Welke combo,regelaar of moter voor 1/8 buggy ?

Hacker heeft gelijmde endbells dus als je die in een auto steek moet je er een RC-Monster clamp opzetten.

geef jij dan 250€ voor iets wat niets beter is dan iets van 150€ zoals een Neu 1415?

En topmotoren voor vliegtuigen zijn daarmee helemaal geen topmotoren voor auto's.

wielen doen draaien op de grond tegenover een propeller in de lucht...

Waar zie jij gelijmde endbells? Heb je er ooit zelf weleens een gehad? Die van mij heeft iig geen gelijmde endbells?

Ook hierbij de vraag: heb je weleens een Bigmaxximum gehad? Ik geef niet graag meer geld uit voor een product dat precies hetzelfde is als een ander product, dat klopt.

Tegen wie praat je nou? Tegen jezelf of tegen mij? Eerst zeg je dat een NEU goed is voor een auto, dan zeg je dat topmotoren voor vliegtuigen helemaal geen topmotoren voor auto's zijn :confused:

EDIT: En zou jij deze vraag nog kunnen beantwoorden: "Weet jij trouwens waarom een Plettenberg BigMaxx nie mee kan met een CC2200?"

Laatst bewerkt:
Ligt hier een bigmaxximumum in mijn kast, ding gaat stukken trager dan de cc2200's.

voor 309€ nieuwprijs echt een afrader.

Waarom is die motor trager wil je nu weten, omdat de spoel veel dunner gemaakt is en daardoor kan die motor zoveel vermogen niet ontwikkelen als de CC2200.

Hacker B50 is bij mijn weten gelijmd. C50 is inderdaad met boutjes.

Nu, over topmotoren in vliegtuigen tegenover auto's, ik denk dat je het gewoon even verkeerd ziet.

Neu maakte 15 serie die toevallig de standaard zijn geworden voor auto idd als vliegtuig motor maar dat wil daarom toch niet zeggen dat alle vliegtuig motoren goed zijn in autos?

Doe jij gewoon graag lastig of zit er meer achter?

Ga mekaar ergens anders af liggen zeiken!
Jullie hebben allebei een hoop meer verstand van elektromotoren dan mij, proficiat.
Nu weer on-topic graag, wat kan je het beste in een 1/8 buggy stoppen.
Ik zeg het plug-and-play-mamba monster 2200kv combo.

Ja de MMM regelaar is vrij betrouwbaar. Afstellen gebeurd met de PC. Dat dingetje die je ervoor nodig hebt wordt erbij geleverd. Dat instellen is niet moeilijk hoor.

Als motor kan je 2200kv gebruiken, maar die is best zwaar in een buggy en teveel power. Een Tekin 1900kv of 2050kv is een betere keuze. Neu 1512 1850kv of 2050kv is ook goed voor een buggy op 4S.

Het wordt wel duurder als je apart gaat kopen. De 2200kv combo zal normaal gezien wel het goedkoopste uitkomen.

Ik zou dan toch eerder voor de 150A versie gaan , een beetje zekerheid inbouwen op het gebied van vermogen is nooit een slecht idee bij een regelaar ;)

De 80A is naar mijn mening gewoon net ff te krap voor een 1/8....

Ik zou dan toch eerder voor de 150A versie gaan , een beetje zekerheid inbouwen op het gebied van vermogen is nooit een slecht idee bij een regelaar ;)

De 80A is naar mijn mening gewoon net ff te krap voor een 1/8....

Uit ervaring (niet mijne) is gebleken dat 80A voldoende is voor een 1/8 buggy en er zelfs 80A regelaars in truggy's worden gebruikt, dit laatste is dan wel weer wat krapper.

Voor het geld van zo'n setje zou ik toch voor net dat beetje extra zekerheid gaan , 80A zal ongetwijfeld wel werken als je weet waar je mee bezig bent.

Maar gezien de vraagstelling van de TS heeft ie nog geen ervaring in de 1/8 ;)
En de 1/10's die Danny gewend is kun je niet vergelijke met 1/8's...

Beslist om een hobbywing 150 esc met Xerun 4274sl 2000kv aan te schaffen,betaalbaar en ook betrouwbaar. Enkele collega's rijden eral enige tijd méé en zijn zéér tevreden erover. Nog nooit enige opmerking ondervonden. Dus zelf voorkeur gegeven voor deze set,zelfs digitale progamméér box zit erbij.

Gisteren reeds mijn hobbywing 150A met 2000kv moter afgehaald bij lokale shop. Nu wachten op de Associated RC8BE Factory Team om dan alles te monteren.

Back