welke Coaxiaal heli

Discussie in 'FP/coaxiaal' gestart door kastelein, 6 mei 2007.

  1. kastelein

    kastelein Guest

    hoi welke Coaxiaal heli is is het best om mee te beginnen wil alleen binnen vliegen en office cupjes doen maar moet ook weer niet te klein zijn zoals picoz

    hoop dat jullie me kunnen helpen je heb er zoveel verschillende merken
     
  2. heej probeer de zoek eens met de woorden:
    47g, lama, hellix
    je heb er nog meer maar die weet ik nu niet even uit mijn hoofd
     
  3. Baron Bonanza

    Baron Bonanza

    Lid geworden:
    6 jan 2007
    Berichten:
    25
    Locatie:
    Bladel
    Hoi Kastelein
    In de FMT van mei staan een 7 tal coaxiahelis beschreven/"getest" van 130 tot €200.- overal te koop.
    De Blade CX2 van JBS vind ik heel mooi en volgens de beschrijving een goed instapper.
    Baron Bonanza
     
  4. kastelein

    kastelein Guest

    hoi Baron Bonanza heb net even ge google naar die Blade CX2 die werkt niet met gewone kristal maar met een 2.4 ghz ontvanger krijg je daar ngeen problemen mee met wifi in de buurt want dat zit ook op 2.4 maar bedankt voor de informatie ik ben druk aan het zoeken naar een leuke heli
     
  5. SilentScope

    SilentScope

    Lid geworden:
    22 apr 2007
    Berichten:
    683
    Locatie:
    Leiderdorp ZH
    nee omdat de zender en ontvanger bepaalde afspraken met elkaar maken die niet gestoord worden
     
  6. Skidz

    Skidz

    Lid geworden:
    6 jul 2003
    Berichten:
    2.181
    Locatie:
    Katwijk
    Die kunnen best dingen afspreken met elkaar, maar als er een access point in de buurt is die daar schijt aan heeft heb je toch mooi pech met je Blade ;) Nodeloos duur ook imho, 2,4Ghz in je coaxje van 50 eu
     
  7. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    1 tje met wegdraaibare bladen, en waar je de onderdelen makkelijk van kan bestellen/verkrijgen.
     
  8. kastelein

    kastelein Guest

    hallo niek

    en welke zou dat moeten zijn er zijn zoveel verschillende en je hoor ook zoveel over de kwaliteit er van dat ik er gewoon niet 1 durf te kopen en volgens mij kan ik dan beter gaan vliegen als ik met de lucht bezig wil zijn

    met vriendelijke groeten
    rinaldo
     
  9. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    lama 3, lama 4, ikarus enz enz. .
     
  10. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Nee dat zie je verkeerd. Als DX6 gebruiker kan ik je daar wel wat verder mee helpen als je wil.

    A: Met een 2.4GHz module kan je tussen wlan/bluetooth/wireless cams/whatever zitten, ze zullen er geen last van hebben. Een DSM zender en ontvanger zoeken 2 vrije kanalen op, en de zender stuurt over beide kanalen zijn signaal uit. Gaat 1 signaal down omdat er iets op dat kanaal gebeurt (storing, magnetron whatever), dan blijft hij op het 2e kanaal zenden en zoekt met het eerste kanaal een vers vrij kanaal op. Verder kan je met een andere 2.4GHz zender niet deze 2.4GHz zender storen, want elke zender sturt met zijn stuurcodes ook een RFID mee waarmee de zender en de ontvanger weten dat ze bij elkaar horen en geen zendinstructies van de ander accepteert. Het geneuzel "met welk kristal heb jij" is daarmee ook voorbij.

    B: 2.4GHz is een relatief goedkope manier van zenden en ontvangen. In prijs is er nouwelijks verschil tussen een 35/40MHz zender en ontvanger en een Spektrum. Mijn FX18 is duurder. Mijn skysport 4 weer goedkoper, maar dat verschil is maar marginaal en een spektrum is programmeerbaar.

    Ik gebruik 2.4GHz in al mijn gevechtsrobots, vanwege de veiligheid, betere ontvangst, en gebruiksgemak. Het is niet voor niks dat Robbe nu ook op de 2.4GHz wagen is gesprongen, in de VS en Australie zagen ze steeds meer en meer die hard Robbe gebruikers overstappen naar Spektrum RC omdat de voordelen te groot waren tov de conventionele zenders.
     
  11. klopt het ook dat er een beter bereik mee is?
     
  12. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Het scheelt bij mij dag en nacht. Ik gebruik dan ook mijn radio sets in de ergst mogelijke omstandigheden, met mega kooien van farraday en dergelijke, met metalen robots en 2 kilowatt motoren zonder ontstoring en dergelijke. Met een standaard 40 mhz had ik 50 meter range, op 2.4GHz met gemak 400 meter (dat heb ik getest op een stuk weg, na 350 meter begon de robot te stotteren, later bleek dat de accu van de robot leeg was :) ). Ik kan me voorstellen dat het met een model dat gebouwd is om niet te storen nog veel meer is.

    De enige nadelen die ik heb gevonden aan het systeem is dat de accu van de DX6 zender vrij snel leeg is, en dat de failsafes vrij laat ingaan. Het schijnt dat dat bij de DX7 een stuk minder het geval is. Met de 2.4GHz van robbe heb ik nog geen ervaring mee.
     

Deel Deze Pagina