. hilbren

    hilbren Guest

    ja
     
  4. Ik heb er wel 1 voor je, alleen wat geef je ervoor?
     
  5. hilbren

    hilbren Guest

    ja hallo?? wat is het er voor een, ik wil niet weer zo'n 1 naalds hpi carb hebben... wat meer gegevens please voordat ik een bod doe
     
  6. Het eentje die precies hetzelfde is als je nu hebt, wat is er trouwens zo slecht aan een 1 naalds cab.?
    Caburateur werkt bij mij prima hoor.
     
  7. hilbren

    hilbren Guest

    als ik geen reacties krijg voor een 2naalds carb dan zal ik er eens over denken, waarschijnlijk iets van 15 euro voor over
     
  8. Denk dat ik dat te weinig vind, maar goed zal eens kijken...
     
  9. hilbren

    hilbren Guest

    als het zover is dan zal ik het eens heroverwegen om een hoger bod uit te brengen ;)
     
  10. ok, prima.
     
  11. hilbren

    hilbren Guest

    ik heb net een carb gevonden die zou moeten passen: de " OS 10e " maar die is best prijzig. weet iemand of 1 van de vele force motoren zo'n zelfde bevestiging gebruikt als de hpi fe.15 ?? misschien dat die los zijn te bestellen. weet iemand ook wat prijzen van losse carbs van force??
     
  12. Ik had laatst eens nagvraagd wat een force caburateur voor een 3,5 cc motor kosste.
    Een caburateur voor een standaard 3,5cc force motor kosste 37 euro.
    Dus zal een caburateur voor een 2,5 misschien wat goedkoper kunnen zijn, maar dat weet ik niet zeker.
     
  13. hilbren

    hilbren Guest

    ow dat valt reuze mee, en is dat een tweenaalds carb. ??
     
  14. Ja, volgens mij wel.
    Zoals de meeste force motoren ze hebben.
    Alleen een caburateur van een force motor past helaas niet op een HPI of FS12 motor.
     
  15. hilbren

    hilbren Guest

    is de diameter anders of de bevestigings methode ??
     
  16. De bevestigingsmethode is anders volgens mij.
    De diameter is bij elke standaard .15 motor hetzelfde.
     
  17. hilbren

    hilbren Guest

    als dat alles is, zou ik dan gewoon twee gaatjes in de carb kunnen boren en daar vervolgens schroefdraad in kunnen tappen ??
     
  18. Neeee!
    Zeker niet doen.
    Je kunt het wel proberen, maar de kans is groot dat je carb. valse lucht gaat aanzuigen en dat gaat ten koste van je snelheid, vermogen, loopeigenschappen enz...
    Ik zou gewoon een standaard carb. kopen die voor jou motor gemaakt is, geen andere.
     
  19. hilbren

    hilbren Guest

    ja das het hele probleem, de orginele carb heeft maar 1 naald en kost een vermogen, vandaar dat ik een alternatief zoek...
     
  20. P@trick

    P@trick Guest

Deel Deze Pagina