welke electro???

Je hebt gelijk, theoretisch dan. In de praktijk heb je er werkelijk geen drol aan dus het is een zinloze discussie.
<snip>
klopt als een bus!
op 1 dingetje na wel... "Rem je eerder dan krijg de achterop komend verkeer de kans je voorbij te gaan of klapt die achterop je wagen omdat die net wat later remt of gas terug neemt als jouw"=> als je 40km/u rijdt en de andere 30km/u en je begint vroeger met remmen (gesteld dat je even hard remt), zal iemand die 30km/u rijdt, verder uitlopen op iemand die 40km/u rijdt en stilletjes afremt tot de 30km/u. niemand zegt dat je eerder moet remmen als je meer vermogen hebt, je moet enkel eerder remmen als je SNELLER bent. je ingangssnelheid van de bocht moet dezelfde zijn, dus kan er niemand je voorbijgaan tenzij je TE VROEG remt.

ps. ja, ik heb een klote job en verveel mij... waarvoor mijn excuses! :)

nah is ok, ik heb vakantie dus heb ook niets te doen ;)

Datgene wat je weer gecopieerd hebt slaat nergens op maar goed..... Laat maar zitten, ik ga een kap spuiten voor mijn volgende race. Heb ik meer aan in de praktijk dan onnozel over theorie te lullen online met iemand die het niet wilt snappen. :)

Toedels!

Leuke discutie, maar wel één van één tegen alleen, daarom wil ik harrydg wel even bijtreden.
Geef Marc Rheinard dezelfde wagen met een 9.5 en dan met een 4.5 en en zet die weg op Luxembourg waar het komende EK word gereden en kijk met dewelke hij het snelste is, ik denk dat ik daar geen tekening bij moet maken.
Natuurlijk heten alle piloten geen Rheinard en gaat dit op voor misschien maar 5% van de piloten, maar het is daar dat harrydg zijn punt heeft, its al about control en de bestuurder is hier de bepalende factor.

MJ

Leuke discutie, maar wel één van één tegen alleen, daarom wil ik harrydg wel even bijtreden.
Geef Marc Rheinard dezelfde wagen met een 9.5 en dan met een 4.5 en en zet die weg op Luxembourg waar het komende EK word gereden en kijk met dewelke hij het snelste is, ik denk dat ik daar geen tekening bij moet maken.
Natuurlijk heten alle piloten geen Rheinard en gaat dit op voor misschien maar 5% van de piloten, maar het is daar dat harrydg zijn punt heeft, its al about control en de bestuurder is hier de bepalende factor.

MJ

Je mist het punt dat Alexander en ik proberen te maken. Tuurlijk is een 4.5T qua vermogen sneller dan een 9,5T maar wat we bedoelen te zeggen is dat het op kleine krappe banen zonder veel stukken waar je je vermogen kwijt kunt niet altijd zo hoeft te zijn dat een 4.5T sneller is dan een 9.5T op een baan als Luxemburg waar veel lange rechte stukken en dergelijken zijn is het helemaal logisch dat je met een 4.5T sneller bent. Maar op zo'n baan kun je beter een 3.5T rijden ga je nog harder;)

Wij hebben het over dat een 9,5t op KLEINE circuits sneller kan zijn. Luxemburg is een groot circuit.

Wij hebben het hier over kleine baantjes als bijvoorbeeld AMCC, RC Speedworld, PK Racing. Niet over grootte circuits als de MACH, Groningen, Luxemburg, etc...

En dat het verschil hem ook zit in de afstelling die bij een auto en motor hoort, en dat het niet alleen een kwestie van de auto onder controle houden is. Om op jouw voorbeeld over Marc Rheinard in te haken. Als ik in luxemburg met mijn eigen auto rijd, en hij rijdt met TT01. Dan kan ik hem wel verslaan hoor, ook al is hij de betere rijder. Dus chassis en afstelling maken ook heel veel uit. Misschien dat je zo het punt van Alexander en mij begrijpt.

