Welke heli als opstap naar CP

Hallo,

Ik heb al enige tijd een Walkera Dragonfly Hm4#1, en denk dat ik nu wel redelijk toe ben aan de overstap naar een Collective pitch heli.

Ik wou eerst gaan voor de Hm22E maar deze blijkt net zo instabiel als de Hm4#1 te zijn en ook erg zenuwachtig.

Heb nu verder gekeken en kwam uit op een Hm036 of een Hm#60.

Ik wil hem over 1 of 2 maanden halen maar wil me alvast goed informeren dat ik dalik zeker weet dat ik de goede opstap heli koop.

welke zouden jullie mij aanraden ? Hm036 of de Hm#60 ?
of hebben jullie nog andere tips in de zelfde prijsklasse ?

dus ongeveer E 200,- voor een RTF CP heli

alvast bedankt!

Neem gewoon die KDS. Is een prima heli om het verder mee te leren. Ik had eerder ook eem walkera 36 gehad maar je wilt snel iets wat beter is. Nu heb ik een GL 450C en die vliegt super. KDS is een vergelijkbaar model.

M.v.g. Mark

Hoi,

Tsja wat zal ik zeggen... :

Ik ben sinds kort begonnen met een E-sky belt CP.
Uiteindelijk gekozen voor dit model vanwege de kwaliteit/prijsverhouding (ik heb voor 200,- een complete set met computer trainer en een oefenkruis). Onderdelen zijn veel en goedkoop te krijgen. Specs zijn ook goed (om als beginner te kunnen beginnen); brushless motor, snaar aangedreven tail rotor enz.

Natuurlijk zijn er voor en tegenstanders (er zijn mensen die het geweldig vinden, ook die het goedkope prul vinden). Ik ben niet ontevreden, heb een koffer aangeschaft, extra batterij en een betere lader. Via marktplaats wat reserve onderdelen en een alu upgrade.

Ik ben nog niet gecrasht en het hoveren gaat aardig, wel wat werk na upgrade om alles weer redelijk stabiel te krijgen maar daar leer je juist van!

Er zijn veel meningen over waarmee te beginnen maar dit is voor mij een goede keuze geweest!
Voor meer info of waar ik het gekocht heb: PB maar..

Succes,
Groetjes Indro

Hoi............ik stapte van na mijn Walkera FP heli over naar een Walkera HM60B.
Niets mis mee..............
Maar sinds ik 3 weken geleden een KDS450S heb gekocht.............
Had ik achteraf geen jaar lang met die HM60B moeten vliegen.
Dus ik zou echt voor een KDS450S of een ander Type KDS450 gaan.
Krijg je geen spijt van.
Mijn persoonlijke mening over een Esky Belt CP..............niet kopen.
Heb er 2 stuks van gehad.
Bagger.
Veel last van bladspoor.Lastig eruit te halen.
Swash Plate werkt dmv tussenlink systeem die dan dus indirekt naar de servo hevels gaan.
Dat werkt wel, maar kan vele malen makkelijker.
Gewoon een Swash Plate die rechtstreeks wordt aangestuurd dmv de servo linkjes.
KDS450..............zoek maar eens naar gasten die ermee vliegen.
Zelden klachten over gehoord.
Sukses.
Vr Gr E

Dus omdat jij niet weet hoe je bladspoor moet opheffen is de belt cp bagger?

De recensies over de Cp en de King zijn over de hele wereld goed te noemen, dus het zal dan wel aan jou liggen, zou het niet? Of zitten al die anderen te liegen?

