Je kunt het vermogen in vlakke vlucht afleiden uit de verbruikte capaciteit en de vluchtduur. Voor het rekenvoorbeeld negeer ik even de rendementen.
In F2B vlieg je 6 minuten, na de vlucht laden we 2078 mAh bij, de stroom is dan (60/6)*2,078 = 20,78A gemiddeld, bij een 4S accu heb je dan een verbruik van 14,4 * 20,78 = 299 Watt.
Ideaal zou het gewicht gelijk moeten zijn aan de weerstand, 300 watt en 25 m/s = 1,2 kg dat is dus niet het geval, helaas komt een LB stunter altijd harder naar beneden dan naar boven.
Voor de stijgvlucht moet je de diameter van de prop groot genoeg maken om het dubbele te kunnen bereiken. Het maximale wat de motor kan leveren is volgas op de grond, dat kun je makkelijk meten. Alleen lukt dit niet in wind omdat de governor dan de motor zal afknijpen.
In F2B vlieg je 6 minuten, na de vlucht laden we 2078 mAh bij, de stroom is dan (60/6)*2,078 = 20,78A gemiddeld, bij een 4S accu heb je dan een verbruik van 14,4 * 20,78 = 299 Watt.
Ideaal zou het gewicht gelijk moeten zijn aan de weerstand, 300 watt en 25 m/s = 1,2 kg dat is dus niet het geval, helaas komt een LB stunter altijd harder naar beneden dan naar boven.
Voor de stijgvlucht moet je de diameter van de prop groot genoeg maken om het dubbele te kunnen bereiken. Het maximale wat de motor kan leveren is volgas op de grond, dat kun je makkelijk meten. Alleen lukt dit niet in wind omdat de governor dan de motor zal afknijpen.