Welke Helicopter is dit?

• Topicstarter Topicstarter dennism3
  • Startdatum Startdatum
D

dennism3

Guest
Beste mensen,

Ik zal beginnen mezelf eve voor te stellen ik ben dennis, 19 jaar en wil beginnen met Rc vliegen van een helicopter
Nu ben ik dit model tegengekomen op internet, maar kan met geen mogelijkheid achterhalen wie de fabricant is of welk model dit is. mijn vraag aan julie is welk merk? en is dit een beetje een goede heli om mee te beginnen

Technische Daten:
Frequenz : 27/40 Mhz
Maße : 602x205x225mm LxBxH
Hauptrotor : 450mm
Heckrotor : 121mm
Akku : 9,6v 650mAh
Akku Ladezeit : 3h
Flugzeit : ca. 15-20min
Motor : 370 S-Power

Groetjes dennis.

Wil je echt serieus beginnen, dan is dit namelijk niks, dit is namelijk een vergrote PiccoZ. (speelgoed)
Leuk om mee te spelen, maar het komt niet in de buurt van het echte vliegen.
Wil je serieus beginnen; maar toch goedkoop blijven; kijk dan naar de dragonfly 04-1 van Walkera, dit is een Fixed Pitch 4 kanaals helikopter die kant en klaar geleverd wordt met alles erbij voor een zacht prijsje (94 euro, bij o.a. rcvliegshop). hiermee kun je een goede impressie krijgen van het echte bestuurbare heli vliegen.
Heb je er toch wat meer geld voor over kijk dan naar de T-Rex 450 S/SEv2 of MiniTitan e325 modellen, maar reken erop dat deze tussen de 700 euro en 1000 euro kosten met kwalitatief goede componenten.

Hallo Dennis,

Ik sluit me volledig aan bij Trex alleen zou ik niet de Walkera nemen maar de E-sky honeybee FP.
En wel om de volgende redenen, de walkera wordt geleverd met een gyro die niet al te best is.
De servo's zijn ook kwetsbaar van de walkera, die van de Honeybee prima
Verder is de Walkera alleen te vliegen met de bijgeleverde zender dit in tegenstelling tot de E-sky.
Als laatste kun je met de E-sky gebruik maken van 3 cellen Lipos, de Walkera niet
De esky vliegt uit de doos gewoon goed (wel ff de 4 in 1 goed instellen) en is net zo duur als de Walkera.
Ik zou wel eerst flink oefenen met een pc simulator!
De E-sky kun je verkrijgen bij www.rctechnics.eu

Succes ermee

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb verder geen ervaring met de Esky, wel met de Walkera 04. De 04 is op zich een goede heli voor het geld, al moet ik de voorgangers gelijk geven mbt de LiPo's en de zender....Maar ook hier een kanttekening bij:
Als ik kijk op de site, zie ik dat hij € 139,- kost, en geen € 94,-...dat is toch ruim 50% duurder !!! Tevens zou ik meenemen hoe de beschikbaarheid is van de onderdelen, zeker omdat je geregeld zal crashen als beginner en je niet wilt wachten op onderdelen uit het buitenland....
Beide heli's/merken hebben dus hun voor's en na's.....

Hallo allen en met name venzent,

De CCPM versie van de honeybee (de CP2) kost 139 euro.
de Fixed pitch versie (de FP) kost 100 euro (plus of min een euro).
De onderdelen zijn goedkoop en bijna alles is standaard op voorraad.
De leverancier zit in Nederland en de levering is goed.

Groeten

Hans

@Hansie
ok, ik had zo gauw niet gezien dat die van 139 een CP betrof en dat er nog een andere FP was....
Tja, dan is het aan TS om te beslissen ;-)

Back