welke electronica?

ik ben net begonnen met het maken van een eigen vliegtuig van depron (6mm)
alleen weet ik niet precies wat voor elektronica erin moet.
kunnen je mij helpen met het vinden van de electronica zodat ik snel kan vliegen :proost:.

ik heb een klein budget: 10-15 euro.

(ps: ik zoek een esc en motor en propellor)
wie weet een mooie site?

zeer bedankt

Kelte, hoe oud ben je?
Ben je wel eens bij een modelvliegclub geweest?
Je zal dan wel gezien hebben dat er meer in en om een model zit dan een motor, regelaar en prop.

Wat heb je al aan spullen en wat heb je voor model gebouwd (maten, gewicht, type).
Ik kan je in ieder geval nu al zeggen dat je voor 10-15 euro misschien net de regelaar kan kopen, daar komt dan nog minimaal 20 euro bij voor de motor met prop.
En dat is echt minimaal!

Grts Gert-Jan

Misschien dat iemand nog iets voor je heeft liggen Kelte? Daarvoor deze forumtipjes:

• Het kan handig zijn om je woonplaats of regio in je profiel - MBF op te geven, dan kan iedereen dat altijd links onder je gebruikersnaam zien. Daarmee kunnen leden je verwijzen naar evenementen, winkels, clubs, personen, handel, locaties en drinkgelagen in jouw omgeving. En wie weet, misschien woont er wel een behulpzame ervaren MBF'er bij jou om de hoek, of iemand die jij kunt helpen.
  • Indien je ook leeftijdsweergave activeert in jouw profiel - MBF, zal die altijd zichtbaar zijn, links naast je berichten. Met die kennis kunnen forumleden beter maatwerk leveren in hun antwoorden. Leeftijd geeft indicatie van budget, aantal jaren scholing (= talen, wiskunde, natuurkunde, rij- en zwemles etc) en het al dan niet aanwezig zijn van een hogere instantie, eventueel in combinatie met handenbindertjes. Of dat je wellicht zelf nog in de categorie handenbindertje valt. En leeftijd kan een (zeer) ruwe indicatie geven van de 'kwaliteit' van jouw antwoorden.

Kelte, hoe oud ben je?
Ben je wel eens bij een modelvliegclub geweest?
Je zal dan wel gezien hebben dat er meer in en om een model zit dan een motor, regelaar en prop.

Wat heb je al aan spullen en wat heb je voor model gebouwd (maten, gewicht, type).
Ik kan je in ieder geval nu al zeggen dat je voor 10-15 euro misschien net de regelaar kan kopen, daar komt dan nog minimaal 20 euro bij voor de motor met prop.
En dat is echt minimaal!

Grts Gert-Jan

via een tweedehandssite bedoel ik: marktplaats ofzo:)
ik heb de calibria gebouwd maar gewicht en grootte weet ik nog niet. hij is nog niet helemaal af.
ik ben 15 jaar oud

Kelte weet niet of je bij mij in de buurt woont.
Maar je keuze van motor, propeller en esc hangt af van hoe groot, zwaar en wat voor soort vliegtuig het is wat er op moet.
Zelf koop ik veel bij Hobbyking.
En ook op Marktplaats het ik wel eens wat aangeschaft bij rcgekko.

Ik weet niet of je iemand hebt die je wat kan helpen?

Kelte weet niet of je bij mij in de buurt woont.
Maar je keuze van motor, propeller en esc hangt af van hoe groot, zwaar en wat voor soort vliegtuig het is wat er op moet.
Zelf koop ik veel bij Hobbyking.
En ook op Marktplaats het ik wel eens wat aangeschaft bij rcgekko.

Ik weet niet of je iemand hebt die je wat kan helpen?

Bedankt voor je reactie.
Bij mij in het dorp is iemand die ook vliegtuigen maakt, zal hem eens moeten mailen ofzo. vliegtuig zal ik vanavond even wegen om te kijken wat het gewicht is.

OK, ik zal je even helpen.

Ik heb nog 3 servootjes voor je
2x Dymond D47 en 1 Dymond DS62 digital
Dat zijn lichtgewicht servootjes.

Ik hoef er niks voor te hebben maar je moet je wel laten helpen door KED of een andere vlieger hier van het forum.
En als je de servo's binnenkrijgt, NIET aan de hevels gaan trekken of draaien, dan gaan de tandwieltjes stuk.
Alleen maar aansluiten op de ontvanger en die de servo's laten bewegen.
Dus NIET MET DE HAND GAAN PROBEREN TE BEWEGEN!! DAN ZIJN ZE METEEN STUK!!

PB maar even je adres, dan gooi ik ze in een envelop op de bus.

Grts Gert-Jan

Ik hoef er niks voor te hebben maar je moet je wel laten helpen door KED of een andere vlieger hier van het forum.
En als je de servo's binnenkrijgt, NIET aan de hevels gaan trekken of draaien, dan gaan de tandwieltjes stuk.

Grts Gert-Jan

heel erg bedankt,

stuur zo even een PB.
moet ik ook verzendkosten betalen?

mvg

Grts Gert-Jan

Weet u ook wat voor motor erin moet?

Nee, verzenden doe ik wel via mijn werk, kost niks.
Er moet waarschijnlijk een klein buitenlopertje in.
Maar dan zal je toch echt even iemand naar je model moeten laten kijken.
Een motortje van 100-150 watt zou genoeg moeten zijn.
Zoiets.
AX 2308N 1100kv brushless Micro Motor
En dan een 10-15A regelaartje erbij.

Maar dat is een beetje gokken, ik weet namelijk niet wat je hebt gebouwd.

GJ

ik denk dat deze wel in je vliegtuigje past
BM-2410-12 brusheless motor.
Ik heb hem op mijn Magnum zitten, hij kost ook maar iets van 5euro en doet het goed.

gr thomas

Beste kelte. Ik woon ook in friesland e ik kan je wellicht een beetje opweg helpen. Pm ne maar evwn over je woonplaats misschien kan ik je nog het een en ander toestureb. Heb nog zat spul liggen waar ik geen doel voor heb.

Mvg
Jeremy

Back