Welke electromotor..??

5p1k3

Forum veteraan
Hoi,

Op het gebied van electro vliegen beschouw ik mijzelf nog als beginner ;) Vooral als het gaat om borstelloze motoren..

Ik ben een setup aan het uitzoeken voor een Depron vlieger.. Deze om precies te zijn:
rd.JPG

Het betreft een 6mm variant van de 3DBatix Diablo.

Wat wil ik, een beetje prophangen, hooveren dus.. Wel moet de motor voldoende power leveren om recht omhoog te vliegen en te blijven gaan ;)

Ik zit een beetje te neuzen op rctechnics momenteel en zie daar zo verschrikkelijk veel verschillende motoren, met verschillende hoeveelheden KV.. Geen idee.. Wie helpt mij uit de brand ;)

Ook moet er bij de betreffende motor een passende ESC en lipo.. Qua lipo zat ik te denken aan een 3S.. Maar misschien dat er hier mensen zijn die me dat volledig afleren... ;)

Oh en ik ben een buitenvlieger, wil er dus niet indoor mee vliegeren..

Hellup!! :)

Mvg
Spijker46

Pak het 19 grams 1400kV motortje, Oranje GWS 8*4.3 propje erop, 300-500mAh 3 cellen pakketje er aan, en gaan met die banaan.. power zat om alles te doen wat je wil.

Als regelaartje het 12A brushless himodel regelaartje.

Thnx voor het snelle antwoord hezik..

En als servo's de Micro Servo 9 gram - 0.12sec 2.0kg/cm ? van nog geen 7 euro? Of zijn dat afraders?

Dat zijn deftige servo's, zeker voor die prijs.
Op mijn shock heb ik 2x 5grams (hoogte en richting) en 1x 9grams op de rol, verder dezelfde motor(UH), een 10A turnigy regelaar(UH), 2s 460 rhino lipo(UH) en een GWS 8*4.3(UH).

AUW van mijn shock is 150 gram.

grts

niels

@ WeZZe :
Ik veronderstel dat je daarmee buiten vloog dan ?
Ofwel een grote indoor zaal ter beschikking had :p

grts

niels

Voor de duidelijkheid; Ik ga er sowieso buiten mee vliegen en dus niet indoor..

Is het dan verstandig een zwaardere accu te nemen? Of maakt dat niet veel uit?

Kan iemand mij misschien ook wijzen op een link, al dan niet op het grote boze internet, al dan niet hier op het forum (heb er niets over kunnen vinden nog via onze grote vriend google) wat al die verschillende maten zijn (0-50 grams, 100 - 250 grams etc etc.. en niet te vergeten de hoeveelheid KV..) ?

Ik heb deze 1400kV 22mm op een Depron Graupner Extra 300 zitten (op de foto nog met APC-E 6x4). In combinatie met een 16A regelaartje, 3S 850mAh LiPo en een 8x4,3 SF propje is dat meer dan voldoende, het motortje trekt vol gas zo'n 13A. Het vliegertje weegt helemaal klaar 470 gram. Lekker snel en prima 3D-en (behalve in de klei als gevolg van het buiten bereik vliegen met een indoor AR6100e ontvangertje :oops:).

De HXT900/SG90 servootjes zullen het prima doen. :yes:

Laatst bewerkt:
Ik zou voor lichtere servo's gaan, maar voor buiten maakt het niet zoveel uit.

Ik heb redelijk veel buiten gevlogen met de setup die ik aangaf, met een vlieggewicht van rond de 180 gram haal je dan vliegtijden van 15~20 minuten en het vliegt ook met wind nog prima. Het is echt niet nodig je shock erg zwaar te maken met bv. een 800mAh.

Back