welke electro aan te schaffen voor de winter ?

Op de pk racing site staat get volgende.

MICRO REGELAAR MET ZEER GOEDE SPECIFICATIE'S, ZEER GESCHIKT VOOR ZOWEL 1/10 ELEKTRO (10T LIMIET) ALS 1/24 EN 1/18 MICRO AUTO'S (NO LIMIT).

Dus 10T limit.

Dus een goed keuze is :

T2r Of 2de hands t1 = 200 euro
Reglaar gm sx6 (10t limit) = 60 euro
Orion v2 12x1 Revolution Oscar Jansen Signature Edition = 90 euro
Graupner Ultimat 14 = 60 euro
Servo = 20 euro
Accu GP3700 6 cell SIDE PACK Corally Matched = 50 euro
Kapje = 20 euro
Bandjes = 30 euro
Toebehoren = 40 euro

580 euro

Groetjes tom

cooper zei:
Nismo zei:
Voor de verandering vergiste ik me ook nog, ik bedoelde de SX6 zoals je misschien zelf ook al had concluderen. Text is aangepast.

kan wel en dure "vergissing" zijn voor die kerel als hij jouw raad zou zijn opgevolgd :?

:) een 2 euro dure vergissing idd.
De SX6R heeft een 12T motor limit, de SX6 10T.

mikky32 zei:
Ja er staan veel T2's te koop
alleen snap ik niet waarom ze niet gewoon een ombouw setje kopen.

vraagje
wat kan ik beter nemen de sx6 of de sx9 als die nog gemaakt word?

Een ombouwsetje omvat de duurste delen van de auto en kost +200 euro ... :(

De SX9 is een NO-LIMIT regelaar en kan dus "iedere" motor aan ... ik weet alleen niet wat de NO-LIMIT is (kan wel eens 7T en hoger zijn)

tommierock zei:
Op de pk racing site staat get volgende.

MICRO REGELAAR MET ZEER GOEDE SPECIFICATIE'S, ZEER GESCHIKT VOOR ZOWEL 1/10 ELEKTRO (10T LIMIET) ALS 1/24 EN 1/18 MICRO AUTO'S (NO LIMIT).

Dus 10T limit.

Dus een goed keuze is :

T2r Of 2de hands t1 = 200 euro
Reglaar gm sx6 (10t limit) = 60 euro
Graupner Ultimat 14 = 60 euro
Servo = 20 euro
Accu GP3700 6 cell SIDE PACK Corally Matched = 50 euro
Kapje = 20 euro
Bandjes = 30 euro
Toebehoren = 40 euro

580 euro

Groetjes tom

Robert heeft het over een SX3R en jij over een sx6

genoeg hier over gehad. Verder met de keuze van de topicstarter.

mikky32 zei:
in ede kom je beter weg met 1:12 dan met 1:10.
Emiel heb je wel eens 1:12 in Ede gereden? Waarom denk je dat Jan zo ontzettend graag de baan aan wil passen. Op dit moment stuiterd de baan dus danig dat je met 1:12 er alles behalve fijn kunt rijden! Amders probeer je zondag een rondje met mijn auto :wink:

Nismo zei:
Robert K zei:
Nismo,
Natuurlijk heb ik eerst de spec's gelezen voor ik zomaar wat ga roepen :wink:

Groet Robert

Ah voor de verandering ;)

Èn bedankt.... Ik kraak jou immers ook de hele tijd af. En dit forum is natuurlijk niet bedoeld om elkaar te helpen, nee het is bedoeld om elkaar af te kraken... Sorry, niet mijn humoor.

mikky32 zei:
Ja er staan veel T2's te koop
alleen snap ik niet waarom ze niet gewoon een ombouw setje kopen.

Een auto slijt, en krijgt na een jaartje NK rijden kuren, speling, lagers die niet meer soepel lopen. De meeste rijders willen dat niet. Daarom investeren ze dus even wat meer geld in een nieuwe, zodat ze alle "mankementen" niet meer hebben.

mikky32 zei:
vraagje
wat kan ik beter nemen de sx6 of de sx9 als die nog gemaakt word?

