Welke helikopter voor buiten

• Topicstarter Topicstarter Hunter
  • Startdatum Startdatum
Het ga mijn niet zo zeer om de grote van de heli maar dat deze met een beetje wind nog te vliegen is, ik ga met windkracht 9 ook niet meer buiten staan. Waar het mij om gaat is dat als ik een heli koop dat ik dan niet aan zo'n nieuw ding van alles hoeft aan te passen om het fatsoenelijk aan het vliegen te krijgen zoals je wel eens leest op het internet, daar vind ik de prijs niet naar. Dat je dat moet doen bij zo'n goedkope chinese kloon tot daar aan toe.

dus... logo 10 (electro) of raptor 50 oid (methanol). Ook leuk is een logo 20 :) Deze vliegen standaard erg goed en ook kunstvlucht.

Het ga mijn niet zo zeer om de grote van de heli maar dat deze met een beetje wind nog te vliegen is

Het is wel belangrijk dat je zelf bepaald welke groote je wilt hebben want er zijn kleine en grote heli's die met een beetje wind nog te vliegen zijn.

tieske

Is de ikarus viper 90 wat? Is deze geschikt om er buiten mee te vliegen en wat zijn de ervaringen met deze heli.

Ik heb nog niemand op dit forum gezien die die heli heeft. Ik heb hem in Dortmund in mijn handen gehad. Zag er leuk uit. En kan ook wel wat wind verdragen volgens mij.
Thuis gekeken wat die dan zou moeten kosten... toen ik de prijzen van spare-parts gezien had heb ik hem snel uit mijn hoofd gezet.

Hoezo deze heli dan? Heeft de lokale modelbouwboer deze in zijn assortiment?

Ik zou GEEN Viper 90 kopen.

Op RCgroups.com heb ik er wat ervaringen over gelezen:

- Mensen durven niet te vliegen zonder upgrades van de rotorkop
- staartas is zwak, buigt uit zichzelf.

Als de grote je wel bevalt kan ik je de Robbe Spirit aanbevelen. Crasht relatief goedkoop, vliegt super en heeft geen onderhoud nodig (naast crashes dan).

Waar staat dat dan, ik kan het op RCgroups niet vinden. En de robbeheli is dat de spitit m-8?

Hunter zei:
Het ga mijn niet zo zeer om de grote van de heli maar dat deze met een beetje wind nog te vliegen is.

Dan kom je automatisch bij de grotere helies uit. Logo 14 is ook redelijk gunstig, minder dure accu's nodig dan bij de logo 20.

Euhm WJ de Logo 14 gebruikt net als de 20 550 of 600 mm bladen. 10s lipo kost zo'n 320 euro.

Met de spirit kan je nog redelijk vliegen met windkracht 4.

Back