ha ha ha ha ha, dat niet of wel weten hoe ik het bladspoor moet weghalen is het hoofdprobleem niet hoor kerel!
Ik probeer de Topic starter alleen maar te behoeden voor een Heli die minder prettig geconstrueerd is dan bijv andere 450 size CP heli's.
En ja, een Esky Belt CP is inderdaad een ruk heli.
Ik heb er 2 stuks van gehad.En neem van mij aan dat het niet aan mijn gebrek aan kennis lag.(je mag wel een keertje samen met me komen vliegen hoor! Of samen een heli compleet opbouwen vanuit losse onderdelen en afstellen)
Punt is dat Esky (ondanks de vele lovende recensies) echt niet een fijne heli is voor een beginnend iemand.
Niet allen het bladspoor probleem is lastig bij de Esky Belt CP, maar ook zoals ik al eerder vermelde de mechaniek van aansturing ten behoeve van de servo linken naar de Swash Plate toe.
Als jij deze manier van aansturing fijner vind, dat vraag ik me af wie hier nou het meeste kaas heeft gegeten van heli's.
Was ik al vergeten te zeggen dat de Feathering shaft erg snel krom trekt zodra een Esky Belt CP iets te hard land???
Inderdaad.
Hoop dat je nu niet gaat zeggen, dat men dan maar zachtjes dient te landen elke keer.
En oja..............vergelijk de totale kop constructie eens met een doorgaans 450 CP heli zoals een Trex450/KDS450 of CopterX.............
Goed kijken hoor!!!
Dan zullen je wel wat zaken gaan opvallen waarom de hele heli slecht ontworpen is.
En om het af te romen.................een maat van kocht ooit eens eens een Esky King II Full Alu.
Inderdaad die heli waarmee zoveel gasten content mee zijn.
Nouja............content.
De tail end van die King II heli had ook een constructie foutje.Daardoor kon de heckrotor niet een volledige uitslag maken.
Hij kreeg daardoor net als zoveel anderen de staart erg slecht strak tijdens het vliegen.
En nee............dat lag niet aan de Gyro.
Affijn.................
Ik geef hier alleen maar mijn ongezouten mening.
Wat de Topic starter ermee doet is zijn gewin of verlies.(moet allemaal wel betaald worden die keuzes toch?? )
Weet alleen wel dat het kopen van een Esky Belt CP geen goede keuze zou zijn.
Enne...........mocht JIJ nog twijfelen............koop dan eens een KDS450 en vlieg en sleutel daarmee dan eens.
Kun je het verschil proeven.
Vr GR E

Dag heren,

Ik vlieg sinds 2 maanden ook met de Belt Cp v2. Heb veel gestuntelt en gehoverd met een Honey Bee op 11 volt. waarvan de staart alle kanten op blijft slaan. De Belt doet het goed maar ik zie op de vereniging waar ik af en toe kom wel betere (t-rex bijv.) Natuurlijk is de prijs hier ook heeeeel anders van. Vind wel dat de electronica van Esky te wensen overlaat. Heb al twee maal een servo vervangen (gelukkig op de grond kapot). En de gyro is niet al te stabiel. En je hoort aan het geluid dat hij minder soepel loopt dan bijv. de t-rexen. Zeggen op de club daar heb je hem weer met z'n brommer. Nogmaals voor het geld wel een redelijk ding, en ik vind hem goed vliegen en onderdelen zijn inderdaad snel en goedkoop verkrijgbaar. Ik denk wel al stiekem na over een opvolger (t-rex). De keuze moet je uiteindelijk zelf maken!

Groet,
Roy

Als je budget het toelaat, zou ik voor een Trex 450 gaan...

Daar zijn meerdere redenen voor, 1 daarvan is dat men op dit forum heli's vaak vergelijkt met een trex om aan te geven dat het goed vliegt (oftewel uitspraken als: Hij vliegt bijna net zoals een trex...)
En voor iemand begint, ook trexen hebben hun zwakke puntjes (SCHROEVEN!!!!), maar gemiddeld genomen vliegen ze gewoon ronduit goed.

Hou ook het onderdeel reservedelen en verkrijgbaarheid hiervan in de gaten..
Een mooie heli zonder ondersteuning is nog steeds ruk:mrgreen:

Of kijk eens naar een trex 250, vliegt gewoon goed en kan alles wat zijn grote broer ook kan (behalve met meer wind buiten vliegen :rolleyes:)

Heli's van Align (T-rex familie) zijn gewoon prima heli's.
Maar zeker niet de duurste...
Zijn naar mijn mening eigenlijk de best betaalbare technisch goede heli's.
Er zijn trouwens ook nog wel andere prima fabricanten op de markt die in dezelfde prijsklasse zitten.

Ik blijf het wel herhalen echter,
Lekker buiten vliegen, serieus en veel oefenen doe je het best met een zo groot mogelijke CP heli, Stabieler in vlucht en setup, en in het bijzijn van mensen die weten hoe hij hoort te functioneren.

Je kan uiteraard heel goedkoop en zeer klein beginnen, is goed mogelijk.
Maar een budget van 200€ is erg laag, je moet dan zeker geen topprestaties verwachten.
Zowel mechanisch als electronisch is de kwaliteit dan vrij laag.

Je maakt ook je leer proces wat ingewikkelder vind ik, zeker als je het voornemen hebt om goed te leren vliegen met een RC heli.
Je wilt vliegen, niet continu afstellen en sleutelen om hem alleen luchtwaardig te houden.
Dus als je hobby budget het enigszins toelaat, en je hebt de keuze, laat je dan niet beperken en koop gewoon technisch degelijk spul. (eerst sparen en zoveel mogelijk heelhouden!)
Hoeft evt. 2e hands ook zeker niet zo duur te zijn.
En zoek in de buurt een leuk clubje mensen op om samen te vliegen, gezellig en leerzaam.

Eric

Back