Of het nu een kleine of een grote baan is, de modified zal altijd sneller zijn dan de stock, alleen zal het verschil kleiner worden, misschien 1 of 2 tienden per ronde maar nog altijd ten voordele van de mod.
Neem nu Mol nuclea, een kleine (carpet) indoorbaan ter grootte van een basketbalveld, met rondetijden van 9 a 11 sec (afhankelijk van de layout) dus klein, daar is het verschil tussen de stock (10.5 lipo) en de mod (3.5 - 4 turns vijf cel) 1 a 2 tienden per ronde in het voordeel van de mod en zou de snelste stock rijder zich qualificeren rond de derde plaats tussen de mods, dus minimaal verschil, maar wel degelijk een verschil.

MJ

Of het nu een kleine of een grote baan is, de modified zal altijd sneller zijn dan de stock, alleen zal het verschil kleiner worden, misschien 1 of 2 tienden per ronde maar nog altijd ten voordele van de mod.
Neem nu Mol nuclea, een kleine (carpet) indoorbaan ter grootte van een basketbalveld, met rondetijden van 9 a 11 sec (afhankelijk van de layout) dus klein, daar is het verschil tussen de stock (10.5 lipo) en de mod (3.5 - 4 turns vijf cel) 1 a 2 tienden per ronde in het voordeel van de mod en zou de snelste stock rijder zich qualificeren rond de derde plaats tussen de mods, dus minimaal verschil, maar wel degelijk een verschil.

MJ

dat klopt maar dat betekend niet dat ik sneller ben met mod dan met stock.
Als ik mod ga rijden in Mol dan rent iedereen hard weg!!

Je moet dan wel met het vermogen om kunnen gaan.

Dat klopt inderdaad Emiel (zeker van dat wegrennen) daarom is het zoals ik al eerder zei: "its al about control"
En die enkele procenten van piloten die die snellere motoren wel aankan.

MJ

Dat klopt inderdaad Emiel (zeker van dat wegrennen) daarom is het zoals ik al eerder zei: "its al about control"
En die enkele procenten van piloten die die snellere motoren wel aankan.

MJ

Dus op Mol is een TT01 met een 4,5T sneller dan bijv. een 416WE met een 9.5T ??

Wat we proberen aan te geven is dat er een derde factor is behalve controle van de bestuurder en de motor, namelijk de auto zelf.

Tuurlijk niet Rick, 'k heb in mijn eerste reply dan ook geschreven; geef MR dezelfde auto met......
Maar ik denk dan ook dat je op wedstrijd niveau (mod of 10.5 lipo) niet veel TT01's zult tegenkomen, we hebben het hier wel over wedstrijdauto's en geen speelgoedauto's (hier haal ik wa mee op mijne nek) maar da's een heel andere discutie.
Maar voor al wat wind uit de zeilen te nemen, ik heb niets tegen de TT01's en enkelsoorten, zei moeten er ook zijn, iedereen is met zo'n soort auto begonnen en als beginners klasse ideaal (goedkoop, redelijk sterk...) maar ga ze aub niet vergelijken met auto's alla corally, x-ray, TRF, Mi4.....
Waarover ging dit topic trouwens?

MJ

Tuurlijk niet Rick, 'k heb in mijn eerste reply dan ook geschreven; geef MR dezelfde auto met......
Maar ik denk dan ook dat je op wedstrijd niveau (mod of 10.5 lipo) niet veel TT01's zult tegenkomen, we hebben het hier wel over wedstrijdauto's en geen speelgoedauto's (hier haal ik wa mee op mijne nek) maar da's een heel andere discutie.
Maar voor al wat wind uit de zeilen te nemen, ik heb niets tegen de TT01's en enkelsoorten, zei moeten er ook zijn, iedereen is met zo'n soort auto begonnen en als beginners klasse ideaal (goedkoop, redelijk sterk...) maar ga ze aub niet vergelijken met auto's alla corally, x-ray, TRF, Mi4.....

