Ik vind een 550 formaat jammer,
trex 550 is 5cm korter dan een 600... echter wel beter voor de accus, en minder onderdelen die stuk kunnen.. prove your point.

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik vind een 550 formaat jammer,
Ik begrijp denk ik wat jullie bedoelen;
* Het klopt inderdaad dat een kleine heli lastiger te besturen is en dat dat voor je reflexen zeker een zeer goede leerschool is.
* Het is echter dermate veel lastiger vliegen waardoor velen het helivliegen 'opgeven' omdat ze nauwelijks voorbij het hoover-8jes stadium komen, terwijl men met een grotere heli had gemerkt wel veel meer te kunnen met de heli.
Verwoord ik het zo een beetje goed?
niet voor de 600 op 6S gaan.
ga dan liever voor de 550 op 6S.
de 550 op 6S lijkt mij ook beter inderdaad.
De nieuwe 600PRO is standaard 12S, maar mede daardoor juist minder geschikt voor beginners.
Maar belangrijker, bespreek het ook met de persoon waarvan je het moet leren of die je begeleid. Als die bijvoorbeeld een compass vliegt is het handiger om ook compass te nemen.
Mijn leraar heeft een Raptor 50 nitro, maar ik wil liever geen Raptor E620 omdat daar bijna niemand mee vliegt. Ik wil iets 'normaals' zodat ik veel hulp kan krijgen bij problemen.
Is het verschil in vlieggedrag tussen tussen een T-Rex 550 en een 600 groot?
Kwa batterijen vind ik het een groot verschil: 6S of 12S. Met die 550 zou ik bijna dubbel zo veel kunnen vliegen.
Dit is een vraag voor alle ervaren heli piloten: welke heli had je achteraf gezien moeten kopen om mee te beginnen (en waarom)?
Laten we on-topic blijven, ik denk dat de TS graag zijn topic over bovenstaande laat gaan...