welke gyro?

Jah...helemaal vergeten Walter....
Koop idd een sim...liefst eentje waar je eigen zender op kan en ga lekker oefenen.
Je zal én veel zekerder worden in het besturen, én risikoloos nieuwe dingen proberen.
Een sim is een "Must have".

Jah...helemaal vergeten Walter....
Koop idd een sim...liefst eentje waar je eigen zender op kan en ga lekker oefenen.
Je zal én veel zekerder worden in het besturen, én risikoloos nieuwe dingen proberen.
Een sim is een "Must have".

Die sim heb ik al aan zitten denken. Had al de esky sim, die standaard bij de lama komt. helaas werkt hij niet meer op mijn vista laptop (vista grrrrrrr)
Ook vond ik dit niet een hele beste sim
welke sim wordt veel gebruikt (en is niet al te duur) en raden jullie mij aan???

Zelf gebruik ik RealFlight 3.5
en daarnaast ook nog de gratis sim HeliSim
Grafisch niet het meest toonaangevend maar qua simulatie redelijk goed....veel beter dan FMS :)

Ik verplaats deze nu naar de heli "electronica" afdeling Lammert.
Omdat het toch voornamelijk over een gyro keuze gaat.
Als je vragen hebt over de afstelling van je nieuwe heli dan kun je ze altijd stellen in de Algemene afdeling.

Voor waar wat te posten zie de sitemap, met handige linkjes naar de verschillende afdelingen van de helisectie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

Alvast bedankt!
M.vr.gr.
Eric

Laatst bewerkt door een moderator:
als sim raad ik Phoenix aan, zeer betaalbare en goede sim met mogelijkheid om online te simmen...

en als je t over de goede gyro hebt, is dat altijd in samenwerking met een goede servo...

Diezelfde verhalen lees je ook over de Telebees en elke andere goedkope headlock. Helaas blijkt de praktijk meestal anders.

Als een producent zijn gyro '401' moet noemen om ergens vereenzelvigd te worden met een model dat zich al bewezen heeft, moet je je vragen stellen.

Kwaliteit bewijst zichzelf, en hoeft geen behuizing die erg lijkt op een bekend model, of een naam die erop lijkt.

Ook goeie gyro's schijnen de CSM te zijn, maar daarmee heb ik geen ervaring.

Gyro type

Streef naar een zo goedkoop mogelijke oplossing, maar duur als het moet zijn.............dus m.a.w.....het hangt sterk af van de toepassing en de persoonlijke wensen en budget

De gyro is, mijn inziens, bij uitstek een onderdeel waarmee je niet moet marchanderen.
Op m'n eerste cp heli zat een gyro van een paar tientjes. Van de totale schade opgelopen door die gyro, had ik meerdere goede gyro's kunnen kopen. Dan heb je het nog niet over het bederven v/h vliegplezier.

heb eindelijk de heli binnen. was redelijk simpel in elkaar te zetten voor iemand die nog niet eerder met heli's gespeeld heeft. gelukkig was mijn rc kennis groot genoeg om de logica te zien. inmiddels weer een leuke gyro gevonden waar ik graag wat feedback op zou willen gezien de prijs.
XMHobbies G401B HH gyro. Locked and Loaded. - RC Groups
review aldaar ziet er belovend uit.
wat vind men hier?

hier is link naar de gyro
DealExtreme: $22.04 Mystery Electronic Gyro/Gyroscope for R/C Helicopters

ben benieuwd wat jullie zeggen

Lammert

Back