Deze worden niet meer gemaakt, en worden daardoor door verschillende winkels erg goedkoop weggedaan. Graupner is de laatste tijd veel bezig met de Genius serie's.

Nismo zei:
De SX9 is een NO-LIMIT regelaar en kan dus "iedere" motor aan ... ik weet alleen niet wat de NO-LIMIT is (kan wel eens 7T en hoger zijn)

In het boekje van GM-Racing (ik heb de regelaar zelf) Staat over 7T. Nu moet je No-Limit iet wat ruim nemen, maar een 12T kun je er met gemak op aansluiten. Er zou dus iedere 3 spoelen motor op kunnen. Persoonlijk vind ik het een hele fijne regelaar, zeker in combinatie met het Computer kabeltje.

tommierock zei:
Waarom zo'n dure motor? en niet een afgeprijsde 12T V2? Die zijn immers ook te vinden voor nog geen 45 euro bijvoorbeeld.

Groet Robert

Ja robert ik heb er meerdere malen gereden.
weet dat ie hem wil veranderen. hoop dat ie de afzetting ook verandert want die buizen zijn niet echt super.

heb jij wel eens in Mol gereden?
zo zou de afzetting fijn zijn. tevens is de baan daar ieder jaar anders

Tom je bedoeld een 2de hands T2 voor 200 euro
een T1 kost rond de 100 euro

mikky32 zei:
Ja robert ik heb er meerdere malen gereden.
weet dat ie hem wil veranderen. hoop dat ie de afzetting ook verandert want die buizen zijn niet echt super.

heb jij wel eens in Mol gereden?
zo zou de afzetting fijn zijn. tevens is de baan daar ieder jaar anders

Tom je bedoeld een 2de hands T2 voor 200 euro
een T1 kost rond de 100 euro

Ik denk: XRAY T2R - 1/10 ELECTRIC ~ TOP COMPETITION € 199,--
Zie de modelsport site.

Een 12x1 motor?Voor iemand die net begint electro te rijden en dan op een indoor baan? Beetje heel erg optimistisch denken jullie niet??
Met een 19-turns motor (Corally/Orion V2) zal de topic starter veel beter geholpen zijn en nog een beetje uit de voeten kennen op een indoorbaan. En dan heeft hij ook geen exotische 'blablabla' regelaar nodig, maar gewoon een robuuste regelaar van een paar tientjes...

Ik zou zeggen kijk eens of je niet een leuke kant-en-klare tweede hands van iemand over kan nemen, ik las kort geleden dat Bealy hier op het forum nog een wedstrijdklare T1R aanbood voor een heel scherpe prijs...

tommierock zei:
Beste modelbouwers
Het moet een snelle auto worden waar ik in de toekomst een brushless in kan plaatsen. Wedstrijden ga ik er niet mee rijden. Het budget is ongeveer 600 euro voor een auto, bandjes, body, accu, lader, motor en regelaar.

Hij wil dus een snelle auto :wink:
Maar ik kan het met de mensen eens zijn dat het misschien verstandig is om te beginnen met een rustigere motor. Later kan hij altijd nog sneller.

Emiel, de baan afzetting in Mol is prachtig.. Jammer genoeg kun je er ook dusdanig makkelijk overheen rijden, dat er wel eens afgesneden word, omwillen van een plek in het klassement. Dat is toch wel een nadeel van de afzetting.

Groet Robert

Robert, wat voor jou een rustige motor is, is voor de gemiddelde recreatie rijder al niet meer te handelen ;-) .....

Met een 19-turns op een indoor baan als Rc-groningen gaat het al heel erg snel en is voor recreatie-rijders en mensen die niet veel uren serieus trainen eigenlijk nog maar net te houden. Hij kan beter zijn budget aan enkele setjes goeie accu's besteden, zodat hij langere tijd achter elkaar kan rijden, en niet na een kwartiertje meer dan en uur op de acculader moet zitten te wachten...

