Welke helikopter voor buiten

• Topicstarter Topicstarter Hunter
  • Startdatum Startdatum
H

Hunter

Guest
Ik wil een helikopter aanschaffen die geschikt is voor buiten en ook een goede ondersteuning heeft door modelbouw winkels m.b.t spare parts, wie kan mij een goed advies geven.

Buget is niet belangrijk als het maar goed is. Kan je aangeven wat je ongeveer kwijt ben?

Waar wil je vliegen? Lokale park of een groot verlaten veld / vliegclub.
Heb je al ervaring met heli's?

Ik heb ervaring met heli's maar nog wel eens een brokken piloot wat naar mijn idee ook te wijten is aan het materiaal (wakera). Ik ben de matige kwaliteit van dit chiness materiaal een beetje beu.

Hunter zei:
Buget is niet belangrijk als het maar goed is. Kan je aangeven wat je ongeveer kwijt ben?

Is er voor 1000 eur wat fatsoenelijks te koop?

Trex, omdat deze post in electro staat. Ietsje erbij en voor een Gohbee/Raptor gaan is ook een optie, indien je perse bij elektro wilt blijven zou ik voor de trex gaan.

En kan je daar goed onderdelen voor krijgen? Ik had zelf de viper 70 van ikarus op het oog maar er is bijna geen modelbouw winkel die hier onderdelen voor verkoopt met het argument dat ikarus liever verkoopt aan de particulier dan aan de dealer.

Is de Crown III van robbe een goede heli en geschikt voor buiten, ziet er heel mooi uit met standaard al dat aluminium.

Ik doelde op de vraag:
Satoer zei:
Waar wil je vliegen? Lokale park of een groot verlaten veld / vliegclub.

T-rex blijft (chinees) speelgoed. klein. Ik zou ook voor een Logo 10 gaan (3 keer zo groot)...

Als je in het lokale park wilt gaan vliegen is een T-rex wel een betere keuze. Voor een groot (verlaten) veld of club zou ik zeker voor de logo 10 gaan.

(oud) plaatje:
afb3736.jpg

Achter een Logo 10. daarvoor een Zoom 400 (bijna net zo groot als een T-rex) daarvoor een Hummingbird (net zo groot als een dragonfly)

Ik woon aan de kust met heel veel ruimte maar ben ook van plan om me aan te sluiten bij een vliegclub. Als je op het internet kijk is er op iedere heli wel wat aan te merken en dan weet je op een gegeven moment niet meer wat te kiezen.

Heb net nog een foto gemaakt voor vergelijking met andere heli's.
fleet2.jpg

Onder een T-rex SE (een grotere versie als een standaard T-rex)
Daarboven een Logo 10
Daarboven een Raptor 50 (dit is een brandstof heli)

De Trex vliegt ook niet bij iedereen in 1 keer goed, ik denk dat Hunter iets zoals een Spirit/lipoly of groter zoekt.

Back