Welke combo,regelaar of moter voor 1/8 buggy ?

Nja, oeps... Ik dacht dat ik de MMM als eerste in je rijtje had zien staan. Dat neem ik dan terug :wink: Maar 't was niet leuk om zo meteen afgekraakt te worden met "raad nu eens niet aan wat je zelf hebt" terwijl dat zeker niet in de 1e plaats zo was.

Voor wat betreft 2/4 polig. 4 polig is (dacht ik) wat efficiënter en heeft meer koppel.
 
Het grote voordeel van een 4 pool motor is dat de motor meer koppel heeft, beter start (minder cogging), smoother is, meer weerstand bij "gas" los.

Nadeel jawel die zijn er ook:
Esc wordt heter door meer schakelen maar de esc's van tegenwoordg zijn op 4 pool motoren gebouwd en kunnen dit prima aan.
 
Ik heb het bij Hobbywing nagevraagd voor de zwarte 2350Kv (2.0versie) en daar werd op gereageerd dat het een 2-polige motor was..

Wat ook klopte met de data die tevoorschijn kwam uit de logger , anders hadden de toeren heel erg af moeten wijken met ruim het dubbele ;)

Aha, maar dat zijn alweer de oude motoren, van bij de EZ-runs. Bij de Xeruns zitten de motoren (blauwe can) waarvan er 1 is opengeschroefd in de link die ik eerder plaatste. Die zijn volgens de berichten wel degelijk 4-polig. Zijn er manieren om dat te testen, zonder hem open te moeten schroeven?
 
Die blauwe Xerun motoren zijn 4-polig.

deze HOBBYWING TECHNOLOGY Co., Ltd.,

In de eerder geplaatste link zie je de stator en daar zit het grootste voordeel.

doordat er 12 slots i.p.v. 3 zijn zitten alle kabels van de spoel apart, dit maakt de spoel veel robuuster.
 
Laatst bewerkt:
Over de vector heb ik al negatieve dingen gelezen en positieve dingen.
Ik zelf heb hem ook met LRP SPX8 regelaar.
Motor wordt vrij warm. Maar het vermogen en de snelheid van buggy is top.

groeten,wesley
 
Als je er al uitleg bij vraagt :rolleyes:

waarom is Tekin, Castle, Hobbywing en orion allemaal 4-polig?

omdat het veel beter werkt.

80A is nogal kantje boord hoor, ietsje meer € en je bent veel beter af met de 150A versie.

Als je er al uitleg bij vraagt? Is een dood normale vraag, maar echt goed argumenteren kun je ook niet... Waarom maakt de top van de brushless motoren 2 polige motoren? Omdat ze achterlijk zijn? Ja, vast...

En kom niet aan met "ja die hebben minder koppel". 1: dat heb je in een 1/8 buggy zeker niet nodig. 2: je zal echt geen groot (als uberhaupt) verschil tussen een CC 2200kv motor en vergelijkbare Lehner merken gok ik zo.
 
Xerun 80A combo. Niet veel geld, en ziet er erg goed uit, is zeker genoeg voor in een buggy. En de motor is goed voor op 4s Lipo's (2250kV). Heb alleen nog niet kunnen testen, omdat mijn lipo's er nog niet zijn. Maar deze esc/motor combo's komen wel uit Oost-verwegistan-Azië.
ik heb dit setje en hij bevalt me topie. alijn de motor wordt warm maar heb ik ventilator opgezet en klaar is kees ;)
 


Op het moment niet, en daarbij ziet het me ook te technisch uit :p Ik gok dat de conclusie is dat de 8 polige motor meer koppel heeft dan de 6 polige motor? Zal zeker zo zijn, maar zal je dat ook in een auto merken? Heb je weleens b.v. een CC/NEU en een vergelijkbare Lehner/Hacker vergeleken qua koppel? Ik heb verschillende 2 polige motoren hier ergens rond slingeren, maar om nou te zeggen dat ik verschil merk? Ik merk er niks van :mrgreen:
 
Over de vector heb ik al negatieve dingen gelezen en positieve dingen.
Ik zelf heb hem ook met LRP SPX8 regelaar.
Motor wordt vrij warm. Maar het vermogen en de snelheid van buggy is top.

groeten,wesley

heb je er al een ventilator op zitten?? mijn motor was zo'n 70 graden en nu met venti iets van 38 graden.
 