Dus koop een leuke T2r of Tamiya Ta-05 met wat kleine hop-ups, zet daar een vrijwel onderhoudsvrije V-2 motor in van Orion (geen special edition ofzo, gewoon een Elements 19-turns ofzo), koop een leuke regelaar in de uitverkoop bij één van de vele webshops (er staat er altijd wel eentje tussen), koop een lightweight Protoform/ProLine body (de Pontiac G6 is erg fraai!!), een Ultramat -14 lader en besteed de rest van je budget aan SMC 4200 (of ongeveer gelijkwaardige) accupacks, waarbij je niet de 'gepushde en gematchde' versie moet nemen, maar de 'gewone' ....

Daarmee kan jij echt heel lang plezier hebben en totdat je die brushless aanschaft kan je echt leren rijden en afstellen! Bij de brushlessset heb je echt goeie accu's nodig, dus die heb je dan al vast!!!

Ik ben bevriend met iemand die een een grote indoor tennishal heeft van 200 a 300 meter lang schat ik met een supper glad vloertje dus 17T kan daar prima tot zijn recht komen denk ik.

Ik denk dat ik er uit ben het wordt dus een t2r met een leuke motor en de sx6 regelaar met een 10t limit dus daar kan ik nog wel even mee vooruit.

Maar ik heb een op internet gekeken na kant en klare accu`s maar die heb ik niet kunnen vinden in de online shops. Kan iemand mij daar bij helpen bij het zoeken van een accu en tips geven hoe ik ze dan zelf moet solderen ?

Greetz Tom

Volgends mij niet hoor jaap :roll: Heb ze namelijk zelf laatst in elkaar zitten solderen :wink:

Solderen van een accu is niet zo heel moeilijk, gewoon de rust en de tijd er voor nemen. Er is op het forum al veel over gezegd, zoek eens wat rond.

Zelf doe ik het als volgt: Ik kras met een stainless mesje op beide polen krasjes kruislings.
Vertin daarna beide polen met een goed hete bout!.
Daarna leg ik er een soldeerbarr op. Deze duw ik aan met mijn soldeerbout waar ik nog een klein beetje tin bij duw.
Het geheel smelt meteen vast en ik hoef maar kort mijn cell aan te raken met de soldeerboud.

Als ik 2 cellen aan elkaar gemaakt heb, controleer ik of deze recht zitten en niet getweakt zitten. Gewoon op een vlakke plaat leggen en kijken of hij "wipt". Als hij wipt hou je hem vast op de plaat en soldeer je hem even recht.

Is niet zo moeilijk :wink:

Groet Robert

waarom 19t pak je dan 12t ofzo dat loopt wat harder.

19t is stock

enigma xs zei:

19t is stock

En zo ook 27 turns en in de toekomst misschien wel de 12 turns....

Tja, als TS met een brushless op een binnenbaan wilt scheuren kan je thuis net zo goed direct de moker er op los slaan zonder de deur uit te hoeven. Zeker op zo'n binnenbaan zal er (in de handen van een goede rijder) weinig verschil zijn tussen een 12 turns en een 19 turns met 1 verschil dat de 19 turns wat soepeler rijdt en dus beter controleerbaar is.

Roelof zei:
enigma xs zei:

19t is stock

En zo ook 27 turns en in de toekomst misschien wel de 12 turns....

Tja, als TS met een brushless op een binnenbaan wilt scheuren kan je thuis net zo goed direct de moker er op los slaan zonder de deur uit te hoeven. Zeker op zo'n binnenbaan zal er (in de handen van een goede rijder) weinig verschil zijn tussen een 12 turns en een 19 turns met 1 verschil dat de 19 turns wat soepeler rijdt en dus beter controleerbaar is.

idd.. Laat de keuze over aan TS. De motorkeuze is zeer afhankelijk van veel aspecten zoals de baan, de pinion (roll-chart), wat men lekker vind rijden etc etc ... Ook wij begonnen ooit met een 12T voor een grote indoorbaan, nu hebben we diverse soorten motoren vanaf 7T tot 12T en is het vooral de vraag van "wat wil je!" En dan hebben we nog geeneens over het type motor want daar zit ook nog een aardig verschil in (V2-new, V2-old, grooved, hand-wound etc etc)

Back