Welke heli neem ik als opvolger van coaxiaal?

Hoi, ik heb sinds een poosje een big lama, ik had gedacht dat deze ook buiten kan vliegen, maar dan moet het wel akelig windstil zijn.
Nu ik qua vliegkunsten volgens mij ook wel wat wind kan handelen wil ik dus wat vaker buiten vliegen maar dat kan dus niet met mijn lama.

Ik weet dat cp erg lastig schijnt te zijn, maar ik heb geen zin om nu geld uit te geven aan een fp om dan over een poosje alsnog een cp te kopen.
Plus dat ik erg veel lol heb gehad aan het gestuntel om de lama onder de knie te krijgen dus zie ik een uitdaging wel zitten.

Ik zoek dus een leuke cp heli...denk ik, maar hoe zo 1?
De prijzen varieren van 80 tot 1800 ero ongeveer en ik heb geen idee wat het verschil is tussen de merken en modellen.

Kan iemand me adviseren wat leuke helicopters zijn voor mijn volgende stap?

Wil je een RTF met zender etc. Of wil je een kit/2e hands barebone kopen?

hoeft niet rtf te zijn, maar volgens mij kan ik niet zoveel met mijn esky 4ch zender toch? Dus dan moet ik met de prijs wel weer rekening houden dat er nog spul bij komt, maar verder heb ik er niks op tegen.

Toch een fixed pitch, voor 200 euro maximaal ga jij geen goede rtf heli hebben.. met de esky zenders kan je inderdaad niks.

Toch een fixed pitch, voor 200 euro maximaal ga jij geen goede rtf heli hebben.. met de esky zenders kan je inderdaad niks.

Dat voegt voor hem weinig toe, hij heeft al een big lama en wil graag met iets meer wind vliegen. Een fp is ook erg windgevoelig....

Ik heb eventueel wel een KDS450 staan, met spares en copterx alu head, en eventueel een 6ch WFLY zender, maar voor de rest geen elec....

misschien is dat wat?

Ok even op een rij wat ik tot nu toe voor mogelijkheden heb:

Thunder Tiger Mini Titan E325 RTF Nieuw 399 euro
HK-450GT nieuw 50$ + 150 euro toebehoren
KDS450 (forummer) gebruikt aangevraagd
walkera 60 excl. Zender/ontvanger (marktpl) gebruikt 100 euro
Belt CP V2 RTF nieuw 150 euro
robbe spirit fun (forummer) gebruikt aangevraagd

Zit er nu echt zoveel verschil tussen dit alles of makt het eigenlijk niet zoveel uit?
3D vliegen ofzo ga ik toch niet doen.

Klopt wat Anko zegt, voor onder de 200E heb je geen goede RTF CP heli, ga eens kijken naar de Honeybee FP, als je crasht kan je weinig dure onderdelen vernielen en het afstellen is makkelijk. En voor de windgevoeligheid moet je het niet laten om een FP te kopen, want wie vliegt nou met een 450 als er een flinke bries staat?

Dus jij bedoelt dat in het bovenstaande lijstje niet 1 goede heli staat?
Wellicht begrijp je verkeerd wat ik ermee wil doen, het gaat mij puur om lekker in de tuinstoel een beetje rond te vliegen zonder dat ik met een briesje tegen de schutting sla. 3D vliegen is niet mijn bedoeling.

Klopt wat Anko zegt, voor onder de 200E heb je geen goede RTF CP heli, ga eens kijken naar de Honeybee FP, als je crasht kan je weinig dure onderdelen vernielen en het afstellen is makkelijk. En voor de windgevoeligheid moet je het niet laten om een FP te kopen, want wie vliegt nou met een 450 als er een flinke bries staat?

Integendeel! Zijn geen slechte heli's, maar je moet wel een heli kopen met de juiste bedoelingen, je hebt namelijk geen 3D plannen, en geen ervaring met CP/FP.

Ik vloog zelf namelijk eerst een CP voordat ik een FP kocht omdat ik er ook aan dacht dat dat beter zou zijn. Achteraf wel spijt van gehad want de FP heeft mij uiteindelijk toch écht leren vliegen. En als je crasht kun je weinig kapot maken en met een CP heb je altijd wel wat stuk. (mijn ervaring)

En met de windgevoeligheid valt het écht reuze mee, zelfs met een flinke bries kon ik die fp nog prima vliegen.

ga eens kijken naar de Honeybee FP, als je crasht kan je weinig dure onderdelen vernielen en het afstellen is makkelijk

Ik ben het deels wel met robstez eens.. indien je enige ervaring met heli vliegen een Lama(dus coaxiaal) is, dan kan je er rustig van uit gaan dat de eerste vluchten niet geheel zonder schade zullen zijn! En met een 450 size CP heli gaat het dan aardig veel € kosten.

Dus mijn advies,.. Koop een FP heli zoals de Honey Bee FP V2. Is erg goedkoop (€ 99,- RTF) en die kan gewoon wat meer klappen hebben dan een cp heli. En als er wat stuk gaat is het meestal niet meer als €5,- (spreek uit ervaring).

Kwa windgevoeligheid is een 450 uiteraard stabieler, maar een een honeybee fp is ook best goed buiten te vliegen. Er zijn in nederland zat mooie (lees windstille) zomerdagen om goed te kunnen vliegen met FP.

Een honey-bee heb ik ook wel over nagedacht hoor, maar die koop ik voor 100 euro, 150 voor ik hem heb zoals ik wil. En waarschijnlijk is dat niet mijn laatste heli, dat vind ik dan sneu geld.

Dus wil ik het in 1 keer goed doen, daarom voel ik veel voor een 450 cp heli.

Het idee dat ik tot nu toe heb gekregen is dat een trex 450 eigenlijk de beste heli is qua prijs-kwaliteit, maar ver boven mijn budget.

De HK kloon en de kds-450 zijn volgens mij trex450 replica's geschikt voor alles dat ook op een trex past.

Dus ik neig op het moment erg naar de kloon of de kds-450, volgens mij heb ik zo'n ding voor 250,- ongeveer. En als ik het goed heb kan ik dan in de toekomst altijd in stapjes blijven upgraden, aangezien alles van trex erop past.

Tja,.. Ik snap je logica !

Ik zeg ook niet dat een 450 verkeerd is (heb ik zelf namelijk ook), ik denk alleen dat je uiteindelijk alleen maar goedkoper uit ben als je eerst een FP koopt.

Ik heb zelf dus ook eerst een Honey bee gehad..Gekocht voor € 100,- (o.i.d.) en daar mee gedurende 4-5 maanden het heli vliegen onder de knie gekregen. Nose in hoveren - achtjes vliegen.. etc. Daarna weer verkocht voor €60,- op marktplaats. Dus uiteindelijk heeft deze mij maar €40 + div. onderdelen gekost.

Inmiddels heb ik ook een Trex450 en een Trex600, maar als ik die als eerst gekocht zou hebben,.. weet ik zeker dat ik veeeel meer kwijt zou zijn aan onderdelen dan die €40- €60 die de FP mij gekost hebt.

Maar als je toch echt een (goedkope) 450 wil.. dan zou ik inderdaad gewoon voor de kloon gaan.

Succes met de keuze !

Back