Je zal het vooral in verbruik merken en op banen waar je de koppel wel nodig hebt (Mol is mooi voorbeeld).

Zal de gemiddelde idioot het merken met zijn 6S 6500mah accu op een 2500kv motor? ;)
 
Je zal het vooral in verbruik merken en op banen waar je de koppel wel nodig hebt (Mol is mooi voorbeeld).

Zal de gemiddelde idioot het merken met zijn 6S 6500mah accu op een 2500kv motor? ;)


:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Zijn dat zelfmoorterroristen ?
Geef even een seintje als er baan inzet verlangt wordt bij deze gemiddelde rijder 8O

Mijn Losi E-Truggy Neu 1750 KV en 5S is al bijna niet meer op een controleerbare manier in Mol rond te sturen.......
Maar ja, ik rijd pas een jaartje of 5............en heb met mijn electrootje het idee dat er nog heeeeeeeeeeeel veel te leren is...
Dus 6S en 2500KV :schrik: :help: :2gunfire:
 
Beste wat je kunt doen is een MMM, RX8 of Hobbywing regelaar.
Motor een 1512 2050 of 1850kv Neu, een Tekin buggy 2050kv of 1900kv.

De MMM 2200kv is ook een leuke combo als het wat goedkoper moet uitkomen, maar die motor is nogal zwaar voor een buggy. Beetje teveel power en gewicht is ook hoog. Nuja, ik heb er zelf mee gereden en het is te doen. Heb hem ondertussen in geruild voor een 1512 Neu 1850kv, maar heb deze nog niet uitgebreid getest. Gewoon paar keer over en weer gereden om te kijken als ie werkte. In ieder geval, er was nog veel power hoor bij acceleren.

En dat verhaaltje over de Tekin motor is niet waar. De V1 rotoren hadden wat problemen, maar dit is sinds kort volledig van de baan. Die motoren zijn dus top. Alleen hoor je van de regelaar soms wel eens dat ie kapot gaat. Maar ze hebben uitstekende garantie bij Tekin.
Je kunt natuurlijk ook altijd een Tekin motor met de MMM runnen of met een hobbywing.

My 2 cents
 
hehe, daar was op zondag in mol een forza met 2650kv op 6s,
en ik was het niet;)

:confused: :confused: :confused: :confused: :confused: :confused:

Zijn dat zelfmoorterroristen ?
Geef even een seintje als er baan inzet verlangt wordt bij deze gemiddelde rijder 8O

Mijn Losi E-Truggy Neu 1750 KV en 5S is al bijna niet meer op een controleerbare manier in Mol rond te sturen.......
Maar ja, ik rijd pas een jaartje of 5............en heb met mijn electrootje het idee dat er nog heeeeeeeeeeeel veel te leren is...
Dus 6S en 2500KV :schrik: :help: :2gunfire:
 
Als je er al uitleg bij vraagt? Is een dood normale vraag, maar echt goed argumenteren kun je ook niet... Waarom maakt de top van de brushless motoren 2 polige motoren? Omdat ze achterlijk zijn? Ja, vast...

En kom niet aan met "ja die hebben minder koppel". 1: dat heb je in een 1/8 buggy zeker niet nodig. 2: je zal echt geen groot (als uberhaupt) verschil tussen een CC 2200kv motor en vergelijkbare Lehner merken gok ik zo.

Die topmerken zijn zoals je zegt Lehner, die maken vliegtuig en bootmotoren.

Bij mijn weten is dat dan ook het ENIGE topmerk die nog 2-polers maakt.

als een 2 poler zo goed zou zijn in 1/8e dan was dat de standaard i.p.v. de 4 pool 12 slot.

Trouwens de gene die 2-pool motoren verkopen voor 1/8E zijn allemaal NIET competief in de USA.

Waarom stopte Ryan Maifield met 1/8E? omdat dat LRP systeem hem niets dan kopzorgen bezorgde.
 
Je zal het vooral in verbruik merken en op banen waar je de koppel wel nodig hebt (Mol is mooi voorbeeld).

