Welke Heli??

• Topicstarter Topicstarter pizmo
  • Startdatum Startdatum
P

pizmo

Guest
Hallo allemaal,

Ik zal me even voorstellen, ik ben nieuw hier en heb vrij weinig ervaring met heli's. Ik heb twee jaar terug een zoom 400 gehad. Ik kon er aardig mee hooveren, maar veel verder dan dat kwam het niet.
Nu ik weer wat meer tijd heb wil ik mijn oude hobby weer oppakken, maar zie nu door de bomen het bos niet meer.
Lees veel over Storm 450, zowel positief als negatief. Mij lijkt het een mooie set (carbon), maar de trex/kds lijkt me ook erg goed.
Wat is jullie ervaring en wat raden jullie aan?
Alvast bedankt!!

Groet, Mark

Zoveel mensen , zoveel meningen , ik stel voor:

Align T-rex 450 PRO, de nieuwste uit de serie én verkrijgbaar in een Super Combo pakket, dan komt die met:

-Motor/ESC
-Align DS410m servo's voor de swash
-Align DS520 servo voor de staart
-Align GP750 gyro

Ontvanger, zender en lipos toevoegen en vliegen maar, dan heb je 'de real deal' en geen slap aftreksel. Je vindt zo'n PRO Super combo binnen Europa al voor onder de €450, dan heb je een goede heli met goede electronica.

al gedacht aan de Multiplex Funcopter, die komt uit deze maand, is groter dan een Trex 450, weegt 1.250 gram is weliswaar FP maar vliegt heel stabiel en is bijna onverwoestbaar.
ik geef dit maar even mee omdat je weinig ervaring hebt met heli's, als je voor cp (collective pitch) gaat dan ben je al snel wat geld kwijt om de reparaties na een crash te bekostigen en moet je weer heel je heli afregelen en afstellen.

ik ben het met Vin eens ik heb meer dan een jaar een hbk2 gevlogen (gecrasht);) nu kan ik wel redelijk goed vliegen en heb de 450 pro gekocht (super combo) met alle servos en gyro enz dit is echt kwaliteit,
en dat wil je ook wel of ga je voor iets wat minder kost minder stabiel is en betrouw met natte vinger, de align 450pro is naar mijn mening dus de beste kwaliteit voor iets meer geld en 200% meer heli

Geef anders eens aan wat je budget is en wat je precies met de heli wilt doen (sportvliegen, schaalvliegen of 3D?). Mocht budget geen probleem zijn dan is de T-rex 500ESP ook een leuke machine, wel weer een paar honderd euro duurder, maar ook weer een stuk meer heli, stabieler en kan meer wind hebben. De 500ESP Super combo (ESC, Motor, 3 swashservos, GEEN gyro en GEEN staartservo) is nu bij 4RC in de aanbieding, kost daar €465. Natuurlijk kan je nog wel groter gaan, maar dit hangt en staat allemaal op het budget.

al gedacht aan de Multiplex Funcopter, die komt uit deze maand, is groter dan een Trex 450, weegt 1.250 gram is weliswaar FP maar vliegt heel stabiel en is bijna onverwoestbaar.
ik geef dit maar even mee omdat je weinig ervaring hebt met heli's, als je voor cp (collective pitch) gaat dan ben je al snel wat geld kwijt om de reparaties na een crash te bekostigen en moet je weer heel je heli afregelen en afstellen.

Hij geeft aan dat die al kan hoveren, met een beetje oefening gaat de vooruitgang snel, dan ben je toch zo op een FP'tje uitgekeken? Ik zou eerder (gezien hij een Zoom 400 al kan vliegen) gaan voor een CP en een goede simulator, daar heb je op lange termijn veel meer lol aan.

Bedankt voor de snelle reacties. Ik koop hoe dan ook een cp in plaats van een fp. De techniek vind ik een stuk mooier en ik ken mezelf, ik zou spijt krijgen van een fp. Ik zou er snel op uitgekeken raken. Ik heb gekeken naar de 450pro en die ziet er zeker goed uit. Ik lees op amerikaanse sites veel over de storm 450 carbon, lijkt me een mooie kit, maar hoor veel boe verhalen over dat het weer de zoveelste kloon etc is. Hoe zit dit nu, weet iemand dat?
Nu het volgende, de zender: Hievoor heb ik een graupner mc24 gehad, weliswaar een tweedehandsje. Deze zender was erg mooi, maar teveel mogelijkheden naar mijns inziens. Welke zender geeft voldoende mogelijkheden om een goede tijd mee vooruit te gaan?

Groet, Mark

Geef anders eens aan wat je budget is en wat je precies met de heli wilt doen (sportvliegen, schaalvliegen of 3D?)QUOTE]

Eerst wil ik gewoon leren vliegen, vervolgens de grenzen ervan oprekken. Ik heb opzich wel voldoende budget, maar wil het wel leuk houden. Ik weet nog wel van de zoom400 wat het koste als je neerstortte. Ben bereid om vergelijkbare kosten als toen te maken.

Back