Welke electromotor ter vervanging van een 7.5 ccm?

Val,

Ik heb enkel packs van 3 lipo's. Zou het lukken met 2 packs van 3 cellen parallel of kan de motor 6 cellen verdragen? (2 packs in serie)

Moet alles zo ver naar voor om het zwaartepunt juist te krijgen?

3c zal niet lukken met deze motor en bij 6c zal je waarschijnlijk wel snel kunnen vliegen maar dan met veel slip en dus weinig koppel en dat is nu wat je nodig hebt bij dit soort kist. ik denk dat je beter kijkt naar een motor die tussen de 300 en 500 toeren draait op 6c.maar je kan het proberen hé hij kost toch niet veel, en event kan je hem herwikkelen voor een lagere rpm/v
jammer dat er zo weinig gegevens zijn van deze motor

voor het zwaartepunt inderdaad, de lipo's zitten zo wel op een kwetsbare positie.

Val

Op 6S en met 11*5.5 APC-E prop draait de motor pak em beet 11 tot 12000 toeren.

Als je niet te veel wilt uitgeven zou ik het eerst eens proberen met 6S.

Hallo,

Ik heb een Antaris , spw.1.55 , gew. 2300 gr. , met een AXI 2826/12 op 5s3200 kokam met 12*6 apc prop.
En een X-tra 40 van hobby-in met een AXI 4120/14 op 5s3200kokam met 13*6 apc prop , gewicht 2700gr.
Beide kisten vliegen hiermee zeer goed, de X-tra gaat verticaal tot je hem niet meer ziet,stroom max. 45 A ,volgas is niet vaak nodig,kan makkelijk 8 min. vliegen.

grt pdk

@pdk,

Is dat een Simprop Antaris. Laagdekker kunstvlucht trainer origineel bedoeld voor een 6,5-7,5 cc.

Heb daar nog een vleugel van liggen ergens, piep met abachi ingedekt, niet kapot te krijgen :)

Was altijd wel een fijn kistje, niet verwacht dat je die zo licht kunt krijgen met elektro.

Rick

Hallo Rick,

Dat is dezelfde kist,alleen deze is vanaf begin veel lichter gebouwd dan de brandstof versie.
Vliegt prima met de Axi.

PDK

Back