Welke heli?

Ben ondertussen aan het kijken voor een heli die wat groter en windbestendiger is dan de trex 500.

Opties? Ik dacht aan de trex 600 nitro of elektro ofwel de 700N. Raptors laat ik links liggen aangezien die wat verouderd zijn.

Alle adviezen zijn welkom! Doel van de heli, figuren vliegen (loops, rolls,stall turns etc) en lichtelijk 3D met een zucht wind erbij.

Goed, maar als ik voor de 50size ga dan is de trex600 E of N bekender ( voor mij ) en ze schijnen out of the box dus zonder upgrades beter te vliegen dan een standaard R50.
Eigenlijk draait het om, 50size nitro of elek of door naar 90 nitro.

Als ik jou was zou ik een lijstje maken van heli's die je mooi vind, dan afstrepen wat je voor en nadelen vind aan de heli's.

Laurens, geen slecht idee. Maar dan blijf ik nog twijfelen tussen 50 of 90. 50 heeft al minder last van de wind en 90 nog minder neem ik aan. Maar hoe groot is dat verschil?
Het vliegen van figuren gaat ook strakker met 50 maar, is het zoveel strakker met 90 of scheelt het nauwelijks?

Die extreme 50 ziet er ook wel goed uit! Hoe zit het met spare parts ? Goed te verkrijgen?

Zat net te kijken naar de aurora, dat is me ook een machine zeg...

Qua brandstof kosten, ik ga niet alleen met een 90 of 50 vliegen. De trex500 gaat ook nog vaak genoeg de lucht in. Ken mezelf, dadelijk koop ik een 50 en blijf ik toch neigen naar de 90. Andersom zal dat wel minder zijn ( in iedergeval minder kostbaar:P ).

Laatst bewerkt:
spares zijn bij die shop van die link die ik gaf volop iig te krijgen, let wel dat dit niet echt een heli is voor beginners, kop is helemaal zelf in te stellen, die ziet er btw awesome uit!

@barrrtjuhhhh, bij die shop zijn ze er in iedergeval wel ja. Maar ik vind het altijd een prettig idee als er een aantal zaken zijn die de spares hebben.

naja ik zet die aurora maar uit mn hoofd. Geweldig ding maar mocht je daar eens mee crashen... Head bestaat uit meer onderdelen dan mn hele trex 500 ;)

ik zou iig de raptor nieuw sterk afraden of je moet m gebruikt erg leuk op de kop kunnen tikken! mits in goede staat en lekker wat QUK upgrades erop,...

Ik heb die Xtreme 50. Spare parts zijn geen probleem, ofwel bij die winkel waarvan Bart je die link al heeft gegeven, of bij RJX rechtstreeks via internet.

Parts zijn wel duurder dan de trex parts, maar aan de andere kant is de kwaliteit ook een stuk hoger.

De Xtreme heeft een zogenaamde "programmable" head. Dit geeft heel veel flexibiliteit in het afstellen van de heli, maar is tegelijkertijd natuurlijk ook weer redelijk complex.

Ik ben persoonlijk voor de 50 gegaan ipv de 90. De 90 is toch nog een pak duurder in onderhoud en brandstof.
De 50 vliegt ook heel erg goed, dus vandaar.

@kraaijer: Heb je wel eens gevlogen met een 90 en 50?

Ga weer eens ff kijken naar RJX ;)

RJX x treme 50 is wel standaard zonder TT. Wel jammer ;)
Bij de 50 size trouwens, denk ik dat ik net zo goed voor elektro kan kiezen. Heb al een goede lader, en het vliegt nagenoeg hetzelfde.

Laatst bewerkt:
@kraaijer: Heb je wel eens gevlogen met een 90 en 50?

Ga weer eens ff kijken naar RJX ;)

RJX x treme 50 is wel standaard zonder TT. Wel jammer ;)
Bij de 50 size trouwens, denk ik dat ik net zo goed voor elektro kan kiezen. Heb al een goede lader, en het vliegt nagenoeg hetzelfde.

Ja ik heb met beide gevlogen. En ja, de 90 is groter en nog iets meer tegen wind bestand, maar volgens mij is er niet veel dat je met een 90 kan en met een 50 niet.

Dat de Xtreme geen TT heeft is niet zo erg hoor, die belt drive is heel goed. Scheelt je ook tandwielen als je een keertje slecht zou landen.

En nitro of electro is puur persoonlijk. Ik heb een nitro én een electro 50. Nitro kun je veel langer mee vliegen, maakt niet meer zoveel herrie maar is natuurlijk wat meer onderhevig aan schoonmaak activiteiten.

Bedankt allemaal voor jullie input! Heb ondertussen de 90 size geschrapt aangezien de extra kosten niet genoeg voordelen ( voor mij ) met zich meebrengen.

Dan blijf ik nog bij de keuze E of N... Ik ben nu elektro gewend met de 500 en de stap naar 600E is dan natuurlijk snel gemaakt.

Hoe zit het met onderhoud van de motor bij een 50 size? kogellagers? Veel afstellen aan de hand van het weer? Poetsen is geen probleem ;)

Het vermogen hoeft niet per se top te zijn aangezien de 600 vooral voor figuren, mooi strak rond vliegen standaard acro is. 6S op 600E is wel voldoende, hoe presteert de 600N in verhouding? ( met align motor)

Ben toch bang dat ik de elektro helden teleur moet stellen en ga voor een 600Nitro super pro.

Gyro wordt waarschijnlijk de solid G en ook de gov van hetzelfde merk.Servo's moet ik nog naar kijken maar er komt wel een switch glo op en andere BEC. 2-1 van align schijnt niet uiterst betrouwbaar te zijn.

Back