Welke elektronica in zwever?

Ik wil een zwevertje bouwen (nog geen keuze gemaakt, wss scratchbuild) maar heb eigenlijk geen idee wat jullie er zoal in steken.

Ik heb met echte zwevers gevlogen dus ik ken al veel van het vliegen zelf, maar in modelbouw nog niet. Ik ga een weekje naar de alpen, vandaar het projectje)

al zeker een ontvanger en 4 servo's (evt 3).

Ik kies voor een zwever zonder motor, dus ook zonder esc. Maar wat moet ik dan gebruiken? rechtstreeks op de lipo?

Welke lipo raden jullie mij aan? zeg maar dat ik max 2u wil vliegen (zal nooit zo lang zijn)

Zet dat maar uit je hoofd als je al heel snel op vakantie gaat. Zonder enige modelvliegervaring heeft je toestel geen schijn van kans om in de alpen te overleven.

Leer eerst modelvliegen voor je aan zo'n project begint. Zoek daarvoor hulp bij een modelvliegvereniging of bij een ervaren modelvlieger.

Dat gaat je echt niet lukken op korte termijn Thomas. En je 1:1 zweefvliegen heeft je kennis opgeleverd maar modelvliegen is toch iets anders.

Ik raad je aan de beginnersFAQ te lezen:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl[/URL]
-> [FAQ] Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

(De andere FAQs daar zijn ook leerzaam)

Ga eens een keer bij een club kijken/informeren naar de (on)mogelijkheden voor een beginner. Op zondagmiddagen zijn doorgaans de meeste soorten toestellen te zien.
Drie elkaar aanvullende en overlappende overzichten van clubs in NL&B:
www.airtoi.com[/URL] -> algemeen -> clubs
www.modelvliegsport.nl[/URL] -> clubs
www.flytovml.com[/URL] -> clubs

Ik zou gewoon een pakketje van 4 NiMh's nemen.
Waarom moeilijk doen met een lipo en een bec...

Succes!
Patrick

Laatst bewerkt:
Back