Welke interessante microheli?...Dortmund

Mario ik zie dat je steeds terug komt op de carbooon. Ik zelf heb zo'n ding nooit gehad maar een vriend van mij wel. Dit is een redelijk ervaren piloot met grotere heli's. Een 3 tal 30 tigers, Raptor 50 en 90 en een benzienetrainer van vario. Met de carbooon heb ik hem nooit een rondje zien vliegen. Hij kon er amper mee hoveren. Ik denk dat jij je geld beter aan iets anders kunt besteden of je moet hier op 't forum iemand treffen die de carbooon zelf heeft en daar ook iets mee kan.
Dus als iemand zegt dat de carbooon hetzelfde is als een hummi maar er zelf geen heeft zou ik hier geen genoegen mee nemen. Het is zonde van je geld als de heli 't zelfde reageert als de heli die ik gezien heb.

tieske

mario
ik vlieg met een raptor maar ook met een piccolo fp en zo dra ik mijn esky weer heel hebt ook met die.
een cp heli zal zeer waarschijlijk veel scherper vliegen. als je dan met micro cp gaat vliegen word het echt op de messnede vliegen want het is heel onstabiel.
als je fp micro gaat vliegen dan is die iets traager en dus minder scherp dan de cp micro.
ook het plus punt vind ik van fp micro is dat als je ziet dat het mis gaat en je niet snel genoeg kan tegen sturen.
je met een beweeging de boel kan reden namelijk het gas dicht gooien vaak staat dan in 2 sec de rotor stil en ook vaak is dit de tijd vlak bij de grond of een ander obstakel.
wat dan net je bladen niet kapot kan maken want die staan al stil.
nog een plus punt van het leren met micro is je gaat veel meer en exacter sturen naar verloop van tijd. het kan zelf zo zijn dat je al stuurd voor dat je ook maar een beetje drift ziet (spot hoveren is het gevolg) dit doe je dan op je gevoel.
ik heb in de winter maanden eigenlijk alleen maar gevlogen met de piccolo en als ik nu de raptor pak durf ik veel meer want ik heb de heli beter onder controle.
toen ik 3 weken geleden weer voor het eerst de raptor pakte kon ik hem gewoon op een plek houden zonder ook maar een beetje drift met tail wind. dit komt door simmen en piccolo
en volgen mij maakt het niets uit of je nu een piccolo of een hummingbird of zo neemt want de hb's zijn kloons van de piccolo's

high flyer zei:
volgens mij maakt het niets uit of je nu een piccolo of een hummingbird of zo neemt want de hb's zijn kloons van de piccolo's

Nee dus, het zijn 2 behoorlijk verschillende heli's en de onderdelen zijn dan ook absoluut NIET uitwisselbaar! De HB is zeker geen kloon, het is een heli die origineel ontworpen is door Century. De oude FEDA en GWS dragonfly en de Carbooon zijn klonen van de Hummingbird, waarbij de onderdelen voor 95% uitwisselbaar zijn. De Smartech is een kloon van de Piccolo. Wat betreft stabiliteit en vliegbaarheid, de HB en Piccolo ontlopen elkaar niet zoveel. Waarbij wel aangetekend moet worden dat de oude piccolo wat onstabieler lijkt dan de HB, en de nieuwe Piccolo juist weer wat stabieler dan de HB. Verder heb je van beide heli's vele modellen (Fun, Pro, V2, V3, Elite) waar sommige FP zijn en anderen CP. Succes met kiezen! :lol:

nou laat ik het dan zo zegen de hb's zijn af gekeken van de piccolo's aan gezien ikarus de eerste was die de micro fp's op de markt bracht met suces

high flyer zei:
nou laat ik het dan zo zegen de hb's zijn af gekeken van de piccolo's aan gezien ikarus de eerste was die de micro fp's op de markt bracht met suces

Haha, ja je hebt gelijk voorzover ik weet. Maar om een voor de rest origineel product een kloon te noemen... Je noemt je auto toch ook geen Ford-T kloon, omdat Ford de eerste was die een serie-geproduceerde auto succesvol op de markt bracht? Een kloon is m.i. een product dat een vrijwel letterlijke kopie is van het origineel (mallen gekopieerd enz.) Het zou de indruk kunnen wekken dat de onderdelen uitwisselbaar zijn, en dat zou tot teleurstellingen kunnen leiden. Want voorzover ik weet zijn Piccolo-onderdelen in NL veel makkelijker te krijgen. Maar deze passen absoluut niet op de HB.
Maar alle credits voor Ikarus, zij hebben ervoor gezorgd dat deze leuke machientjes nu overal verkrijgbaar zijn. :wink:

ik vind het landingstel van de picolo v2 perfect deze veert mee en als beginner zul je zeker hard landen, bij mijn fun v1 was het meer lijmen aan het landingstel dan vliegen, hoe dit is bij de andere helies dragonfly of humminbird weet ik niet, maar deze is "bijna" (echte slopers krijgen alles kapot) niet kapot te krijgen.