MJ

Ik vergelijk ze ook niet.. Het is om een uitvergrootte weergave te geven dat de auto wel degelijk een belangrijke rol heeft. En de afstelling voor de mod auto moet nou eenmaal anders zijn dan voor een stock auto. En bij een andere afstelling hoort een andere reactie van de auto, en dat speelt dan natuurlijk ook een rol.

Jongens, Hou nu toch is op. Iedereen weet denk ik nu wel wat er bedoelt wordt. Heeft het verder nog zin om zo door te discussiëren?

Misschien even verder gaan met wat de ts zoekt?

(jonge) heer... met meer vermogen ga je sneller dan met minder vermogen. op snelheid win je. als je dat niet kan controleren, is dat een probleem van de bestuurder, niet van je materiaal. je kan met een 4.5T net zo snel een bocht pakken als met een 9.5T. daar is geen verschil tussen, een 4.5T zal gewoon sneller kunnen optrekken en een hogere snelheid halen, waardoor je dus sneller kan zijn. (als je het vermogen aankan, maar again... dat is de bestuurder die daar verantwoordelijk voor is, niet de auto/motor)

Even een copy en past sessie en zien waar het allemaal mee begonnen is. Let ook even op dat ik het hele bericht heb gecopieerd en niet alleen een deel ervan ;). Er staat dat het de bestuurder is die de belangrijkste factor is en niet het materiaal. Daar is het allemaal mee begonnen met onze beantwoording dat het dus niet alleen de bestuurder is maar dat er ook andere factoren aanwezig zijn waardoor je snel bent.( snellere rondetijden ).

Marc reinhard staat ook niet altijd op nummer 1 ook al is hij blijkbaar een goede bestuurder. Zoals al is aangegeven zijn er blijkbaar meerdere factoren die bepalen of je snel bent en is het niet altijd de bestuurder die een bepalende factor is in het geheel zoals harry ons wil doen geloven. Materiaal, klimaat, banden keuze, electronica, afstelling van de auto zijn even belangrijk zo niet belangrijker.

Maar goed... ik hoop dat nightfly een goede keuze heeft gemaakt.

Ik heb in ieder geval mijn kap al uitgeknipt dus....

edit,

Laatst bewerkt:

MJ

Onderschat een een TT-01 niet.

Lightweight & Perfectly Balanced TT-01 Chassis
The TT-01 chassis features a longitudinally placed motor allowing reliable power transfer through a shaft-driven 4WD transmission. Drive train and battery are loaded flat in the bathtub frame for a low center of gravity, giving you a perfectly balanced chassis boasting excellent handling. 4-wheel double wishbone suspension combines with front and rear diff gear to ensure reliable cornering.

Het is dus geen speelgoed autotje!!! ;)

Het grootste gedeelte komt nog vanuit de bestuurde Alexader.
Dat betekend niet dat het niet in de afstelling en zo zit maar als je mij met reinards auto laat rijden die misschien als beste af gesteld staat met de beste banden motor en accu, dan win ik nog niet van iedereen. (helaas)

In de winter rij ik weer in Mol.
komende zaterdag ben ik er ook weer bij. Tot dan meneer Joossens. :)
misschien rij ik dan wel mod ;)

Onderschat een een TT-01 niet.

Lightweight & Perfectly Balanced TT-01 Chassis
The TT-01 chassis features a longitudinally placed motor allowing reliable power transfer through a shaft-driven 4WD transmission. Drive train and battery are loaded flat in the bathtub frame for a low center of gravity, giving you a perfectly balanced chassis boasting excellent handling. 4-wheel double wishbone suspension combines with front and rear diff gear to ensure reliable cornering.

