Welke flybarless kop trex 500 advies

Discussie in 'Flybarless' gestart door bassman, 17 jul 2012.

  1. bassman

    bassman

    Lid geworden:
    24 jun 2003
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Hoogeveen
    Ik heb nog een trex 500 esp.
    Ik wil deze ook flybarless maken.......welke flybarless kop adviseren jullie??
    Hier wil ik ook een zyx flybarless unit op zetten.....is dat verstandig qua betrouwbaarheid?
     
  2. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Van align heb je de:
    500DFC Main rotor head Upgrade
    Model: H50181
    of het andere (oudere) type met die swash-meenemer.

    Compass maakt ook een trex 500 fbl kop onder het merk tracx die volgens mij gelijk is aan de fbl rotorkop van een atom 500 en daarmee naar mijn ervaring erg degelijk maarja, 130,- voor de tracx of 56,- voor de align dfc ;)

    Qua betrouwbaarheid verwacht ik niet veel van zo'n zyx, ookal kunnen goedkope oplossingen best goed werken. Een henge 922 servo die nog niet de helt kost van een hyperion dS11-gcb voldoet voor mij toch beter op de 450. Toch verkies ik de beastx boven zo'n zyx, zeker op een 500 en groter.
     
  3. gevaho

    gevaho

    Lid geworden:
    4 jan 2009
    Berichten:
    1.546
    Locatie:
    Den Bosch
    Kwaliteit heeft een prijs, en ik heb het eerder vandaag ook al gezegd, alle Compass heli's vliegen met deze kop. Het is een bewezen design en het ziet er nog eens erg goed uit !!!!!

    Machines Have You Converted to Compass/TracX Heads-Post Your Photographs! - HeliFreak
     
  4. chrisdv

    chrisdv

    Lid geworden:
    15 jan 2010
    Berichten:
    1.807
    Locatie:
    zuidwest friesland
    Klopt, maar dat verschil is wel groot en aangezien bassman naar de zyx vraagt heb ik het idee dat het gewoon iets voor een redelijke prijs moet worden en niet per se het beste van het beste..

    Die align dfc vind ik ook wel laag geprijsd bij hobbymaniac bijvoorbeeld. Voor de 450 dfc die ik onlangs heb gekocht betaal je bij rc711 39,-, maar gewoon in NL gekocht en voor 46,- incl verzenden in huis. Dat icm een beastx ben ik verder wel tevreden over. (zou willen dat voor Compass de verschillen over het algemeen ook zo klein waren :) maar dat zal o.a. ook een kwestie van volume zijn denk ik. Omdat die atom zo degelijk is zullen crash kosten tov een 500 nog wel meevallen. Een maat van me, meer een beginner, prakte z'n trex 500 en die had de bladegrips verbogen terwijl er bij de atom na twee crashes waarbij een tegen een lichtmast en vervolgens op de grond er met de kop op lagers na eigenlijk niets aan de hand is).
     
  5. Helihabit

    Helihabit

    Lid geworden:
    18 mrt 2008
    Berichten:
    793
    Locatie:
    Den Haag

Deel Deze Pagina