Welke hek servo Vario benzine trainer

Hallo,

Ben benieuwd wat de meeste heli piloten voor een hek servo gebruiken op een grootte heli(180 en groter).

Heb nu een GY 401 met bijbehorende s9254,maar deze schijnt te licht te zijn.
Ga de trainer binnenkort definitief in een romp bouwen en kan er dan wat lastiger bij,vandaar.

Heb het idee om een normale zware analoog te monteren,bv s9206,omdat ik toch zeer rustig vlieg.
Ben daarom benieuwd waar andere mee vliegen

Hoi Tony,

9254 lijkt mij ok, een krappe 50Ncm moet voldoende zijn.
Als je wat nieuws wilt kijk dan eens bij Savöx, JR of Futaba
maar deze verschillen wat betreft koppel niet zoveel met jouw 9254.

Gebruik in ieder geval NOOIT een analoge servo! Deze krijgt zijn "informatie" op een veel lagere snelheid waardoor je tail niet stabiel en strak aanvoelt. Ga dus altijd voor een dedicated digital tail servo! (zoals je 9254)

Succes en Greetz,

Michiel

Ik heb op mijn Vario trainer een Savox SH1290MG staan. Deze voldoet ruimschoots aan mijn verwachtingen.

Laatst bewerkt:
Michiel,
Oke,

Ik hoorde dat de 9254 te licht zou zijn,ik heb er wel wat mee gevlogen en dat ging super.
Ben nu een beetje bang dat hij te licht zou zijn,maar volgens jou moet dat kunnen?

Corsairk,

Hoeveel newton meter heeft jou servo?

Hier alle gegevens van de servo :

Savox SH-1290 MG

b_185.jpg

Artikelcode: SH-1290 MG

ltra fast servo, to be used mostly as a Gyro servo
Extremely FAST with 5 kg-cm torque at its size AND 0.048SEC
Extraordinarily light in weight, 20% lighter than its kind in the field
The Coreless motor inside has brought the output performance to the top level - smoother, faster and more efficient
The metallic case design not only exudes an exquisite style but helps the operating to stay cool and smooth.
Super strong and precise-made Titanium metal gear form as the solid framework of our servo. Our design will make “Crumbled Gear” history.
Ideal for Gyro servo for 500-700 size helis and larger

Spec Check
Size (mm) L x B x H: 40.3*20.2*36.0
Weight (g): 56.4
Speed: 0.048 sec/60° @6.0V
Torque kg-cm: 5.0 @6.0V
Ball Bearing: 2
Gears- Metal

62,00 euro

Is geschikt voor de heckrotor van heli's tot de 700 klasse en voldoet ruimschoots voor de Vario trainer.

Groetjes,
Ronny

GY401 + de 9254 is prima voor deze heli. Heb ik ook op mijn Vario Acrobatic, een vergelijkbare heli. Heb er nu ca. 50 uur probleemloos mee gevlogen.

Bert

Bert,

Oke,ik hoor verschillende dingen:de een vind de 9254 te licht en de andere zoals jij,heeft er al een ruime tijd mee gevlogen.

Het blijft een moeilijke keus,

Back