Welke instelling voor Phoenix 60?

Hallo, ik gebruik de bovenstaande regelaar in mijn Logo 10 samen met een brushless Aveox 36/24/2 dit is een 1956 KV motor.

Ik heb mijn regelaar ingesteld op:
Curent limiting: optie 2 - sensitive
Brake type: optie 5 brake disabled
Throttle type: optie 4 governor high rpm
Electr. Timing advance: optie 2 standard timing
Cutoff type: optie 2 soft cutoff
Soft start: optie 1 very soft start
PWM switsing rate: optie 1 11KHz.

Bij het optoeren heb ik veel te weinig toeren, wat doe ik fout?

@nne

Op hoeveel cellen vlieg je Anne?

Als je op 12 cellen vliegt dan:

totale accu spanning: 12x1,2V=14,4V
Motor toerental: 14,4V x 1956KV = 28166,4 rpm.
Rotor toerental 100% efficiëntie: 28166,4 / (200/13) = 1828 rpm rotor toerental op vol vermogen.
Als de efficiëntie 80% zou zijn zit je nog op een toerental van 1462 op de kop. Genoeg om in de lucht te gaan. en gewoon hover werk.

Wat is je throttle curve?

Hoeveel cellen?

Je hebt geen toerental meter zeker?

En als je de throttle curve vlak op 100% zet? nog te weinig toeren om goed los te komen?

ja 12 cellen, dat had je goed geraden!

Als ik de curve op 100% zet heb ik nog niet genoeg toeren.

Ik ben zondagmiddag op vliegbasis Leeuwarden bezig geweest met instellen m.b.v. een paar ervaren jongens, maar die kwamen er ook niet uit, we dachten dat het aan de regelaar instellingen lag!

Ik heb een rpm meter maar dat is slecht aflezen in de zon!

@nne

Na nieuwe software gedownload te hebben en de cut-off op 9 V te hebben gezet, en de low governor ingesteld, (ja je probeert wat!) wil zelfs de motor helemaal niet meer te draaien, de regelaar piept en blinkt nu met regelmatige tusenpozen.

Wat is er loos!

@nne

Zet er maar niet de allerlaatste Beta versie in Anne, Ik heb hier ook problemen mee. In govenor mode is het vol gas of uit, lijkt wel.

Volgens jouw beschrijving lijkt het er op dat je per ongeluk in de handmatige programmeer mode bent gekomen van de phoenix controller.

Heb net even gekeken, de laatste versie is 1.14 die heb je? of de 1.13 Beta?
Hier is een link naar de laatste stabiele versie:
http://www.castlecreations.com/Downloads/PhxLinkInstall_1.14.msi

Ze hebben in ieder geval mijn probleem opgelost :D
Release Notes van 1.14 zei:
Decreased governor mode expected input range from (1ms to 2ms) to (1.125ms to 1.875ms) because some transmitters were unable to generate throttle signals as low as 1ms or as high as 2ms

Ik las in een ander draadje dat je weinig-toeren probleem was opgelost. Nieuwe firmware bleek de oplossing?

Wat is je toerental nu? (het is nu minder zonnig ;) )

Sh*t, jij bent ook overal!

Inderdaad, probleem is opgelost, het toerental heb ik nog niet gemeten, ik was te verrukt, dat ik hem aan de praat kreeg!

Trouwens de zon schijnt hier wel!

Back