Zal de gemiddelde idioot het merken met zijn 6S 6500mah accu op een 2500kv motor? ;)

Maar merk je iets van dat koppel? Heeft er iemand hier ooit weleens een 2 polige met een vergelijkbare 4 polige motor vergeleken? (En dan bedoel ik geen theoretische vergelijking, dat 4 polige motoren in theorie meer koppel hebben dan 2 polige motoren is me duidelijk) Mijn antwoorden zijn gebaseerd op eigen ervaring, en ik merk persoonlijk geen verschil tussen een 2 en een 4 polige motor.

Hoe zit het met motoren met 6 polen? Zijn die weer té veel, of hoezo worden die niet gebruikt? Of outrunners, ook geen optie? (Ik ben geen racer en ik experimenteer daar niet mee, iemand die hier antwoord op weet?)


Die topmerken zijn zoals je zegt Lehner, die maken vliegtuig en bootmotoren.

Bij mijn weten is dat dan ook het ENIGE topmerk die nog 2-polers maakt.

als een 2 poler zo goed zou zijn in 1/8e dan was dat de standaard i.p.v. de 4 pool 12 slot.

Trouwens de gene die 2-pool motoren verkopen voor 1/8E zijn allemaal NIET competief in de USA.

Waarom stopte Ryan Maifield met 1/8E? omdat dat LRP systeem hem niets dan kopzorgen bezorgde.

Weleens van Hacker gehoord?


Geen idee over Ryan Maifield, daar zou je gelijk kunnen hebben, dat volg ik niet om eerlijk te zijn...
 
Hacker, man toch gelijmde motoren in buggy...
Zo goed als niemand steekt een Hacker in een 1/8E, zijn ook vliegtuig motoren.

Eens van Aveox gehoord? als je dat kent mag je eens tegen mij beginnen over BL.

En ja, ik heb 2-pool motor tegen 4 pool getest.

in koppel zit het verschil niet, het zit in contole en opstarten.

Weet jij trouwens waarom een Plettenberg BigMaxx nie mee kan met een CC2200?

Over 6-pool enz. Buitenlopers...

1/8E werkt goed met om en bij de 35000 toeren per minuut, de auto's zijn ernaar vertand en het komt goed uit.

In dit toerental blijkt 2-pool ondertoeren te zitten om echt goed te functioneren.

6-pool is iets redelijk zeldzaam, nauwelijks motoren te vinden. kan maar eentje noemen: Mega motoren uit Tsjechië.

Buitenlopers zijn niet interresant vanwege hun lage toerentallen en gezien de zware buitenkant draait zal je ook veel meer torque-steer krijgen in een auto.
 
Laatst bewerkt:
Hacker, man toch gelijmde motoren in buggy...
Zo goed als niemand steekt een Hacker in een 1/8E, zijn ook vliegtuig motoren.

Eens van Aveox gehoord? als je dat kent mag je eens tegen mij beginnen over BL.

En ja, ik heb 2-pool motor tegen 4 pool getest.

in koppel zit het verschil niet, het zit in contole en opstarten.

Weet jij trouwens waarom een Plettenberg BigMaxx nie mee kan met een CC2200?

Over 6-pool enz. Buitenlopers...

1/8E werkt goed met om en bij de 35000 toeren per minuut, de auto's zijn ernaar vertand en het komt goed uit.

In dit toerental blijkt 2-pool ondertoeren te zitten om echt goed te functioneren.

6-pool is iets redelijk zeldzaam, nauwelijks motoren te vinden. kan maar eentje noemen: Mega motoren uit Tsjechië.

Buitenlopers zijn niet interresant vanwege hun lage toerentallen en gezien de zware buitenkant draait zal je ook veel meer torque-steer krijgen in een auto.

Hacker maakt idd ook vliegtuig motoren, maar wel degelijk ook motoren voor auto's. Ik denk dat niemand ze gebruikt omdat ze niet al te goedkoop zijn.

Jup, ken ik. Dus nu mag ik tegen je praten? Ok, gelukkig :mrgreen:

Nope, weet ik niet. Vertel het eens?

Hmm ok, klinkt logisch :)
 
Hacker heeft gelijmde endbells dus als je die in een auto steek moet je er een RC-Monster clamp opzetten.

geef jij dan 250€ voor iets wat niets beter is dan iets van 150€ zoals een Neu 1415?

En topmotoren voor vliegtuigen zijn daarmee helemaal geen topmotoren voor auto's.

wielen doen draaien op de grond tegenover een propeller in de lucht...
 
Back
Top