Welke elektronica bij vliegtuig?

Ik ga een elec vliegtuig maken maar ik weet niet goed welke elektronica ik moet gebruiken. hij wordt ongeveer 75 cm lang en van foam.
ik wil een brushless motor met 1500kv en max current 6~20A gebruiken.
en is het beter om een esc te hebben met hoger amp of lager dan de motor?

zeg maar of er iets anders moet tips zijn ook welkom:D.

gr Lars

Hey

De maat van vliegtuigen word meestal opgegeven in spanwijdte, de maat van vleugeltip tot vleugeltip!

Wat betreft de motor; Dit ligt veel aan wat voor soort vliegtuig je wil bouwen. Dus, welk toestel wil je gaan bouwen?

ESC altijd met een hoger amperage nemen als de motor kan opslurpen! Als de motor 20A vraagt en de regelaar is maar geschikt voor 15A dan zal de boel doorbranden! Beste is om gelijk wat extra marge te nemen, dus voor een motor die 20A trekt, pak je minimaal een 25A regelaar!

Groeten

ja dat had ik gezien maar ik was van plan een andere motor te kopen maar ik weet niet wat het aantal kv betekent

Zelf had ik het volgende voor met kant en klaar toestel.

Bij de derde vlucht de ESC opgefikt.
Had wel de voorgeschreven lipo gebruikt.
Nu heb ik een nieuwe ESC gekregen in garantie voorwaarden van deze producent, deze is wel 10 amp zwaarder dan diegene die oorspronkelijk in de kit word bijgeleverd.
Dus ga ik er van uit dat je beter een iets zwaardere ESC aanschaft om problemen te voorkomen.

Johan.

maakt het uit wat voor zender je gebruikt voor een vliegtuig.
ik bedoel een voor een helicopter of een vliegtuig.
zal een E sky et6 2.4ghz (helicopterzender) met 4 channel ontvanger werken voor een vliegtuig?

Laatst bewerkt:
Het zou kunnen werken als er geen swashmixer in de zender ingebouwd zit!
4 kanalen is genoeg voor de meeste vliegtuigen iig!

het vliegtuig wordt 900mm breed.

dit is wat ik ongeveer ga maken.[URL="
to build a RC plane for $10 (part 1) - YouTube[/URL]

Hey, ik las je link en hier ben ik ook mee gestart.
Uiteraard ga je zwaar over die tien dollar heen omdat er aleen maar foam en lijm wordt gerekend.
Nog een tip wanneer dit je eerste vliegtuig is ; bouw een model met een duwprop zoals een bixler of easystar.
Dit zijn doorgaans perfecte instapmodellen.
Dit model is er een met de prop op de neus en dat zal, ook al zou je er een propsaver opzetten, tot een kromme shaft gaan leiden en dat is vaak een dure grap.

Succes ermee.

Gr g
Gerard

Laatst bewerkt door een moderator:
Back