hallo Mario,

Met een picco zit je heus wel goed! Ik heb een fun, ja....waarschijnlijk die oude. Laatst ging ik buiten vliegen, en toen ging ie veel te hoog en ik dreigde hem kwijt te raken, toen heb ik hem omlaag laten tuimelen.
Hij ging van een meter of 4 echt keihard tegen de grond(met de neus)
Echt waar, alleen de pootjes weer lijmen, rotor erop klikken, alles rechtzetten, en hij was weer vliegklaar. Alleen de canopy zijn wat stukjes piepschuim vanaf (Hobbylijm)
Nu kan ik inmiddels een beetje vliegen, maar ben al zo vaak tegen te boekenkast gegaan, en steeds is het alleen de boel rechtzetten en je kunt weer. Ik wilde een keer in een overmoedige bui proberen of ik vanaf de salontafel kon opstijgen. Nét voor het opstijgen gleed ie met zijn skids over de rand, dus ik gaf flink gas bij, maar helaas, hij zakte naar beneden en klats...............een stukje hout uit de tafel geklieft. Nadat ik de onderdelen had verzameld bleek weer dat er niets ernstigs kapot was.
Voor de tafel had ik houtlijm.
Ik wil niet teveel kletsen, maar een piccolo is echt geschikt om het mee te leren. De echte heli mensen weten ook wel dat het niet zozeer om het type fp-heli gaat, maar veel meer om de fijnafstelling en natuurlijk wat voor electronica erin zit.
En begin toch vooral niet met CP, want daar ben je pas aan toe, als je je fp geheel onder controle hebt en de werking van de mechanica en elektronica goed onder de knie hebt.
Een piccolo kun je altijd nog een CP-upgrade voor kopen(toekomstmuziek)
groeten Cas

Ik vind de piccolo inderdaad erg interessant, alleen de prijs is wat minder... 240 eur in België.

De dragonfly kan ik hebben voor 130 eur en een carboon voor 180.

Het gaat hier allemaal om complete sets.

Piccolo is goedgekeurd door iedereen

carbooon is goed in prijs, maar naar het schijnt zijn er probs. mee. iemand info over? want her was geloof ik een post in deze topic over probs met carbooon.

Dragonfly is spotgoedkoop en mss goede optie?

Mario

dragon fly is goedkoop door de matige kwaliteid spullen die zijn gebruikt.
zo kun je op een dragonfly nooit geen lipo's gebruiken omdat 2 celen te wijnig is en 3 cellen je elektro vernield

ze zijn geloof ik beiden uit te breiden naar cp, maar is er verschil in vliegeigenschappen tussen deze 2... want V2 is ook weer duurder.

Met andere woorden.

De V2 is een echte aanrader. Alleen spijtig dat hij in deze regio 230 Euro kost.

De carbooon staat hier 180 eur...inclusief zender.

Maar oftewel zegt men dat dit een slecht toestel is, oftewel heeft er bijna niemand ervaring met dit ding... Toch wordt er beweerd dat de carboon een kopie is van de Hummingbird.

Kent iemand prijzen van de hummie?

Hello, ik zit ook met dezelfde vragen, ik zou ook graag met een micro beginnen, zeker een FP, maar niet te duur en ook geen prul :wink:

De piccolo V2 lijkt mij een van de betere micro's, maar deze is wel veel duurder in vervangstukken. De hummi en carbooon steken er voor mij bovenuit, maar ik ken het verschil niet tussen deze 2,
Toen ik in de winkel in mijn buurt sprak van een piccolo, raade de winkelier dit me af, hij sprak van een carbooon, dat deze veel goedkoper zou zijn in vervangstukken.
Maar vliegt deze ook lekker ? heeft iemand hier ervaringen mee ?

groetjes
Steven 8)

Ik heb nog een vraagje, wat voor een brushless motortje kan je gebruiken bij een microheli, kan je bv een brushless als hoofdmotor en een borstel motortje als staartrotor gebruiken ?
Wat zijn goede brushless motortjes, en richtprijzen ?

Alvast bedankt,
Steven 8)

Ik gebruik een Razor 350 (2800rpm/v) en een Model Motors MiniAC1215/20 (3000rpm/v). Leuke motortjes koop je vanaf +/- 35 euro, die Mini kost rond de 80. Ik gebruik een DD kit van GWS als tail. Als regelaar de Phoenix 10, wereldding. Rond de 55 euro.
PS De pic v2 is niet alleen in de kop gelagerd, maar alle draaiende delen zijn gekogellagerd. De V2 heeft een zacht plastic klik-onderstel dat veel minder snel stukgaat, standaard HAT staartmotor en bal in de swash (Precieser sturen voorzover een micro FP dat kan ;)). Ik persoonlijk vind de Pic nog steeds een van de betere, op de hielen door de Hornet en de Hummie gevolgd.

Groetjes,

Ton.

Ok, bedankt die prijzen lijken me wel ok, ik dacht dat je geen brushless setup onder de 100€ zou kunnen kopen :wink:

@ Skids : Met welke micro heli vlieg jij eigenlijk ? :)
Steven 8)

Eigenbouwer van G10 op basis van Pic V1 met de Mini en een Pic V2 met de Razor. Er moet binnenkort een CP'er bij, maar ben er nog niet uit of ik voor micro ga of voor mini (Esky 2 3D CCPM of T-Rex)

Back