Het is dus geen speelgoed autotje!!! ;)

Het grootste gedeelte komt nog vanuit de bestuurde Alexader.
Dat betekend niet dat het niet in de afstelling en zo zit maar als je mij met reinards auto laat rijden die misschien als beste af gesteld staat met de beste banden motor en accu, dan win ik nog niet van iedereen. (helaas)

In de winter rij ik weer in Mol.
komende zaterdag ben ik er ook weer bij. Tot dan meneer Joossens. :)
misschien rij ik dan wel mod ;)

ja, dan ga je er vanuit dat de auto goed is afgesteld. Volgens harry maakt materiaal niet uit. Ik blijf mijn mening houden dat het wel uit maakt. Zag je bij bijvoorbeeld bij 1/12 ook in thailand. Een jong ventje uit japan die gesponsort werd door yokomo, de gasten van yokomo hadden nog goeie banden en reed iedereen van de baan af ( figuurlijk dan heh) terwijl de rest moeite had vanwege de banden. Waren de rest van de rijders slechter dan hem...nee. Dus blijkbaar maakt het materiaal en afstelling wel degelijk uit.

Maar goed... genoeg erover :-). wanneer kom je een keer op de mach rijden? ;)

ja, dan ga je er vanuit dat de auto goed is afgesteld. Volgens harry maakt materiaal niet uit. Ik blijf mijn mening houden dat het wel uit maakt. Zag je bij bijvoorbeeld bij 1/12 ook in thailand. Een jong ventje uit japan die gesponsort werd door yokomo, de gasten van yokomo hadden nog goeie banden en reed iedereen van de baan af ( figuurlijk dan heh) terwijl de rest moeite had vanwege de banden. Waren de rest van de rijders slechter dan hem...nee. Dus blijkbaar maakt het materiaal en afstelling wel degelijk uit.

materiaal maakt zeker uit.
Je gaat er zeker harder mee. Tevens rij je er beter mee.

Ik wil nog wel een keer daar rijden. Kijken wat mijn tekin motor doet.
Wil dan wel met lipo rijden.
Mijn cellen moet ik weer wakker schudden. Rij niet graag meer met cellen nu ik met lipo heb gereden.
Nog 2 Dutch RC Series er mee rijden en misschien 1 NK.
Meer zal ik er niet mee rijden dan alleen trainen tot ik lipo's heb.
DIe wil ik zeker voor de winter hebben.
Dan nog een 17,5 en een 13,5 motor.
Van Tekin en van Trinity wil ik ze.

excuseer? toon mij 1 bericht waar ik ook maar geinsinueerd zou hebben dat materiaal niet uitmaakt??? ik heb NERGENS gezegd dat dat niet uitmaakt. ik heb gewoon gezegd dat 4.5T sneller is dan 9.5T.
Natuurlijk gaat het hier niet over een 1:1 hummer H1 met een 4.5T motor en een 1:10 TT01 met 9.5T op het circuit van mol. het gaat over DEZELFDE auto met DEZELFDE afstelling. zoals EZ man al gezegd heeft. Nu had ik gehoopt dat je DAT toch wel doorhad... identieke auto rijdt sneller met 4.5T als een 9.5T. als jij trager bent met enkel deze aanpassing ligt dat enkel aan jou als bestuurder en niet aan de bandenkeuze/afstelling, want die is identiek

ik hoop dat ik je "intelligentie" niet beledigd heb hier... maar blijkbaar snapte je het NOG niet...

Lees je eigen berichten maar eens goed door, vooral je tweede. Ik heb hem nog extra gecopieerd vijf berichten hierboven. Blijkbaar lees je alleen datgene wat je wilt lezen. Dat blijkt ook wel uit hetgene wat je hebt gecopieerd uit dat artikel waar je 1 zin uit zijn verband haalt hem je eigen zienswijze te bekrachtigen. Je hebt mijn intelligentie niet beledigd lol. Je zet jezelf alleen maar voor schut hiermee.

Back