welke heli tussen t-rex450 en 600?

inderdaad.

de beste accus die er zijn voor de trex 600 zijn de flightpower evos en de thunderpowers.

ikzelf heb de flightpower evos overseas besteld.
geleverd (2 tegelijk besteld iv korting) a 214 euro de stuk.

Hetzelfde hier,

Thunder Powers 5000 Mah, weet het niet exact meer maar rond de 250 euro/stuk incl douane.

Zelfs de Hextronics van UH doen het goed, je betaald dan zelfs iets minder dan 100 Euro voor een akku!

Gr.A.

Hurricane doet het ook prima op twee 3S 2200mAh. Maar als je nog helemaal niets hebt kan ik me voorstellen dat andere keuzes logisch zijn.

als ik me niet vergis, kun je toch ook 2 x 3s accus op t-rex600 zetten? (met een dean connector die 2 accus in serie zet)
want ik heb al een lader en balancer en 2 x hi-model 3s 1700mh voor mijn HB king.

crash1000 zei:
als ik me niet vergis, kun je toch ook 2 x 3s accus op t-rex600 zetten? (met een dean connector die 2 accus in serie zet)
want ik heb al een lader en balancer en 2 x hi-model 3s 1700mh voor mijn HB king.
dan heb je maar 1700mAh ipv de 5000mAh die hierboven aangegeven wordt. dan zal je vliegtijd naargelang zijn (2 minuten max?) en ik denk ook niet dat die 3s lipotjes gemaakt zijn om zo'n 75A te kunnen leveren aan een Trex600, de maximum continue stroom die op mijn 3s FP EVO20 1800mAh staat is 36A. anders hing iedereen wel ff 2 lipotjes van 40€ aan elkaar.

Het gaat nog steeds meer om de brandstof dan om de Heli (qua kosten)volgens mij...
Lijkt een beetje op een PC Printer, de prijs van de navulling bepaald de kosten.
Of je nu 350€ of 500€ uitgeeft voor je (kale)heli, dat scheelt ongeveer 1 Lipo, dus een vlucht meer of minder na je werk / school...
Klooien met Lipo's moet je M.i. niet doen, zonde van het geld, gewoon goede merk lipo's kopen met voldoende C en Mah.
Ik spaar liever door voor de heli die ik er echt bij wil hebben, krijg ik spijt van achteraf als ik het niet doet.

Eric

ik heb de 3dx500 dit is de nieuwe goet kopere verzie niks mis mee en doen het prima.
ok de standaart motor is leuk maar niet top.
ik heb er een kora 15-10 in staan en gaat als een raket op 4s op 5s is het meer als een 90 er en dus ziek.
let er wel op hoe groter hoe meer lipo`s er in gaan en dat is niet leuk meer kwa prijs.
of je wil een grote kist ja dan moet je wel maar dan gaat het verhaal niet op als bij een t-rex dat je ff 4 a 5 accu`s neemt om ff een middag te kunnen raggen.
met het voor maat kisten in deze klassen missen we accu`s die niet te duur zijn en vliegtijd hebben ok ik heb ook al gekeken naar a 123 maar dat is pas van toe passing met een grotere heli.
ok ik heb de a123 sellen in de hdx500 gevlogen maar het probleem is de vlieg tijd 1800 paketen gaan niet lang mee .
ze zijn wel weer snel vol maar je wild toch wel 6 tot 8 minuten kunnen vliegen over het algemeen.

Heb je niet iets liggen dan, ik vraag je niet om een demo te vliegen, maar iedereen heeft toch wel ergens een filmpje liggen van zichzelf?

Ik ben gewoon benieuwd naar hoe dat vliegt, heb het nog nooit gezien.

Kraaijer,

Ik zou eens kunnen kijken in mijn "video archief".
Ik heb al diverse keren de videocamera meegenomen en heb wel wat filmpjes van de heli van Michel pet.
Dat kan ik wel,in goed overleg,even plaatsen voor de mensen die dat graag willen.

René

Uhm ok, ik neem aan dat er wat met de heli aan de hand was...

Heli ziet er wel goed uit, ik neem aan dat ie mits er geen afstellings problemen zijn en zo wel lekker vliegt. Gaat er met name om t.o.v. een kleinere 450. Power en wind gevoeligheid.

Bedankt Peter.

ja die had ik ook wel kunne plaatsen maar daar is niks op te zien.
de motor stond met papier afstand tegen het hoofd tand wiel aan en dat was het probleem
ik heb de motor er nu 100% tegen aan staan en nu gaat het wel goed.

wind is geen probleem 5 a 6 kan prima en vermogen is top.

Ik ga toch eens opzoek naar een windmeter....vaak wordt de wind overschat.
Amstel76 en ik hebben 1 of 2x met zijn 2en gevlogen met windkracht 5 a 6, hij met de Rex450 en ik met mijn wing.
De rex van Amstel76 werd in de wind alle kanten opgeblazen (toen hij boven het dijkje uitkwam) en had gewoon bijna niets in te brengen.
Aangezien de 3dx500 wel iets zwaarder is zal hij het beter uithouden,maar ook bij windkracht 5 a 6 zal deze bijna niet onder controle te houden zijn.
Normaal als wij met zijn 3en gaan vliegen is het echt maximaal windkracht 4.

René

wat is precies het verschill tussen t-rex600 nitro en nitro pro? (behalve dat fibreglass canopy)
Ik zie verder geen verschilen en toch een hoop verschill in prijs :)

Back