Elke vlucht zonder crash is goed nieuws.
Maar hoe bedoel je, de bladen vastgedraaid? Ze moeten wel vrij kunnen bewegen om weg te klappen bij een crash, of omvallen bij een minder geslaagde landing. Door het draaien van de rotor richten de bladen zich vanzelf recht naar buiten. Te los is natuurlijk ook niet goed maar draai ze niet echt strak vast, dat zal de vliegprestatie van je heli negatief beinvloeden.
En, haal je ook tegen de 10 minuten op een acculading? En maakt die van jou ook een aangenaam zoemend geluid? Ik vind dit een van de stilste heli's die ik ken. En lekker dat de gashandel in de positie blijft staan waar je hem zet, of niet? Je kan zelfs als je de goede stand hebt, gewoon de zender even wegleggen, hij blijft netjes op zijn plaats, hooguit een beetje langzaam naar voren kruipend, omdat het zwaartepunt iets naar voren ligt. (zal waarschijnlijk expres zijn, dan heb je iets meer voorwaartste snelheid).
Net trouwens bijna gecrashd op mijn vrouw. Ik vloog boven de bank maar bedacht me dat die nu niet leeg was, dus ik wilde wegsturen met roll rechts omdat ik nog gewend was aan eerder vandaag met mijn Solo Pro vliegen, met mode 2 besturing. Toen besefte ik dat de Firespy geen tuimelschijf heeft, dus roll naar rechts kan niet. En vervolgens wil ik de neus met de linker stick van de muur af draaien, wat natuurlijk ook niet gaat. Moest even nadenken welke stick ook al weer wat doet bij die 3 channel coaxjes, en toen ik dat weer in mijn hoofd had, was de Firespy snel uit de "gevarenzone" gevlogen. Gelukkig is dit ding zo stabiel dat ik die paar seconden bedenktijd had om in mijn hoofd weer te schakelen van mode 2 naar de 3 channel coaxjes... ;-)