Welke frequentie voor beboste omgevingen(landvoertuig)?

Kan je die antennes in de winkel kopen?
Kan zo een 40mhz setup een bereik op de grond van 500m hebben in vogelvlucht met obstakels en hoe zit dat met storing?
Moet ik 40mhz AM of FM nemen?

Laatst bewerkt:
Right Hand Circularly Polarized.

Ofwel rechts gepolariseerd.
Maakt weinig uit links of recht maar als je er eenmaal aan begint moet je wel bij die keuze blijven.
Links en rechts samen doet het niet echt.

Heeft de maken welke kant het veld op draait.

Klaverbladjes als je hem voor je houdt en het blad helt naar rechts is het recht, helt hij naar links dan is het links gepolariseerd.

Helical is als schroefdraad. Kan je hem als een normale schroef de grond in draaien is het rechts. Moet je de andere kant op is het links.

Connector zal denk ik SMA zijn. Chinees FPV spul is vaak RP-SMA. (busje op antenne SMA ipv pennetje)
Als het blijkbaar toch andersom is kan je er verloopjes voor krijgen voor nog geen 2 euro.

Oke bedankt voor dat uit te leggen.
Is het dan een goede keuze dat ik deze bestel van in mijn vorige post, dus dat ik echt wel 500m kan rijden met obstakels met rc 40mhz en fpv met die antennes op 1280mhz?

Ga ik storing krijgen als die helical antenne een beetje naar de andere kant gericht is, want ik ga niet altijd rechtdoor rijden?
Misschien koop ik beter een hoog statief waar ik de antenne van de ontvanger kan op bevestigen.

Misschien kennen jullie nog shops waar ik deze kan kopen? Ik ga nog wat verder zoeken.

Laatst bewerkt:
Ja is het zelfde. Als het goed is zouden die blue whips volgens /door IBcrazy gemaakt zijn en zou het goed moeten zijn. Beetje research doen vooraf over gebruikers ervaringen kan geen kwaad.

Ja is het zelfde. Als het goed is zouden die blue whips volgens /door IBcrazy gemaakt zijn en zou het goed moeten zijn. Beetje research doen vooraf over gebruikers ervaringen kan geen kwaad.
Ok dan ga ik deze waarschijnlijk bestellen.
Ik had al wat rondgekeken maar wou nog wat meer zekerheid.

Als je ze binnen hebt, en alles lijkt goed te zijn, zou je dat dan kunnen posten....ben ook nog op zoek voor 1.3 Ghz.....

Ik heb deze meteen eens getest, en er is een duidelijk verschil tegenover die standaard antennes! Ik geraak nu toch al 400 meter ver met mijn auto(in vogelvlucht) zonder al te veel storing, en er zijn toch al wat obstakels.
Nu nog de helical antenne op een statief zetten, en de bluebeam antenne wat hoger op de auto, en dan gaat dit nog een stuk verder gaan.

Hier de alpha stage van de antenne van de video-ontvanger:
20120717204727.jpg

Je maakt mooie vorderingen :thumbsup:
Kan je die ontvangstantenne ook nog wat lager richten? want op deze manier ga je niet het maximale eruit halen ben ik bang.

Je maakt mooie vorderingen :thumbsup:
Kan je die ontvangstantenne ook nog wat lager richten? want op deze manier ga je niet het maximale eruit halen ben ik bang.
Bedankt voor de tip!
Hoe zou jij deze richten? Helemaal horizontaal of naar beneden?

Ik zou het horizontaal richten en dan naar het midden van het gebied waar je wilt rijden.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat de openingshoek van de antenne groot genoeg is anders zul je de antenne met een tracker moeten richten.

Ik zou het horizontaal richten en dan naar het midden van het gebied waar je wilt rijden.
Daarbij ga ik er wel vanuit dat de openingshoek van de antenne groot genoeg is anders zul je de antenne met een tracker moeten richten.
Ik zal ze horizontaal richten dan;)
Maakt het uit hoe de helical antenne gedraaid is?

Nee hoor, deze antenne heeft een circulaire polarisatie.
[EDIT] Sorry, niet goed gelezen, dacht dat je bedoelde of de antenne vertikaal of horizontaal moet staan.

Laatst bewerkt:
en dan maakt het dus wel uit, want als je een linker en rechter circulair gepolariseerde antenne combineerd is je ontvangst veeeel slechter.

Nee ik bedoel of ik de antenne als deze horizontaal gericht is, of ik dan de antenna mag draaien.
Mag het nu of niet?:)

Back